Eerste nederlaag competitie Helden A3

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Zaterdag 2 oktober stond de wedstrijd Helden A3 - Kessel A1 op de planning. Er was versterking opgeroepen van Nay Twa Htoo en koen om deze wedstrijd te winnen maar al snel werd duidelijk dat dat niet ging lukken. De eerste 10 minuten hield Helden goed stand maar na een misverstand scoorde Joop zijn eerste (eigen) goal van het seizoen. Daarna kwam er kortsluiting in de organisatie van de gehavende achterhoede. Tim zat op de bank omdat hij tonijnsalade had gegeten die al een paar weken over de datum was en ook Jens zat ziek op de bank dus met lil lil Pleijhuis als nieuwe centrale verdediger moest Helden de klus klaren maar dat bleek moeilijk. Een merkwaardig moment toch wel na 20 minuten spelen toen lil lil Pleijhuis een krater van een halve meter in het grasveld  boorden met zijn sliding. Deze tactiek bleek toch niet te werken toen Helden er na 1 helft met 0 - 5 vanaf werd geveegd.

Na een kort maar krachtige donderspeech van Len ging Helden weer verder. Met Tunaman Tim toch weer op het veld ging Helden aan de slag om de achterstand terug te draaien. Met een paar mooie acties maakte Nay Twa Htoo de 1 - 5. Kort daarna ging het toch weer fout en werd het 1 - 6. Maar Helden geloofden weer en scoorde ook weer gelijk de 2 - 6. Na een geweldige actie van de parel van sudan Munzir scoorde hij de 3 - 6. Met volle moed en strijdkracht ging Helden verder om de schade te beperken. Dit tot de frustratie van de aanvoerder die bij een ingooi Joop tegen het hek aangooide en op Joop ging zitten. Daarna scoorde Kessel toch nog de 3 - 7 en was het eigenlijk wachten op het eindsignaal van de scheids. Uiteindelijk heeft Helden a3  verloren met 3 - 7. Maar er was wel toch nog reden tot vreugde omdat tunaman Tim na een tactisch barfje op de wc toch bier kon drinken in de 3e helft. Ook Jens was magisch genezen in de 3e helft toen het bier geserveerd werd.

De volgende wedstrijd van Helden a3 is een uitwedstrijd tegen een van de koplopers sportclub Leeuwen A2. Dit verslag zal geschreven worden door Tim.