Helden vergeet zichzelf met meer te belonen

Sportclub Irene 1 (zon)

17 oktober 2021 14:30

N.S. Slavenburg

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN

Na het verlies thuis tegen MVC, volgde vandaag een volgende zware pot voor Helden 1. Maar in de wetenschap dat het 2e team ook van de koploper kon winnen (Bekkerveld werd eerder vandaag met 2-1 verslagen), betekende dat ook het eerste team van Helden voor de overwinning kon gaan tegen de trotse koploper uit Tegelen; de Tricolores van SC Irene, dat nog geen wedstrijd verloren had deze competitie.

En Helden voetbalde vandaag om te winnen, gooide alle schroom van zich af en creëerde vandaag de beste kansen. Uiteindelijk kon de thuisploeg nog het meest tevreden zijn met de einduitslag: 0-0.

In de eerste helft is het 2x Bas van den Beuken, die dichtbij de openingstreffer is. De eerste kans komt uit een klutsbal, nadat Mike van Lier de bal heroverd heeft op het middenveld. Maar Bas weet geen hoek te vinden en de bal is voor de keeper. Bij de tweede grote kans is de keeper al verschalkt, maar is er op het laatste moment nog een verdediger die de bal van de lijn haalt. Geen doelpunt voor Bas dus. Ook bij een schot van Freek Kessels uit een corner is de keeper al gezien, maar wordt ook hier de bal net van de lijn gered, door een van de verdedigers.

En weer kan de wedstrijd niet verlopen zonder een vervelend blessuregeval; ditmaal is het Ruud Wilms die al in de 33 minuut uitvalt met een -naar het zich laat aanzien- hamstringblessure. We wensen hem sterkte toe en een voorspoedig herstel.

In de tweede helft eenzelfde beeld, een beter Helden, maar al met al zat het op alle fronten vandaag niet mee en wilde de bal er voor de blauwe brigade er dus niet in. Waar Helden bij voorbaat wellicht tevreden zou zijn met een punt uit Tegelen, was dit ene puntje nu toch wat weinig gezien het spelbeeld van vandaag.

Toch geeft het vertoonde spelbeeld wel weer vertrouwen voor de thuiswedstrijd aanstaande zondag tegen Blerick.
We hopen jullie, toeschouwers dan ook weer te zien voor de wedstrijd en natuurlijk daarna nog even in de kantine.