Dik verdiende overwinning Helden

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Nadat Helden 2 in de ochtenduren al het goede voorbeeld had gegeven door met 4-0 te winnen van Veritas, was het om 14:30 uur aan Helden 1 om ook een goed resultaat te behalen, thuis tegen titelfavoriet MMC Weert, waarvan in het oefenprogramma nog met 3-0 was verloren.

Het team van Rob Geenen evenaarde vandaag bijna de prestatie van het 2e team en kwam slechts 1 doelpunt tekort. De 3-0 overwinning op het kletsnatte Sportpark Kerkeböske was meer dan dik verdiend.

Helden kwam meteen goed uit de startblokken met in haar gelederen weer de fitte Stan van Berlo en Stan Versleeuwen, die beiden vanaf het beginsignaal mee konden doen en de gehele wedstrijd uitspeelden. Na 4 minuten is het al raak voor Helden als Bas Wijnands een voorzet van Mike van Lier terug kopt op aanvoerder Freek Kessels, die de bal tegendraads de goal in volleyd. Het volgende moment is weer een schrikmoment voor Helden. Nadat vorige week al Maarten Jacobs het veld geblesseerd verliet, is het vandaag al binnen de 30 minuten, wanneer Gilian de Bruijn uitvalt met een -naar het zich laat aanzien- spierblessure. Jaimie Knapen is zijn vervanger.

Helden blijft de betere ploeg. Een te korte terugspeelbal wordt onderschept door Mike van Lier, maar zijn schot op goal ontbreekt aan kracht. Niet veel later bereikt Jaimie Knapen de achterlijn, zet de bal goed voor en Mike van Lier kopt de bal buiten bereik van de keeper op de paal. In de laatste 10 minuten van de eerste helft schiet Freek Kessel nog maar eens op de kruising.

Doet MMC Weert dan helemaal niets terug?  Jawel ze scoren kort voor rust de gelijkmaker, echter wordt dit doelpunt afgekeurd wegens buitenspel.

In de tweede helft een ander Helden. Gelukkig niet qua spel, dat is nog steeds prima, maar wel qua shirt. De doorweekte blauwe shirts hebben plaats gemaakt voor de reserveshirts. Normaal wit, maar omdat de tegenstander in het wit voetbalt, nu in het rood. Ook het debuut van Mees Philipsen (17 en 1e jaar U19) is het vermelden waard. Hij vervangt de eveneens geblesseerd geraakte Jaimie Knapen.

Het voetbal blijft goed verzorgd en wederom is het Freek Kessels die in de 60e minuut het doelpunt maakt, na de voorzet van Bas Wijnands. Nog geen 10 minuten later maakt Mike van Lier vanaf de 11m stip de 3-0. Direct na de penalty pakt Steven Boelaars zijn 2e geel en moet MMC Weert met 10 verder. De wedstrijd is dan wel gespeeld. Helden verzuimt vervolgens de score verder op te voeren, ondanks ze dat nog wel proberen. Als MMC nog een rode kaart (direct) krijgt en met 9 verder moet voor de laatste minuten is het helemaal gespeeld. Sef Arts (ook jeugdspeler) scoort bijna nog via een schitterend schot, maar het is de goede redding van de keeper die dit voorkomt.

Al met al een dik verdiende overwinning met naast Helden ook het publiek als winnaar dat een prima wedstrijd heeft gezien van de thuisploeg en dat ondanks het weer hun ploeg bleven aanmoedigen. Maar na de wedstrijd was het tijd om de warmte thuis op te zoeken, of de gezelligheid in de kantine. Want het was bar en boos.

slecht_weer_weert.jpg
Het was bar en boos deze dag, maar Helden voetbalde alsof zij de regen niet voelde.

Volgende week thuis tegen MVC, de eerste derby van Peel en Maas deze competitie. Ook MVC is de competitie goed begonnen met als kers op de taart de 2-1 overwinning op Sparta dit weekend.

Kortom een prachtig affiche voor zondag 10 oktober 14:30 uur; Sportpark Kerkeböske .