Duch chętny, lecz ciało mdłe

Venlosche Boys 3 (zon)

5 december 2021 12:00

J. van Lierop

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

dzień dobry drodzy czytelnicy, miło, że wszyscy znaleźliście cyfrowy sposób na kolejny fascynujący raport. Wat dit betekent zoekt u zelf maar even op in google translate; maar u vraagt zich vast af waarom dit verslagje in het Pools begint, nou dat zal ik u eens vertellen; Venlose Boys 3 oftewel FC Polonia Venlo bracht een bezoekje aan Sportpark Kerkeböske. Deze Poolse strijders benaderen een wedstrijd nog al “professioneel”. Op donderdagavond ontvangt Il capitano 2 berichten; eentje van onze “sponsor” Danny, mocht u dit voornamelijk beeldmateriaal ook willen ontvangen SMS dan JAWOHL naar 6363. Naast het bericht van Danny ontvingen we ook onderstaande:

“Hoi Frank (ja dat is mijn echte naam) ik ben leider van VB3, ik heb een berichtje gestuurd maar er reageert niemand. Kun jij dit aan Paul Heijnen (2G-toptrainer) doorgeven? Groetjes. (Zie foto voor nadere toelichting);

Gepakt en gezakt met cameraploeg, verslaggever, fotograaf en 1 wissel komen de mannen richting Helden. De cameraman had een goed kapsel; hier was zelfs vlagger B, die qua promillage gistermorgen niet onderdeed voor de gemiddelde wodka-slurper, jaloers op. Mien jong wat zoots dich dr gister vaak neffe. De meeste kindertjes van H4 waren bang dat de samenvatting van onze wedstrijd vandaag op p*rnhub te zien zou zijn, want dat onze tegenstander een conditie heeft als een Belgische Knol dat net klaargestoomd is voor de Olympische Spelen moge duidelijk zijn. Al om 10:45, toen de gemiddelde H4-speler nog in zijn bed lag, stonden zij al op het veld voor de warming-up.

Enfin; Helden 4 moest hier dus iets tegenoverzetten en dus belde we Mat Schijven op om te vragen of hij nog 3 spelers ter beschikking had die wel ’n kilootje mochten afvallen. Daarop waren Wappie Ola, Villa Tegel en Denza bereidt ons een handje te helpen. Ook zij wilde graag een interland achter hun naam. Onze Silky smooth en later GeertAartappeltaart vielen al snel uit waardoor we wel een beroep moesten doen op de heren van H2. Dit laatste leverde echter niet het gewenste resultaat op…

De eerste helft was helemaal niet zo slecht; Jorrit liep lekker veel dicht gaf T-mo aan. Hij verbaasde zich na de wedstrijd over zijn eigen niveau. Met een beetje geluk weten we achterin de nul te houden. Pinda a.k.a. stroopwafelpiet vergeet de bal fatsoenlijk voor te zetten waardoor we met de brilstand gaan rusten. Zoon van Aspergemagnaat en nu al supporter van het jaar Johan dacht dit kunstje in de tweede helft dunnetjes over te moeten doen. De korte beentjes van voormalig Captain T-mo komen uiteindelijk 3 cm te kort om er weer een wedstrijd van te maken. Maar voordat we zo ver zijn gaan we met de brilstand rusten.

De bekende verboden woorden vallen als rijpe appeltjes van de boom. 2 keer knipperen verder in de tweede helft en we staan alweer met 0-2 achter. Verslaggever wil overigens niet beweren dat er hier sprake is van het “Tegel-effect” maar feit blijft wel dat met het inbrengen van meneer Engels het complete evenwicht verstoord was. p.s. Ook balkunstenaar Denza liet zich bij de 0-1 vakkundig uitkappen. (Ook al was het niet zijn mannetje gaf hij aan…). Ola weet hierop mooi binnen te prikken; en zijn eerste voor H4 te verzilveren. Zijn uitbundig juichen wordt ruw verstoord doordat grensje een B’tje doet en de vlag heel weifelend heft voor buitenspel. Dat het overigens niet aan deze 2 heren ligt moge duidelijk zijn; Helden 4 heeft in alle geledingen te weinig kwaliteit om iets fatsoenlijks met een bal te doen. Sam had wat moeite met het veld gaf hij aan na de wedstrijd toen hem gevraagd werd voor wie de bal in minuut 77 was die we na het inspelen van onze spits weer net zo hard terugkregen. Geen idee overigens wat de Poolse heren in het vervolg van de wedstrijd doen maar op alles wat beweegt pakken ze de bosmaaier uit de tas en schoppen het neer (vaak buiten het zicht van de vakbekwame scheids). Uiteindelijk wordt het nog 2-5. Andy had nog een ’n klein kansje maar ook Tegel had er wel eentje binnen mogen prikken; maar dat doet er verder allemaal niet toe. Slaopie en Shampoo roepen nog naar de scheidsrechter dat hij er beter mee kan stoppen gezien zijn niveau; gelukkig kan ik gedachte lezen en dacht scheids dit ook na het zien van de voetballende kwaliteiten van deze heren. Ook 2G-toptrainer doet nog een duit in het zakje door een keeperswissel in te zetten. Mooi om te vermelden dat Kotsie na maandenlang blessureleed weer zijn opwachting mocht maken. Hij kon helaas nog niet uittrappen. Gelukkig, het laatste fluitsignaal klinkt we mogen weer gaan doen waar we goed in zijn.

De 3e helft begint met een klein pilsje in de kantine; onder het mom: “Geert woont in een bouwkiet en Danny dae is bijna failliet” zoeken we al snel ons stamcafé op. De jarige job Sunt geeft nog een rondje, Don verliest nog een spelletje kop of munt voor 14 halve kneiters en ook Ola doet een duit in het zakje en vieren we samen dat hij zijn rijbewijs weer terug heeft. Vervolgens blijken er toch een aantal lief geweest te zijn dit jaar en zitten zoetjes klaar voor pakjesavond. De rest zoek het vittige zoldertje op bij B; waar Denza en Don graag even een powernapje doen. Volgende week de laatste wedstrijd van de 1e competitiehelft; gelukkig ook tegen een stel veteranen. Aldus T-mo.