Helden II vergeet zich (wederom) te belonen!

DVO 2 (zon)

10 oktober 2021 11:30

Sportpark Frans Erkens
Dr. Philipsstraat 101
6136XX
SITTARD

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen DVO II op het programma. Qua spelers zitten we nog steeds niet ruim in het jasje. De bank bestaat uit de niet geheel fitte Verstegen en A-spelers Ties en Niels. Badr Joep (voorheen Willie Wortel) gaat een linie naar voren en begint als rechtsbuiten.

Vanaf het beginsignaal een open wedstrijd met aan beide kanten veel kansjes. Maar aan beide kanten blijft het bij kansjes, het wordt niet omgezet in echt gevaarlijke momenten. Eerste echte mogelijkheid ontstaat na een goede actie van Milkboor, hij pingelt 2 tegenstanders uit en geeft hem voor op Badr Joep. In het 5-meter gebied worstelt hij echter met de bal en weg kans. Kort daarna een volgende kans voor Mo na wederom goed voorbereidend werk van Milkboor. Zijn poging uit de draai gaat echter ver over. Grootste kans van de eerste helft is voor DVO, met één steekpass verschijnt aanvaller vrij voor Knip. Met een zeer fraaie redding - à la Casillas tegen Robben – behoedt hij ons van een achterstand. In de 40ste minuut mooie pass van linksback Jacobs die Mo de diepte in stuurt. Zijn poging met links strandt echter op de keeper. Leukste moment van eerste helft is eigenlijk wel de absurd slechte ingooi van Jacobs, dit was uitstekend beeldmateriaal voor de kelderklasse geweest.

Ruststand 0-0, niets aan de hand maar duidelijk is dat van deze tegenstander gewonnen moet worden. Na kleine 10 minuten een levensgrote mogelijkheid voor Helden, na volgens mij een vrije trap heeft Ola de bal op 2 meter van het doel (zonder keeper) voor het inschieten. Hij wordt wat uit balans gebracht en daardoor weet hij hem naast te schieten. Kort daarna valt de 0-1, in de rust geeft Tegel al aan dat corner op de 16-meter gelegd moet worden. Dit gebeurt dan bij de eerste corner ook door Mo, het plan was dat Tegel met rechts op goal zou schieten. Na wat gepiel heeft hij de bal dan voor links liggen, geen probleem en hij schiet hem fraai in de kruising. Helden heeft hele tweede helft het betere van het spel, maar vergeet de 0-2 te maken. Komt ook omdat – net als in eerste helft – de mogelijkheden niet omgezet worden in echte kansen. Vaak te maken met laatste pass die onzuiver is. Dan is het de 80ste minuut, eerste keer dat DVO gevaarlijk wordt in tweede helft en direct raak. Verdedigers staan te ver van elkaar af en met één steekpass staat middenvelder van DVO vrij voor Knip en weet de kans te verzilveren, 1-1! Helden toont veerkracht en gaat direct op zoek naar de 1-2, een omhaal van Milkboor mist helaas nog de kracht voor een doelpunt. In de 84ste minuut valt dan wel de 1-2. Dit begint bij een corner van DVO, afvallende bal komt bij Moebel terecht die daarna Mo de diepte in stuurt. Eerste poging voor voorzet wordt nog geblokt, maar zijn tweede voorzet komt bij Milkboor terecht die voor zijn man komt en de 1-2 binnen werkt! Milkboor speelt een prima wedstrijd en zorgt continue voor dreiging. Het scoren op de vrijdagavond/nacht heeft hem goed gedaan! Maarja nog 5 minuten te spelen, zaak is om de overwinning over de streep te trekken. Echter duurt het nog geen 2 minuten en DVO maakt de gelijkmaker. Na heel veel gefrommel en de nodige Heldense benen die de bal niet kunnen wegwerken, komt de bal aan rechterkant van strafschopsgebied terecht. De lange aanvaller van DVO weet Knip te verschalken en dat betekent 2-2!

Kort hierna fluit de niet al te beste scheids af en betekent het dus een gelijkspel. Een gelijkspel voor Helden II, dat komt eigenlijk zelden voor. En deze voelt ook nog als een nederlaag, tegen deze matige tegenstander had gewoon gewonnen moeten worden. Over het voetbal is vandaag eigenlijk niet zoveel aan te merken, maar wederom (net als eerste wedstrijd tegen GSV) vergeten we onszelf te belonen! Opzich is 4 punten na 3 wedstrijd niet slecht, maar het hadden er ook zomaar 9 kunnen zijn. De zondag wordt verder voortgezet op de Beringse kermis waar nagenoeg het hele team te vinden is. Daar worden de nodige goudgele rakkers weggetikt, waardoor menigeen zich vandaag (lees maandag) slecht zal voelen. Wel een slechte afloop, naar verluidt heeft Badr Joep een blessure op de kermis opgelopen en die zullen we waarschijnlijk dus ook even kwijt zijn.