Helden neemt een punt mee uit Sevenum

Sparta'18 1 (zon)

3e klasse C

26 september 2021 14:30

R.J. de Graaf

Sportpark 't Spansel
Luttelseweg 26
5975VW
SEVENUM

De kop is eraf. De competitie is begonnen voor Helden 1. En nu maar hopen dat deze dit seizoen wel afgemaakt kan worden. Eerste tegenstander is Sparta ’18, voormalig 2e klasser, en dus konden de blauwen hun borst nat maken op de kunstvezels op Sportpak ’t Spansel.

Trainer Rob Geenen kan helaas nog niet beschikken over de gehele selectie en moet het nog doen zonder de vaste waarden als Guus Maessen, Stan Versleeuwen en Stan van der Sterren. Lichtpuntje is dat de derde Stan (van Berlo) wel weer inzetbaar zal zijn een deel van de wedstrijd.

In de eerste helft was het duidelijk aftasten geblazen en bleef het bij wat speldenprikken over en weer. Al met al was er voor de supporters nog niet al te veel te genieten. Dat moest dan maar in de 2e helft gebeuren. Deze werd in het begin echter opgeschrikt door een -op het oog- ernstige blessure voor Maarten Jacobs die met het brancard het veld moest verlaten.

Het vervolg van de wedstijd laat een gelijk opgaande strijd zien. Keeper Nick Bouten is belangrijk voor Helden na een dekkingsfout in de verdediging. Aan de andere kant wordt een gevaarlijk schot van Mike van Lier tot corner verwerkt.

De wedstrijd lijkt op een gelijkspel af te stevenen. En net als beide ploegen hier genoegen mee lijken te nemen komt die ene giga kans nog voor Helden. Het is Tren Giesen die goed de achterlijn haalt, teruglegt op Edwin Heuvelmans, die gaat voor het schot dat gekeerd wordt door de doelman. De rebound van jeugdspeler Sef Arts treft een tegenstander en zo eindigt de wedstrijd zoals ie begon in 0-0. Een uitslag waar beide teams genoegen mee zullen moeten nemen. Volgende week is Helden gastheer en ontvangt zij MMC Weert dat haar eerste wedstrijd winnend wist af te sluiten thuis tegen Baarlo.