Getoonde spel wordt niet omgezet in resultaat!

GSV'28 2 (zon)

26 september 2021 11:00

S.M.L. Nijsten

Sportpark Jean Nijsten
Op den Hoogen Boom 61
6191PE
BEEK LB

Om 09.15u mogen we vertrekken voor de 1ste competitiewedstrijd van het seizoen, de reis gaat naar Beek waar GSV’28 2 de tegenstander is. De laatste jaren regelmatig tegen deze tegenstander gespeeld, beide ploegen lagen qua kwaliteit altijd dicht bij elkaar. De ziekenboeg is aardig leeggestroomd en ‘alleen’ Hotel Jesper en De Witte liggen er nog (voor langere tijd) uit. Op de bank beginnen Hicham en 3 A-spelers, mede doordat Dollo en Puyol door zijn geschoven naar het 1ste. Onder de lat staat Pis vandaag omdat Knip nog steeds romantisch aan het doen is.

Het balbezit is in de beginfase met name voor GSV’28, maar dat vindt Helden al lang prima. We willen gevaarlijk worden in de omschakeling en de snelheid voorin benutten. GSV’28 heeft enkele speldenprikjes uitgedeeld in de openingsfase, maar de eerste de beste uitbraak vanuit Helden is raak. Na balverlies van de thuisploeg komt de bal terecht bij Vinger G, deze stuurt met een keurige hoge bal Verstegen de diepte in. Hij behoudt goed het overzicht en zet Mo vrij voor de keeper. Zijn inzet is precies voldoende, hij verschalkt de keeper en de bal rolt net hard genoeg zodat verdediger hem niet voor de lijn kan wegwerken, 0-1!
Mo is vandaag (lees maandag) trots ‘os’ geworden, tip voor onze de vrouwelijke lezers: Grijp je kans!
Het spelbeeld blijft hierna hetzelfde, GSV’28 heeft met name de bal maar weet er niet door doorheen te komen vanwege de goede organisatie vanuit Helden zijde. Echter weet de clubscheidsrechter van GSV hier wel een trucje voor, er wordt eerst nog een terechte vrije trap gegeven ter hoogte van het strafschopgebied. De vrije trap wordt in de muur geschoten, enkele tellen hierna fluit de scheids. Iedereen denkt aan buitenspel of iets dergelijks, maar er wordt naar de stip gewezen. Bal zou op een uitgestoken arm op gezichtshoogte terecht zijn gekomen, toch erg vreemd als de bal ter hoogte van de middel wordt geschoten. Protesten ten spijt, strafschop gaat er natuurlijk in en door deze clubscheids staat het 1-1! Net voor rust valt tot overmaat van ramp ook nog de 2-1, een voorzet gaat via de rug van Ola tergend langzaam over Pis heen. Nog maar eens een lullig tegendoelpunt en vooral ook het moment waarop.

In de rust wordt benoemd dat er niets aan de hand is en als er zo wordt doorgegaan Helden nog genoeg mogelijkheden zal krijgen. En precies op die voet wordt de tweede helft gestart, met goed voetbal wordt er in het eerste kwartier legio kansen gecreëerd. Het zijn er redelijk veel dat ik ze ook niet meer allemaal weet, maar feit is dat de bal er niet in vliegt. Ongelofelijk dat we onszelf vergeten te belonen in deze fase want GSV’28 staat met de rug tegen de muur. U voelt hem al aankomen, dan zal hij er aan de andere kant wel invliegen. En zo gebeurt ook rond de 75ste minuut, een absolute beauty van de middenvelder van GSV. Een stuiterende afvallende bal wordt met de linker op de volley genomen en Pis is kansloos. Het laatste kwartier wordt Bram Ekkel doorgeschoven vanuit achteren naar de voorhoede, dit wanhoopsoffensief leidt helaas niet meer tot echte grote kansen. Wedstrijd eindigt in 3-1 en kort voor het einde klapt Ola ook nog door zijn enkel heen wat er niet goed uit ziet.

Ondanks het resultaat een goede wedstrijd vanuit Helden zijde, het verschil met het bedroevende spel dat tijdens de voorbereiding op de mat werd gelegd was enorm. Het frustrerende is dat de tegendoelpunten vallen door een arbitrale dwaling, een vreselijk k*tdoelpunt en een wereldgoal. We hadden meer verdiend vandaag, maar het spel geeft wel vertrouwen voor volgende week als Veritas op bezoek komt.