Valse start JO15-3JM!

Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

Eindelijk mochten we weer “knuren” op het veld. Het weer was goed! We waren compleet, met de kanttekening dat Saar niet mee kon doen maar de jongens wel moreel ondersteunde! Alle seinen stonden op groen, zelfs de shirts van Venlo waren groen. Dus wat kon er nog mis gaan? OK Daan was er niet bij, misschien was dit toch een slecht voorteken…helaas was het al snel duidelijk dat het een lastige middag zou gaan worden! En eerlijk is eerlijk, het was eigenlijk wachten op de eerste tegengoal. Gelukkig dat Gino niet voor jandoedel in de goal stond en al menig kans van Venlo om zeep geholpen had. Maar ondanks dat, kon hij ook niet helpen dat de goal kortstondig veranderde in een schiettent. Voor we bekomen waren van de eerste tegengoal was het al 4-0 voor Venlo. Ai waar ging dat heen zal menigeen gedacht hebben maar de achterhoede had figuurlijk de streep getrokken: tot hier en niet verder! Fedde, Mika, Kyllian en Dirk(-nummer zeven-zal van Dirk-beven) zetten alle zeilen bij en rende zich de benen onder de kont uit en konden Venlose storm vervolgens lang in toom houden. Het “midden” dreigde in een slagveld te veranderen, ook hier werd voor elke meter en bal geknokt maar de prijs die we moesten betalen was hoog. In plaats van te noteren wie er reserve had gestaan was het makkelijker geweest te noteren wie NIET reserve had gestaan…. Freek, Nick en later ook Jorn en Melle hadden na de wedstrijd spreekwoordelijk pijp leeg en hadden vrolijke rode toet gekregen! Hadden we dan niets in te brengen? Toch wel, af en toe kon Nick en ook Sil een mooi steekpassje op Mees geven en kwamen er toch kleine kansjes. En zoals we kennen van Mees is hij er dan als de kippen bij. En eigenlijk had hij een penalty mogen krijgen voor een duwtje dat hij kreeg. Door een ongelukkige val was dit een pijnlijk moment maar Mees zou Mees niet zijn als hij zich daar overheen zette. Ries zat een beetje tussen het middenveld en voorin te voetballen en is als enige linkspoot van het team veroordeeld tot de linkerkant. Niks mis mee trouwens en dat liet hij gisteren ook zien. Voorin bestierde Sil en Wout het overgrote deel van het veld en ze zullen door sommige spelers van Venlo als behoorlijk vervelend zijn ervaren! Mooi toch!

Ondanks dat we meer grip op het spel hadden gekregen konden we niet veel kansen creëren. En Venlo was net wat scherper in het afmaken van de kansen en popte er nog snel 2 in waarmee de eindscore bepaald was, 6-0! En redelijk grote score maar we konden met opgeheven (en rood) hoofd het veld verlaten! Op naar de volgende wedstrijd!