Uitstekende competitiestart voor Het Vijfde

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Zo, Helden 5 is gestart aan een nieuw seizoen en deze verslaggever weer met schrijven.

Allereerst de bekerpotjes. Te beginnen bij Blerick. Heerlijk inkomen: tegenstander die niet was gekomen om te winnen, maar meer om hun kater van het feest de avond ervoor weg de spoelen. Dat lukte echter niet ook al kwamen ze nog op een 0-1 voorsprong. Helden 5 liet hierna 7 keer het netje bollen met een eenvoudige overwinning als gevolg.

Een week later op naar Eindse Boys 2. Leuke tegenstander, die onverdiend op 0-1 kwamen na een flinke botsing tussen Robin en sluitpost Ge. Ziekenhuis bezoekje was nodig om de wonden te helen. Dat deed in voetballend opzicht Helden ook via Tijl die er met 2 doelpunten voor zorgde dan we met een voorsprong de rust in gingen. In de tweede helft kwam Eindse Boys nog verdiend op gelijke hoogte, maar een goedkope penalty leverde ons toch de volle buit op.

Om door te gaan in de beker moest er tegen Haelen 3 een gelijkspel behaald worden. Vorig seizoen werden we volledig afgedroogd door deze ploeg, dus eenvoudig werd het niet. Zeker niet nadat we de eerste helft dramatisch opgesteld stonden. Dit resulteerde in legio kansen voor de bezoekers, maar uiteindelijk maar 1 doelpunt. Daarvan waren we dit seizoen al 2 maal teruggekomen en ook nu lukte dit. Wederom een penalty en een mooie counter. Helaas werd het Haelen allemaal een beetje teveel. Wat in een gele en een rode prent resulteerde. Owhja, en een doelpunt! Met 9 tegen 11 lukte het de bezoekers toch nog om een doelpunt te maken. Desalniettemin poulewinst is binnen. Laat die volgende bekerronde maar komen!

Maar voor het zover is eerst het eerste deel van de competitiewedstrijden (en hopelijk niet weer meteen het laatste deel). Eerste tegenstander is Roggel 3 dat op zondag 26 september op bezoek kwam in Helden.

Meteen personele problemen aan Helden kant: blessures, vriendenweekenden en Koen die het hoger op zoekt bij Helden 4, resulteert in 2 oproepspelers en A-junior die ons vandaag komen versterken (waarvoor grote dank). De eerste 20 minuten van de wedstrijd waren voor de gasten uit Roggel. Het Vijfde stond goed, maar aan de bal was het slordig. Heel slordig. Roggel liet prima veldspel zien maar kwam niet door de geconcentreerd spelende Heldendefensie, waar Glenn vandaag als voorstopper fungeerde. Hierna nam Helden het initiatief dan ook over wat in korte tijd meteen 3 kansen opleverde. Kris met het hoofd mistte precisie  en zijn schot miste kracht. Daarna lukte het Boks niet om een hotsekots situatie tot doelpunt te promoveren. Hierna volgde uit het niets een uitbraak van Roggel. Waar de bal eerst over de zijlijn leek te lopen mocht de back toch doorspelen. Zijn voorzet waaide bij de tweede paal binnen en zo keken we met de thee tegen een 0-1 achterstand aan. Inmiddels kunnen we de 0-1 achterstand na 4 wedstrijden op rij niet meer verrassend noemen. Zaak om dit net als in het verleden om te buigen.  (in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst).

Gelukkig wisten we waar het probleem lag. Secuurder zijn in balbezit. Af en toe de lange bal in de ruimtes leggen. En verder zo doorgaan!

En zo geschiedde. Nog maar net bezig in het tweede bedrijf werd Kris op maat bedient (of zat de laatste man hier mis?). Koeltjes kapte hij nog wat mannetjes uit en schoof de bal binnen, 1-1! Tevens zijn 250ste doelpunt voor Helden5/6!!!! Helden bleef aandringen. Gaf nauwelijks wat weg en niet veel later deed een soortgelijke situatie zich voor. Dit keer werd Tijl door de lucht de diepte in gestuurd met een afgemeten pass. De enige manier om deze te onderscheppen was een zeer opzichtige handsbal van de laatste man. Met geel mocht deze 10 minuten (volgens Roggel werden dit er 20) gaan zitten. In de man meer situatie kwam Helden van kans tot kans, maar we hadden de blunderende doelman ervoor nodig om de voorsprong te nemen. Een rare bal van Tijl stuiterde na goed drukzetten over de doelman heen en viel binnen. Nog voordat het weer 11 tegen 11 was, wist ook Kris de doelman nogmaals te verschalken (251ste) en met 3-1 hadden we de wedstrijd onder controle. Helaas kon Ge de wedstrijd niet volledig uitspelen en moest Sam zijn uitstekende wedstrijd op de backpositie nog even voortzetten onder de lat. Maar deze sluitpost hield zonder problemen de nul.

Uitstekende competitiestart voor Het Vijfde. Nu doorpakken volgende week in Egchel tegen het tweede team van de plaatselijke SV.