Ziekenboeg stroomt vol!

Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

Het weekend begon erg goed afgelopen vrijdag, op het programma stond de bruiloft van keeper Knip en Lisa. Een zeer geslaagd feestje waar meer dan genoeg werd gezopen en gefeest. Dit betekent wel dat deze zondag (en de komende 2 weekenden) Knip er niet bij is en zijn romantisch gebeuren voortzet. Vandaag stond A-goalie Rayven in de goal in de uitwedstrijd tegen FCV-Venlo 2. ’t Ven had afgelopen week gewonnen van hoofdklasser Venlosche Boys dus de borst kon nat worden gemaakt.

Er werd slap aan de wedstrijd begonnen, geen druk op de tegenstander en overal op het veld te laat. Hierdoor kon FCV de bal gemakkelijk rond laten gaan. In de 10de minuut zorgde dit al bijna voor de openingstreffer, echter belandde de vrije schietkans op de paal. Enkele minuten later is het wel raak voor de thuisploeg, wederom geen druk zetten waardoor er buiten de zestien geschoten kan worden. Het op het oog houdbare schot wordt door Rayven niet goed verwerkt en de rebound wordt binnen gewerkt, 1-0.  Dan raken we binnen 10 minuten ook nog 2 spelers kwijt. Hicham en Rowan laten zich wisselen met klachten, hun vervangers zijn Ola en Hotel Jesper. Deze wissels zorgen er voor dat we beter in de wedstrijd komen, op het middenveld weten we duels te gaan winnen. Een vrije trap van Mo en een kopbal van Bram Ekkel zijn de eerste speldenprikjes. In de 38ste minuut de gelijkmaker, een corner van Mo wordt door de keeper van ’t Ven niet goed ingeschat en Moebel kan bij de 2de paal binnen koppen. Net als vorige week stokt het aan de juiste eind pass waardoor de nodige aanvallen niet in gevaarlijke momenten worden omgezet. In de rust het 3de blessuregeval (ofja eigenlijk 4de aangezien Milkboor in warming-up besluit ook niet mee te doen), Verstegen heeft weer last van zijn hamstring. Max, die na deze wedstrijd vrijwillig naar het 3de gaat vanwege studie, is zijn vervanger. Spjeler Jacobs gaat daardoor van linksback naar rechtsbuiten.

Net na rust 2 discutabele momenten, bij het eerste moment wordt Mo gevloerd door de keeper. Scheids staat echter te ver weg om te zien dat dit toch echt een penalty had moeten zijn. Vervolgens een goede aanval, Moebel steekt Mo weg. Zijn inzet gaat nog tegen de keeper, maar Spjeler Jacobs schiet de rebound binnen. Grensrechtertje vlagt dit echter af en de scheids gaat hierin mee, dit leek toch een zuiver doelpunt. Kort hierna valt de 1-2, Spjeler Jacobs verwerkt de bal niet goed en de daarop volgende aanval belandt bij de tweede paal bij de kogelvrij staande aanvaller. Deze schiet via Rayven de bal binnen. De voorsprong voor ’t Ven is van korte duur, binnen enkele minuten staat de 2-2 op het scorebord. Keeper levert de bal gemakkelijk in, via Tegel komt de bal bij Spjeler Jacobs terecht. Deze behoudt goed het overzicht en vindt Moebel die droog in de korte hoek raak schiet. Spjeler Jacobs zorgt hierna bijna voor de 2-3, zijn schot / voorzet wordt ter nauwer nood over de lat getikt. De volgende aanval mooi combinatiespel en Willie Wortel vindt Mo in het strafschopgebied, zijn inzet met links gaat echter torenhoog over. Alsof we nog niet genoeg blessures hebben gehad valt Hotel Jesper ook nog uit met een enkelblessure. Het laatste kwartier spelen we daardoor met 10 man omdat vanaf dit jaar maar op 3 momenten in de wedstrijd gewisseld mag worden. Dit was niet bekend bij de technische staf want grensrechter Clipper stond al klaar om in te vallen. Laatste kwartier is het dan ook tegenhouden, maar de beste kans is nog voor de blauwhemden. Na een lange bal krijgt Mo de bal op de helft van ’t Ven en ontstaat een 2 tegen 2 situatie. A la Mo kapt hij zijn tegenstander keurig uit in de zestien meter, maar zijn inzet gaat tegen de keeper. Achteraf gezien betere optie om op dat moment af te leggen op de vrijstaande Moebel. Daarna gebeurt er weinig meer en sluiten we net als vorige week af met een 2-2 gelijkspel.

4 blessuregevallen erbij en Dollo en Puyol doen het goed bij het eerste, we houden dus weinig spelers meer over. Hopelijk raakt de ziekenboeg wat leger in aanloop naar volgende week, dan staat de laatste bekerwedstrijd tegen Venlosche Boys 2 op het programma.