Katara ziet avatar Aang en zijn team doorgaan in de beker! 🏆

NWC JO19-4

vv Helden JO19-3

... (intikker)
...
Jens de Groof (corner)
Storm Wilms (schot)
Munzir Mubarak (intikker)
Assist: Lars Mombarg
Assist: Lars Janssen
Storm Wilms (schot)

Zwaluwen Jeugd Beker Onder 19 2e ronde Groep 3 08

13 november 2021 15:15

P. van der Heijden

Sportpark 't Root
Beatrixlaan 42
5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Bedankt dat jullie de digitale weg weer gevonden hebben om het verlag van de vedettes van de A3 te lezen. We hebben wederom een tekort aan spelers waardoor we deze keer uitgeholpen werden door: Weslie Knapen, Mark Peeters, Sam van Berlo en Lars Janssen. Wederom bedankt Ola!

Bij het verzamelen voor de wedstrijd zit de sfeer er al goed in. Delano en Nick vinden het verdacht als Joop glimlachend aan komt fietsen op het sportpark met zijn capuchon op. Joop heeft namelijk via een weddenschap een nieuw kapsel gekregen tijdens een personeelsfeest de avond van te voren. Een avatarpijl leek hem wel een goed kapsel voor 40 euro. Joop heeft ervoor gezorgd dat iedereen met een brede glimlach op het sportpark stond, waarbij iedereen terugdenkt aan hun jeugdserie  De Avatar. Vol goede moed gaan de blauwe richting Asten voor hun 2de bekerwedstrijd.

Tijdens de warming-up worden de zenuwen Lars.J toch te veel en hij moet een klein plasje doen. Echter waren de wc’s toch te ver lopen, dus deed hij dit toch maar in de bosjes midden op de club. Na de warming-up begint de wedstrijd.

Helden begint fel en beheerst aan de wedstrijd. NWC komt nauwelijks op onze helft door goed rondspelend voetbal van de blauwe. Jens weet te scoren uit een goed genomen hoekschop van Weslie en het staat 0-1 voor de mannen uit Helden.

Helden verliest even de concentratie in de wedstrijd. Hier weet NWC goed gebruik van te maken en scoren hiermee meteen de 1-1.

Dit pikt Storm niet en hij weet dan ook snel de 1-2 te maken door goed druk te zetten. De rust begint eraan te komen. Toch weet Lars.M nog een mooi balletje op maat te geven aan Munzir die hij er netjes intikt, 1-3.

Rust.

In het lokaal werden de laatste tactische dingen besproken voor de 2de helft. We wisten wat ons te doen stond. Onze kop erbij houden en zo door blijven voetballen. Geen gekke dingen doen en ook bij een tegengoal niet van slag raken. Ook kwamen het team en de leiders erachter dat aanvoerder avatar Aang (Joop) een relatie heeft. Na een lekker glaasje ranja, O nee die hebben we nooit ontvangen van NWC, begint de 2de helft.

Nu bleek in de rust dat een van de 2 dames die naar de Heldense vedettes kwamen kijken Katara was. De vriendin van avatar Aang. Door deze ontdekking kon leider Delano niet anders dan Katara en haar vriendin uitnodigen om plaats te nemen in de warme dugout waar ze langs de geblesseerde Maradona konden zitten. (zie foto)

Tijdens de wedstrijd had avatar Aang bijna alle 4 de elementen onder controle. Hij was op het voetbalveld namelijk een met de aarde. Lucht had hij in zijn longen meer dan genoeg. Vuur zoals hij voor zijn teamgenoten opkwam tijdens de wedstrijd. Alleen water.... Water dat had hij nog niet onder controle. Gelukkig was Katara er zodat de avatar in de avond alle 4 de elementen zou beheersen.

Hieronder een stukje geschiedenis van de avatar;
Avatar Aang was een Luchtnomade en tijdens zijn jeugd de laatst overgebleven Luchtstuurder. Hij was de Avatar voor Korra - de manifestatie van licht-geest (Raava) in menselijke vorm - en dus de enige persoon in de Avatar-wereld die alle vier stuurkunsten kan beheersen: Luchtsturen, Watersturen, Aardsturen en Vuursturen deze animatieserie wordt uitgezonden op Nickelodeon.

Munzir weet te scoren in de 2de helft door een goede voorzet van Lars.J beheerst af te maken. Het staat 1-4! Jim heeft de 2de erin gebracht en er kwamen verschillende acties vanuit het goed druk zetten van Jim. De grootste kans van hem was de bal die Jim snoeihard op zijn kop werd geschoten door de keeper. Hierdoor vloog de bal bijna het doel in. Jim was zelf wel even van aan het wankelen en baalde vooral dat de bal niet het doel in vloog.

Hierna komt de man in vorm. Storm weer met een verpletterd schot van (ongeveer) 22 meter en het staat inmiddels 1-5 voor de blauwe. NWC heeft een aanval, echter ligt er een speler van hun op de grond. Helden onderschept de bal en tikt deze uit sportiviteit uit. De speler kan verzorging krijgen en de wedstrijd gaat verder. Wij verwachten de bal terug. Dit gebeurt niet en een van de spelers die niet door had dat hij de bal terug moest geven schiet de bal zo in het doel. Niks aan te doen het staat 2-5. Sam probeerde nog een penalty te versieren en werd op zijn kuit getikt waarna hij erbij ging zitten. Lachend verteld Weslie dat het geen penalty was en had eerder het idee dat Sam uitbeeldde hoe hij voor de wedstrijd zijn wc avontuur begon, als we de verhalen in de auto mogen geloven. 🤣

Storm krijgt te horen van zijn trotse broer Tuur, die al 2 mooie goals heeft mogen bewonderen, dat als hij nog een keer scoort hij op McDonalds wordt getrakteerd. Hij schiet de bal snoeihard van buiten de 16 in de goal en schreeuwt uit grote vreugde: MACCIEEEEEEE!

Dit was echter ook het laatste doelpunt van de wedstrijd. Eindstand 2-6 en weer een ronde verder voor de vedettes van de A3 in de beker. 🏆

Weslie, Mark, Lars en Sam bedankt voor het uithelpen!

Man of the match : Storm

Aankomende zaterdag nemen de mannen het thuis op tegen ST GFC’33/SV Lottum JO19-2JM om 15:00. Helaas zonder publiek, maar niet getreurd  Jim zal deze wedstrijd in ieder geval zo goed mogelijk voor jullie gaan samenvatten, Succes! 💪