Over de rooie

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Na de fikse kater van vorige week door zowel de eerste verliespartij als de daarop volgende kermis was het vandaag taak aan de mannen van Helden 6 om zich te herpakken. De tegenstander van vandaag waren de rode  geel-zwarte mannen van Grashoek 3. Op papier een makkelijke tegenstander aangezien zij voor aanvang zonder punten op de laatste plaats stonden. Maar door de jaren heen is gebleken dat dit niet altijd een zekerheidje is.

Dat Helden 6 tegen het eerste puntverlies van het seizoen was aangelopen was ook bij Hans Keiren niet onopgemerkt gebleven, die besloot namelijk om het sterrenelftal van Dörp te degraderen naar veld 4 om zo weinig mogelijk bekijks te trekken. Voor Helden taak om tussen de hondendrollen door de 3 punten binnen te halen.

Toen om half 12 de bal ging rollen werd al meteen duidelijk dat de 11 van Helden gebrand waren om de verliespartij van vorige week te revancheren. Er werd meteen de aanval gezocht en het krachtverschil werd meteen duidelijk. Na iets meer dan 5 minuten spelen kreeg Helden de eerste corner van de wedstrijd. Deze bal werd niet goed weggewerkt door de verdediging van Grashoek waardoor hij bij Sjers in de voeten terecht kwam, die twijfelde niet en besloot van een meter of 25 uit te halen en zag zijn streep recht door de midden in het doel belanden. De ontlading was groot, vooral bij Max die blijkbaar na 5 minuten al zodanig buiten adem was dat hij besloot op Sjers zijn rug terug te hobbelen naar de middenstip.

Niet veel later was het Sunt die op aangeven van Moijer met een schuiver in de lange hoek de score verdubbelde. Hiermee leek de buit eigenlijk al binnen tegen een erg zwak Grashoek. Deze gedachte leek ook bij sommige spelers van Helden er langzaam in te sluipen wat ervoor zorgde dat Grashoek kansjes kreeg om de aanval te zoeken. Na 15 minuten zorgde dit dan ook voor het eerste gevaar aan die zijde. Biggy zat mis bij een corner waardoor de bal vrij voor het inschieten lag, echter werd deze bal van de doellijn gehaald waardoor Helden opgelucht adem kon halen. Ondertussen had de kleinste ginger aan Grashoekse zijde al zijn moed bij elkaar geraapt om de fysieke confrontatie met Moijer aan te gaan. Wat van te voren al geen verstandig idee leek, zorgde in praktijk voor een aantal komische duels waarin het leek alsof Moijer een vlieg van zich af schudde. Als gevolg hiervan kreeg Helden een vrije trap die door Moijer langs de muur in de hoek werd geplaatst. Met pijn en moeite werd deze door de doelman tot corner verwerkt, waaruit Moijer met het hoofd nogmaals gevaarlijk werd. Een aantal minuten later kreeg Creem uit een hoekschop een niet te missen kans om de scoren op 3-0 te brengen, maar helaas kwam zijn kopbal op de paal terecht. In de hierop volgende counter werd door Grashoek de bal op goed geluk naar voren geschoten. Door een zeldzame fout van Hille die over de bal heen trapte kwam de bal voor de voeten van de Grashoekse spits die om Biggy heen dribbelde en de bal zo binnen kon schuiven en zo Grashoek terug in de wedstrijd kon brengen.

Gelukkig was het 5 minuten later Moijer die in zijn eentje door het de voltallige roodharige selectie van Grashoek slalomde waarbij zelfs de boze rode kabouter hem niet kon stoppen en de 3-1 tegen de touwen schoot. Ondertussen leken de eerste 30 minuten een eeuwigheid te duren waardoor men op de bank des te blijer was toen het rustsignaal klonk. Dit betekende namelijk voor het testpanel het startsignaal voor het wekelijkse pilsje in de rust.

Tot grote vreugde van Geert was het assortiment van de Dörper kantien uitgebreid met herfstbock dus werden er op zijn aanraden 3 glazen getapt. Wat mij betreft ook meteen de laatste 3 die ooit getapt zijn. Gelukkig stond er een glas Lindeboom klaar om het verdriet weg te spoelen.

Mede door dit verdriet heb ik de eerste minuten van de tweede helft gemist maar het zal vast niet veel geweest zijn. Ergens rond de 60e minuut was het Boone die de 16 van Grashoek dribbelde wat voor de verdediging werkte als een rode lap op een stier, een van de verdedigers trok dusdanig rood aan dat hij over de rooie ging en aan de rood-rem moest trekken. Boone besloot zelf achter de bal te gaan staan en aan Sunt en Loek te laten zien hoe je een strafschop neemt, 4-1.

Hierna leek het niveau met de minuut, of beter gezegd, met de seconde omlaag te gaan met als dieptepunt Boone die met een waardeloze terugspeelbal Biggy in de problemen bracht. Deze was met zijn hoofd nog ergens blijven hangen op Beringe kermis en leek met een soort Limbo-achtige move onder de bal door te gaan waardoor Grashoek de bal vrij kon inschieten en de score terug kon brengen tot 4-2. Hiermee kwam ook meteen de einduitslag op het scorebord.

Met matig tot slecht spel toch 3 punten binnengehaald tegen de hekkensluiter, laten we het erop houden dat op Eindhovense wijze de overwinning is binnengesleept. Dus laten we het er dan ook maar op houden dat beide aan het einde van het seizoen kampioen worden en elkaar treffen in Mallorca.

Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma maar op 31 oktober zijn we terug met de wedstrijd van het jaar tegen en in Kessel. Voor degenen die maandag nog geen vrij hebben genomen, doe het snel.