Volges mich heb ik vannacht goije seks gehad

Blerick 5 (zon)

Tijl Janssen (vrije trap)
... (kopbal)
... (schot)
... (scrimmage)

7 november 2021 11:00

P.J.P Hovens

Sportpark 't Saorbrook
Baasdonkweg 25
5928NR
VENLO

‘Volges mich heb ik vannacht goije seks gehad. Mer ik weit ut neet mier zeker'; aldus onze te laatkomer op zondag ochtend. ‘Ik hoop det alles in de tas zit, want die heet mam veur mich ingepakt’ dat was de tweede zin die uit de nog naar alcohol geurende mond kwam, maar Rowwen Heze was gezellig geweest. Al met al werd vooraf al voldoende gelachen en was de eerste wissel bekent. In Blerick aangekomen zag het al aardig blauw. Helden 4 was namelijk ook van de partij. Dit heeft zo z’n voordelen voor het wisselbeleid en zo konden we naast (terug van weggeweest) Nico, ook Ola op het middenveld posteren in de eerste helft.

Blerick 5 leek een te kloppen tegenstander op papier, maar voor ons is iedere tegenstander een lastige tegenstander. Vandaag een totaal ander spelbeeld als vorige week in de eerste helft. Het Vijfde was veelvuldig aan de bal, bouwde rustig op en kwam zo tot meerdere kansen. Aan de andere kant lukte het de zwartwitte aanvallers niet om gevaar te stichten. Dit was de verdienste van de zeer goed en geconcentreerd spelende achterhoede van Helden. Er werd veel energie in het voetbal gelegd en ondanks het hele zware veld af en toe aardig gecombineerd. Wat we echter nalieten in deze dominante eerste 45 minuten is om dit te vertalen in doelpunten. Met 0-0 ruststand dus naar de kleedkamer.

Heel ingewikkeld was het allemaal niet: Zo doorgaan, concentratie erbij houden, geen foutjes maken en dan valt dat doelpunt vanzelf. Heel ingewikkeld was het wisselen schijnbaar wel voor onze eenzame leiders. Maar met wat hulp van Stagiaire leider nummero 2 lukte het toch om de wissels door te voeren en 11 i.p.v 10 spelers op te stellen.

Jammer genoeg lukte het strijdplan deze week niet zoals besproken. De tweede helft was een meer gebalanceerde wedstrijd. Er kwamen kansjes voor beide ploegen en vooral de bal in ons bezit houden werd ons lastig gemaakt of door de tegenstander, maar vooral door onszelf.....

Maar het was nog steeds 0-0, en Blerick had wel wat meer kansjes, maar dat was vorige week tegen VOS ook zo en toen konden we ook winnend van het veld stappen, dus waarom vandaag niet? Met die gedachte in het hoofd slingerde Tijl de bal voor het doel na een slim uitgelokte vrije trap. In plaats van een hoofd van een van de kopsterke verdedigers viel de bal rechtstreeks tegen de touwen, 0-1! En deze kwam dus letterlijk uit de lucht vallen. Hopelijk knakt het geloof nu bij Blerick zoals dit vorige week bij VOS het geval was en kunnen we deze pot zakelijk uit voetballen. Maar het ene team is het andere niet, Blerick vond juist het vuur na de achterstand en wij raakte de organisatie juist kwijt. Na ongeveer 10 minuten moest Gé al meerdere malen reddend optreden, en een prachtactie van de nummer 10 van Blerick leek met een mooi schot de gelijkmaker te worden. Echter had hij niet op onze sluitpost gerekend die met een wereldredding de voorsprong voor ons op het scorebord hield.

Helaas was dit uitstel van executie, want even later na een standaard situatie was het wel raak. Blerick had het momentum helemaal overgenomen en drukte meteen door. De rechtsbuiten met een flink agressieprobleem speelde onze back Sam Beckers (de positie zit in de naam) uit en haalde onhoudbaar hard uit, 2-1! Helden ging nog tevergeefs op zoek naar de gelijkmaker. Boks hoopte nog op een penalty na een mooie actie langs de zijlijn. Maar de kans dat je deze vlak voor tijd bij een clubscheidsrechter krijgt in een uitwedstrijd is nihil. Ook deze leidsman ging hier niet in mee en nadat we echt al onze energie kwijtgespeeld hadden wist ook de 3-1 nog binnen gefrommeld te worden.

Kans 1 op de koppositie verkeken, maar niet getreurd. Volgende week spelen we tegen Reuver 3. Winnaar van deze inhaalwedstrijd mag zich in ieder geval één week koploper van regio Zuid II 5de klasse 12.