Ontbijt van sexy Ola is fundament voor prima overwinning!

Veritas 2 (zon)

3 oktober 2021 11:00

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

We beginnen met de vrijdagavond training, hier werd op gepaste wijze afscheid genomen van Dollo die (eigenlijk) doorgeschoven was naar het 1ste. Middels een afscheidskaartje en speech werd hij verbannen naar kleedkamer van Helden 1. Na de training bleek dit wellicht wat vroeg getimed van ons aangezien hij zondag alweer van de partij mocht zijn bij H2. Over de zondag gesproken, deze begon om 09.00u met een gezamenlijk ontbijt bij Ola. Hij was in de voorbereiding te laat gekomen bij een wedstrijd, in plaats van een optreden + rondje koos hij voor het organiseren in LINGERIE van ontbijt voor het hele team. Credits voor Ola, sexy outfit van Jacky werd aangetrokken en de spek met eier zorgde voor een goede bodem.

Door de opgelopen blessure van Ola vorige week hadden we centraal achterin wat uitdagingen. Dit wordt opgelost door Dollo naast Bram Ekkel te positioneren. Tegenstander vandaag is Veritas II, die kunnen we wel als ‘angstgegner’ betitelen aangezien hier de voorbije jaren nooit van werd gewonnen. Het beeld van Ola in lingerie heeft iedereen goed gedaan want vanaf het beginsignaal wordt er goed en gedisciplineerd gevoetbald. Rond de 10de minuut worden de eerste speldenprikjes uitgedeeld door Mo. Tot 2x toe kapt hij enkele tegenstanders uit maar beide pogingen zijn een prooi voor de keeper. Veritas wordt hierna ook gevaarlijk, echter kan Bram Ekkel met zijn borst redding brengen rond de doellijn. Uit de daarop volgende corner wordt de volley rakelings langs de paal geschoten. Hierna is het eigenlijk alleen maar Helden dat gevaarlijk wordt, in de 22ste minuut wordt een goede aanval helaas nog niet beloond. Moebel stuurt Verstegen de diepte in, zijn voorzet komt bij Milkboor terecht. De vrije kans van Milkboor wordt echter over geschoten. De volgende aanval is wel raak, Mo kapt maar weer eens zijn tegenstander uit aan de linkerkant. Zijn strakke voorzet wordt door Moebel binnen gegleden, 1-0! Twee minuten later wordt de score bijna verdubbeld, Moebel zet voor en keeper schat de bal verkeerd in maar kan hem wel nog uit het doel boxen. Bal komt bij Verstegen terecht die met het hoofd Bram Ekkel vindt. Deze heeft hem op drie meter van het doel voor het inschieten, maar op de een of andere manier gaat de bal er niet in. Niet getreurd, één minuut voor de rust maakt Ekkel dit helemaal goed. Een strakke vrije trap van VingerG wordt door Ekkel fraai hoog in het doel gekopt. Trouwens kunnen we wel van geluk spreken dat de erg goed spelende Ekkel nog op het veld staat aangezien hij al 2 in potentie gevaarlijke aanvallen van Veritas onreglementair (waar onder een mooie handsbal die niet wordt gezien) heeft gestopt.

In de rust moeten we noodgedwongen de prima spelende Dollo wisselen vanwege een afmelding bij het eerste. Hicham komt erin, dat betekent dat Willie Wortel (die graag een andere bijnaam wilt krijgen) voor het eerst ooit centraal achterin komt te spelen. Het goede voetbal uit de eerste helft wordt ook in de tweede helft voortgezet. Eerste kans is voor VingerG, na een combinatie met Milkboor schiet hij echter hoog over. Kort hierna krijgen we bijna de tegentreffer om de oren, voorzet wordt getoucheerd door Rowan maar Knip voorkomt met een mooie redding het eigen doelpunt (bijna déjà vu naar vorige week). In de 60ste minuut wordt de wedstrijd beslist, Moebel onderschept een foutieve inspeelpass. Hij behoudt het overzicht en geeft de bal aan de vrijstaande Verstegen. Deze rondt keurig af in de korte hoek, 3-0! Kort daarna de mooiste goal van de wedstrijd, rechtsback Rowan dribbelt vanuit achterhoede enkele tegenstanders voorbij. Combinatie met Milkboor en hij staat vrij voor de keeper en rondt beheerst af. Prima doelpunt! Vervolgens vinden we het wel genoeg geweest en gebeurt er – behoudens dat Veritas nog een keer op de lat kopt – niet veel meer.

Een zeer prima pot van Helden II resulteert in een grote overwinning tegen Veritas. Feit is dat het gezamenlijke ontbijt de mannen goed heeft gedaan, dus Ola dit mag je iedere week doen. De derde helft was ook dikke prima, De Witte geeft een vat bier omdat hij vorig jaar de fitness weddenschap niet heeft voltooid. Altijd lekker om iets van De Witte te krijgen en de gerstenatjes gingen er dan ook goed in! Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DVO II op het programma.