Dames- en meidenvoetbal weer in de lift !!

18 juni 2021 8:15

VV Helden is sinds haar besluit om het dames- en meidenvoetbal zelf te organiseren druk bezig met alle voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. We zijn trots dat we jullie kunnen vertellen dat de voortgang veelbelovend is.

Voor het nieuwe seizoen heeft vv Helden besloten om het dames- en meidenvoetbal zelf te gaan organiseren. Er is al veel over gezegd en geschreven en we hebben zelfs de krant ermee gehaald. En zoals altijd heeft iedereen zijn of haar eigen verhaal en waarheid. Wij als vv Helden gaan maar voor één ding: wij willen die meiden en dames plezier laten beleven op die groene mat en een thuisgevoel geven ieder weekend weer. Daarom zijn we wekelijks hard aan het werk met de organisatie voor het nieuwe seizoen.

MO15-1

We zijn realistisch en weten dat we niet in alle leeftijdsgroepen meteen een heel team kunnen laten spelen. Daarom hebben we ook weer de samenwerking gezocht. En we zijn superblij te kunnen melden dat er volgend jaar ook een MO15 zal spelen. In samenwerking met vv Kessel is het gelukt om dit team samen te stellen. Op 30 juni hebben zij al een eerste kennismaking training samen.

Vr1 18+

Naast de nieuw te formeren MO15-1 zullen er nog 3 dames/meiden teams geformeerd kunnen worden dit eerste seizoen. Naast een dames team en onze MO19, kunnen we ook een VR1 18+ team verwelkomen het komend seizoen. Deze dames spelen een 7x7 competitie op de vrijdagavond.

Toekomst

Voor de langere termijn hoopt vv Helden via de verschillende nieuwe samenwerkingsvormen weer te kunnen komen tot een bloeiende dames/meiden afdeling binnen de club. Een van de mooie voorbeelden van de samenwerking kwam afgelopen zondag tot uiting op de velden bij vv BAARLO, waar een ‘girls only training’ georganiseerd was voor meer dan 120 meiden. Lid of geen lid, dat maakte niet uit, iedereen was welkom. En iedereen voelde zich ook welkom. Het werd een groot succes en reden dat de clubs besloten hebben dat dit wel eens een terugkerend evenement kon gaan worden.

girls_only.jpg

Voor een impressie van deze geweldige dag kan je dit filmpje bekijken.  https://www.youtube.com/watch?v=2Y2Df9zUErk

Het voetbalseizoen is nu echt bijna ten einde. Na de zomerpauze wacht ons hopelijk een prachtig seizoen. Fijne vakantie allemaal en tot ziens langs de lijn.

Werkgroep dames- en meidenvoetbal  vv Helden.