Helden 4 is beter dan Helden 2

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Nog 2 potjes en dan zit het seizoen er op voor H4 alleen maar bier. Vandaag de pot tegen IVO 4. In de heenwedstrijd wisten we hier zelfs met De Witte, Peute Senior, Tegel, Ola en KnapenK*t niet van te winnen…Dat belooft dus wat. Eggy (lees IVO 4) kwam nog met het verzoek om de wedstrijd te verplaatsen wegens de Venloop maar H4 kan door een overvolle after corona-agenda niks meer verplaatsen. Dus zodoende verschenen beide elftallen rond de klok van 12 uur op het snikhete Veld 2 van sportpark Kerkeböske. Boah….de hitte deed veel met ons…maar niet direct iets positiefs.

Voordat we overigens aan de wedstrijd begonnen waren we uitgenodigd bij supporter vh jaar en medesponsor Aspergemagnaten Johan en Esther Peeters voor een heerlijk spargelontbijtje. “Nog noeit zoeveul gerechte gezeen mit asperges dr in”- aldus MVP Jelle Sillekens. Maar nondejuu wat was dit lekker; Tottie, B en Verlinden hebben zich terstond aangeboden om een keer asperges te komen steken als vergoeding voor het heerlijke ontbijt. Klasse mannen; top opgepakt. Esther bel jij deze heren even voor het inplannen van een steekafspraak?

Ook zo’n zin in asperges? Koop dan uw asperges op de Baarloseweg 15A in Helden. Geopend van 09:00 tot 18:00 uur en voornamelijk in de maanden april, mei en juni; Van een lekker suupke tot geschilde asperges en alles wat daar tussen zit van asperges moet je hier zijn. John Sillekens (jaja…de vader van) kwam ook nog even langs….en kocht wat asperges. En als kritische John hier koopt dan moet het wel goed zijn.

Dan op naar de wedstrijd; Onze toptrainer kwam er afgelopen week achter dat er niet 1 maar 2 teams degraderen hahaha…De term toptrainer was al wankel; die kunnen we nu helemaal in de prullenbak gooien als je er 2 wedstrijden voor het einde achterkomt dat we toch op een degradatieplek staan. Uitleg: (en bepaal zelf even of die plausibel is); Ik dacht dat er maar 11 teams in onze competitie zaten, maar er is ook geen mens die mij corrigeert….aldus muur. De begeerte en motivatie om ook maar een beetje te willen winnen zat er vanaf minuut 1 niet in. Helden 4 wil degraderen; persoonlijk gaat een dergelijke uitspraak tegen al mijn principes in; ik kan slecht tegen mijn verlies. Van de andere kant kunnen we ook steeds makkelijker relativeren en horen wij in ieder geval met het huidige materiaal (om uiteenlopende redenen van vergane glorie tot brandhout, of een combinatie daarvan) niet thuis in de 4e reserveklasse en dat is een pijnlijke constatering op 32-jarige leeftijd. Voor het eerst had ik geen zin meer in het spelletje voetbal. In de rust laat ik mij gewillig wisselen en ga samen met immer blessa Kotsie in de schaduw op het bankje zitten. Ik vertel kotsie dat ik voor het eerst mijzelf afvraag waarom ik tijd investeer in een zondagmorgen om zo voor de dag te komen. Kotsie kan goed relativeren en slaat de spijker direct op zijn kop; het antwoord is simpel: “Beer is lekker, lillik is bekker”…De rest zitten we stil langs elkaar, kijkende naar de vrouwen op veld 3, zij zijn net iets interessanter dan ons eigen team. We missen de 0-2 en de 0-3…totdat we besluiten om naar de bank terug te keren in de gloedhete zon. Inmiddels komen we hier Sunt tegen die nog eens verwijst naar zijn dikke enkel; toch maar weer mooi 55 minuten gevat (vooruit 60) Gelukkig is goedlachse Tijn er ook; die vindt het allemaal wel prima; heerlijk zo zonder zorgen.

Complimenten aan onze scheidsrechter van vandaag; Nadat Eggy 4 keer mocht scoren van ons…en vooral in het eerste deel van de wedstrijd nog minder dan een strobreed in de weg werd gelegd, kregen wij nog 1 corner te nemen. Andy mocht vrij inkoppen maar deze bal werd nog van de lijn gehaald en valt pardoes voor de voeten van de tot inmiddels captain gepromoveerde Jelle Sillekens a.k.a. de kaak. Deze kapt met links en schiet met rechts raak door de benen van de keeper. Hierop fluit dhr. Janssen af om de doodsimpele reden: jullie 4 goals en zij 1 goal; het is mooi geweest in deze hitte. Eindstand 1-4..In de uitwedstrijd verloren we met 1-6; dit betekent dus dat de Witte, Ola, Knapenk*t, Tegel en Peute er geen hout van kunnen en daar waren we het allemaal wel over eens. Op naar het bier…het bieren gaat ons weer beter af. Het gewonnen vaatje van tottie wordt gulzig leeggeslurpt. Eenmaal leeg haakt het grootste gedeelte van H4 af. Dat is dan wel weer een beetje jammer…B en Silky gaan nog even romantisch naar de Zoes; god mag weten waarom…

Volgende week de kraker tegen FC Polonia en dan zit het seizoen er echt op.

Eervolle vermelding: Tieme kreeg nog een publiekswissel omdat hij zijn voetbalschoenen aan het einde van het seizoen aan de wilgen hangt. Kerel bedankt voor de inzet. Het ga je goed familyman.

p.s. Ijzeren Thijs, Hillen, Soldier Bony en Peute Jr. bedankt voor het uithelpen.