Jolf doe rustig!

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Vandaag de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. Na 2 vriendschappelijke wedstrijden, 2-5 verlies tegen Brevendia 2 en 7-1 winst tegen Serum 2, kwam vandaag IVO 2 op bezoek in Dörp. Even kort ingaan op het transfernieuws rond Helden II. Voorter (3de) en Pedro (oproepspeler alle elftallen) hebben afscheid genomen. Dollo en Puyol zijn het een stapje hoger bij het eerste aan het zoeken. Daartegenover zijn Hicham en Rowan over gekomen vanuit de jeugd.
Leider Jolf had in tegenstelling tot Clipper er niet op gemogen en kookte voor de wedstrijd van woede. Met Zwitsere precisie had hij de shirts klaar gelegd, maar kon het duidelijk niet waarderen dat hier enige chaos in was gecreëerd.

De wedstrijd begint met niet te best voetbal en zonder echte noemenswaardige kansen. Na een kwartier een uitbraak van IVO, de aanvaller verschijnt alleen voor Knip en duikelt over Knip heen. Scheids ziet er geen penalty in en weg kans. Verder als enkele afzwaaiers komt Helden II in deze fase niet. Rond de 30ste minuut komt hier verandering in, een goede onderschepping van Hicham komt bij Moebel terecht. Deze vindt Mo in de 16 meter en zijn voorzet wordt binnen gegleden door ED, 1-0! In de fase hierna hadden er nog een aantal kansen kunnen ontstaan, ware het niet dat de laatste pass vaak onnauwkeurig was. In de 37ste minuut valt de gelijkmaker, geen druk op de tegenstander leidt tot een schietkans vanaf een meter of 20. Knip staat op het verkeerde been en afstandsschot gaat erin. Net voor rust een goede actie van Rowan maar zijn schot mist net wat kracht.

Tweede helft begint direct met een kans voor Moebel na balverlies van IVO, matig ingeschoten waardoor keeper met de voeten redding kan brengen. Kort daarna valt de 1-2 te gemakkelijk. Op de achterlijn worden we uitgespeeld en in een vol strafschopgebied staat er toch iemand kogelvrij om de bal binnen te tikken. Beste kansen blijven hierna voor IVO, maar Knip redt enkele keren 1 op 1. Grootste kans aan Helden zijde is voor Willie Wortel, zijn inzet van 10 meter gaat via de keeper tegen de lat. Een kwartier voor tijd toch de gelijkmaker, lange bal vanuit Knip wordt door Moebel doorgekopt en valt in de loop bij Mo. Deze schiet knap met links raak in de korte hoek. Krachten zijn op bij iedereen en laatste kwartier valt er eigenlijk niets meer te vermelden. Verstegen is ondertussen wel een keer gewisseld en schiet de dug-out uit woede bijna aan gort.

Slechte wedstrijd maar gelukkig hebben we nog 3 weken tot het echte werk begint. Volgende week uitwedstrijd tegen FCV-Venlo 2.