We mogen weer!

Jagerstraat 1
6042KA
ROERMOND

Na een extra lange winterstop ging het balletje van vandaag weer rollen, maar in dit geval eerder hobbelen trouwens. Het 5de ging vandaag naar Roermond om aan te treden tegen Swift Victoria Combinatie. Deze nummer 2 van de ranglijst was ook het tweede team van de vereniging en voor de aftrap was al bekend dat ze gunstig gebruik maakte van het feit dat het vaandelteam nog een weekje vrij had. Helaas voor ons betekende dat er een handjevol spelers binnen de lijnen stonden die Helden 1 nog wel eens alle hoeken van het veld hadden laten zien de laatste jaren. Wij daarin tegen waren bijna op volledige oorlogssterkte. Eggy was helaas afwezig door corona, maar Iwan was na lange afwezigheid wel weer terug en Teun was weer (10 minuten) fit.

Dan de wedstrijd. We klagen in Helden vaker over de toestand van de velden, maar vanaf nu ga ik daar mee ophouden. Want dit was pas echt een schijtveld! Letterlijk. Om de 2 meter lag er wel ergens een lekker sappige streepje ganzenstront. Niet normaal en onvermijdelijk zoveel. Dus sliding smaken gleed lekker goed, extra wassen wel aan te raden. En inworpen werden vermeden. En als je er dan een moest doen wel even checken of de bal schoon is (niet vergeten Sam). Door de extra bemesting stond er wel voldoende gras. Maar helaas niet bepaald egaal dus strakke ballen in de voeten werden meer hobbelballen tegen de scheenplaat. Voetballen lukte ons dus niet echt. SVC had wel wat meer kwaliteit, vooral voorin en de inschuivende achterhoede was de eerste minuten lastig te verdedigen. Dit resulteerde na eigen balverlies spoedig in de 1-0. Al speelde ze dit nog zeer netjes uit (mag ook wel als je in SVC 1 speelt). Niet veel later weer een verkeerde inspeelpass door het centrum en de 2-0 hing er ook al in. Even kreeg ik het gevoel dat we helemaal wegzakte, maar gelukkig gingen de volgende 2 grote kansen er niet in. Hierna ging het rendement van SVC ging achteruit (vooral omdat de betere spelers met ons aan het dolle waren). En kregen we wat ademruimte en mochten we de bal rustig rond laten gaan. Dit leverde ons 3 gevaarlijke momentjes op. Tijl kon vanuit een moeilijke hoek geen doeltreffen en Kris raakte het zijnet. Boks kon de bal net niet langs de uitgekomen keeper krijgen en even later weer een steekbal op Boks. Dit keer wel op tijd bij de bal, maar de keeper trok aan de noodrem. Dit leverde uiteindelijk alleen een vrije trap op.... beetje magertjes als je het mij vraagt.

Tweede helft waren de betere spelers gewisseld aan SVC kant. Dit resulteerde in een dramatische tweede helft van beide kanten. Nou mag voor 1x het veld hiervan de schuld krijgen, want het was echt lastig vandaag om de bal van blauw naar blauw te krijgen. SVC kon binnen de minuut al op 3-0 komen, maar we werden gered door een ouderwets polletje, voor open goal werd er gemist. Kwam die slechte kakgrasmat ons ook nog eens van pas. Na ongeveer een uur gingen we drukzetten. Dit leverde geen beter spel op, maar wel balbezit op de andere helft. Niet veel later kreeg Jules de bal ingespeeld in de 16 meter. Die zag Nico vrij staan en die schoot strak op doel. De doelman wist het schot nog te pareren maar Boks kon hierna simpel binnen tikken. Na de 2-1 lukte het ons echter niet om door te drukken. Kansen kregen we niet en toen de energie weg vloeide op het zware veld vielen er snel nog twee onnodige tegentreffers. Het slotakkoord was voor Helden. Robin wist de bal via de kluts mee te krijgen en verschalkte de keeper met een strak schot in de verre hoek. Zijn eerste in het Heldens Blauw. Daarna floot de uitstekende leidsman vandaag voor de laatste keer.

Een 4-2 nederlaag. Geen schande, maar wel jammer. Volgende week staat Reuver weer tegenover ons. Dit team heeft de minste verliespunten en kan dus nog een gooi gaan doen naar het kampioenschap. De vorige ontmoeting werd een 2-2 gelijkspel. Tot volgende week 10:00u Sportpark Kerkeböske.