Rommelige voorbereiding maar leuke laatste wedstrijd JO15-3JM!

Sportclub Irene JO15-5

vv Helden JO15-3JM

11 december 2021 13:00

R.G.M. Heijnen

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN

Door wat late ziekmeldingen van Kyllian en Sil, en Fedde die er niet bij was, stonden we zonder reserves…hmm, niet echt wenselijk. Op punt van vertrekken, net voor de transferdeadlines verstreken waren, konden we gelukkig Mees van de Goor nog binnen hengelen. Met wat vertraging en in gefragmenteerde formatie reden we naar Tegelen. Sommige via Sevenum …hoe dan!? De warming-up was ook al niet “je van het” omdat we in tijdsnood zaten, vervolgens nog de opmerking van de scheids dat we 6-7 minuten te laat op veld stonden en daarmee was de start dus verre van goed. Hopelijk doet Max Verstappen dit straks beter! We wisten wat ons te doen stond, verdedigen en hopen op die ene kans. En dat ging wonderbaarlijk goed, we waren zeker niet de mindere partij. Gino had wel wat problemen met de grenzen van het strafschopgebied…waar zijn nu toch die lijnen?! En dat was niet het enige opmerkelijke van de wedstrijd. Veters strikken is ook een dingetje. Bij de leiding wel bekend dat dit niet het sterkste punt is van deze en gene maar nu weet de scheidsrechter het ook. Hoe is onbekend maar Ries kreeg de scheidsrechter zover dat hij zijn schoenen strikte…en in de tweede helft moest Dirk de schoenen van Gino strikken. En dan hebben we het nog niet over Nick, Freek en die andere….Allebei het publiek was trouwens volledige op onze hand!

En nu over het voetbal! De eerste helft was Irene wel wat meer op onze helft maar de echte kansen waren voor ons. Saar, met de tape top aangebracht, wist Mees K te bedienen maar het lukte niet, wat dat betreft is Mees K onfortuinlijk dit seizoen. Ook andere ballen gingen er helaas niet in, komt goed Mees!!! Het samenspel tussen Mees K, Ries, Saar, Wout en Mika voorin was gewoon top, mooi om te zien hoe iedereen samenspeelt en elkaar de kansen gunt. Eerlijkheid gebied te zeggen dat de eerste tegengoal wel een beetje onnodig was. Maar ja, ook die tellen. Oververhit kwamen we uit het kleedlokaal voor de tweede helft en langzaam kwam het geloof dat de strijd nog niet gestreden was. Freek was overal te vinden en met techniek en met de kop pikte hij menig bal in. Nick was vandaag gebombardeerd tot verdediger en deed dat gewoon super goed. Samen met Dirk waren ze heer en meester achterin. Met de hard werkende Jorn op links en idem dito door Melle op rechts stond dat gewoon goed. Jorn leverde een felle, maar faire, strijd met de aanvaller van Irene en Melle was voetballend de tegenstander regelmatig de baas.

Wouter speelde niet alleen op links vandaag maar ook op rechts en ook dat ging goed. Zeker de assist op Mees K mocht er zijn. De nieuwe aanwinst, Mees G, had al verbaal laten horen dat hij in het veld stond maar liet ook met zijn schitterende aannames zien dat hij niet voor de kat z’n viool mee deed.

Lang kon Gino uitkomst bieden met reddingen en goed coachwerk maar moest ver in de 2de helft helaas toch capituleren, 2-0! Dat was een domper maar gelukkig niet de nekslag. De strijd ging door en werd zelfs opgevoerd. Mika was in z’n element en had Freek trekjes want je kwam hem overal strijdend tegen. Goede aanvallen, goede passes, niks was hem te gek.

Dus al me al wel weer verloren maar een lekkere pot! Dit biedt hoop en perspectief voor na de winter! Hopelijk kan dan weer wat meer en tot die tijd kan iedereen thuis oefeningen doen om het niveau op peil te houden. Een paar rondjes om veld 4, balletje trappen naar elkaar of tegen de keukenraam (of muur), bal 25x hoog houden en anders opdrukken, trap op en af rennen, passeerbewegingen, schoenen strikken, enz. 😊 …een beetje vroeg maar fijne feestdagen allemaal!