Zondag winst, maandag verlies

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Op zondag 3 oktober stond de eerste thuiswedstrijd in de competitie op het programma.

Na het debacle van vorige week waarbij de reporter de boot (naar Reuver) volledig mistte en daardoor geen verslag kon uitbrengen, had hij deze week besloten om zich om klokslag 10 uur te melden in de kantine om verdere boetes te voorkomen. Onder het genot van het eerste pilsje van de dag zag hij langzaam de mannen van Helden 6 en Egchel 4 binnendruppelen. Helaas ontbraken Boone en Tinus deze week aangezien zij besloten om een kudde koeien ergens in Oostenrijk naar hun stal te begeleiden, goed werk mannen!

Om 11.30 werd besloten de lange en zware tocht vanuit de kantine naar veld 2 in te zetten. Eenmaal aangekomen bij het veld werd duidelijk dat Freek niet zat te wachten op zijn rol als reservespeler. Dat hierbij zowel de bidons als trainer Robbie het zwaar kregen te verduren leek mij totaal onnodig. Met een boze Freek op de bank werd er aan de wedstrijd begonnen.

Vanaf de eerste seconde was Helden fel en zette het druk op de Egchelse defensie. Na iets meer dan 5 minuten spelen resulteerde dit al in het eerste doelpunt. Marco speelde Sunt op zo’n 20 meter van het doel aan die vervolgens de bal controleerde en zonder te twijfelen de bal op een prachtige manier over de keeper heen schoot. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de keeper nog 25 pils in zijn benen leek te hebben aangezien deze niet van de grond kwam. Één minuut later verdubbelde Marco de score door 1-op-1 met de keeper de bal rustig door zijn benen te schuiven.

Voor de wedstrijd tegen Egchel had Helden 6 de beschikking gekregen over oud sterspeler van Helden1, Tim Pilon, een ongekende luxe op het Heldense middenveld. Dit bleek dan ook toen na 15 minuten spelen door Tim een perfect aangesneden corner van Flappie tegen de touwen werd gekopt. 15 minuten op de klok en een 3-0 voorsprong op het scorebord, punten binnen, fluit maar af. Deze gedachte ging ook in Marco zijn hoofd rond toen hij zich na 18 minuten besloot te laten wisselen en hiermee de snelste publiekwissel van Helden6 op zijn naam liet zetten. Als vervanger van Marco kwam stormram van de A2 Jan binnen de lijnen. Deze liet meteen zien niet bang te zijn door werkelijk alles met een oranje shirt aan dat op zijn pad kwam tegen de grond te werken. De mannen van Helden leken genoegen te nemen met de 3-0 voorsprong en besloten op een lager tempo door te voetballen.

Vlak voor rust werd door Sunt echter nog een strafschop versiert, de uitgelezen mogelijkheid om voor de rust de voorsprong naar 4-0 uit te bereiden. Sunt besloot zelf achter de bal te gaan staan en miste hopeloos.

In de rust werd het wekelijkse glas bier in de kantine weer getest door het testpanel. Als ik eerlijk ben weet ik niet meer of hij lekker was of niet, maar aan het feit dat er de rest van de middag nog 20 naar binnen zijn gegaan, zal hij vast gesmaakt hebben.

In de tweede helft begon Helden net zo fel als dat ze aan de wedstrijd waren begonnen. In de 52e minuut was het dan ook, geloof het of niet, Thijs die de score op 4-0 bracht.

Door deze 4-0 voorsprong sloop bij Helden dan ook een beetje de onoplettendheid erin wat ervoor zorgde dat Egchel na 60 minuten spelen iets terug kon doen en de 4-1 erin schoot. Blijkbaar prikkelde dit felle Loek zo dat hij hoogste persoonlijk 5 minuten later de stand op 5-1 bracht. Voor beide teams leek het wel welletjes zijn geweest en werd de wedstrijd rustig uitgespeeld. Het enige noemenswaardige wat er nog gebeurde is dat ingevallen boze Freek na een onhandige actie een Egchelse speler in de eigen 16-meter tegen de grondwerkte. De hierop volgende strafschop werd opgeëist door de Egchelse zelfbenoemde kopie van Ronaldo die deze strafschop naast het doel wist te krijgen. Al met al een eenvoudige overwinning voor de mannen van Helden waarmee een gedeelde eerste plek na twee wedstijden een feit is.

Na de wedstrijd werd in de kantine door de mannen van Helden 6 nogmaals bewezen dat zij niet alleen in het veld presteren. Al besloot onze geblesseerde spits Reijnen zijn blessure nog maar eens aan te dikken door al zingend van de bar te vallen. Onze vaste vlagger Robert besloot zijn geluk te beproeven in de wekelijkse loterij en ging er met de hoofdprijs vandoor. Het laatste wat ik me nog herinner zijn Hillen onder de maaltijdkruiden en Herm die voor het eerst Andrelon in zijn haar had. Kortom een geslaagde zondag.

Volgende week staat de eerste topper van het seizoen op het programma. Helden neemt het in Beringe op tegen BEVO die momenteel op doelsaldo aan kop gaan. Bij een overwinning neemt Helden de koppositie over en kunnen de tickets naar Mallorca nu echt rustig aan geboekt gaan worden.