GOD-VER-DOMME

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

De strijd om de koppositie was zondag ‘oppe Ruiver’ net zo spannend als die tussen Max en Lewis. Helaas lever dit beide niet de gewenste uitkomst.

De wedstrijd begon net als vorige week tegen Blerick met een sterk Helden 5. Dominant en met veel balbezit werd er naar een opening gezocht die veelvuldig werd gevonden aan de rechter kant. Hier was het Jules die meerdere malen zijn directe tegenstander het Reuverse bos instuurde. Iets meer geluk bij de voorzet en het was een snelle 0-1 geweest. Niet veel later was het wel raak en deed Helden wat vorige week in Blerick niet lukte. Namelijk het overwicht ook in doelpunten omzetten. Weer was het Jules met uitstekend voorbereidend werk en door een prima  voor actie hoefde de bal alleen nog maar binnen geschoven te worden. Dat deed Boks ook en met (pas) zijn eerste van dit seizoen kwam Het Vijfde volledig terecht op 0-1. De rust bewaren en gewoon doorvoetballen na een voorsprong blijkt het gehele seizoen als een hardnekkig probleem. Ook vandaag weer. Waar we rustig de bal van links naar rechts lieten gaan in de eerste minuten wisten we nu de bal niet in de ploeg te houden. Het middenveld liep zich kapot en gaatjes ontstonden. Zo kwam Reuver er enkele keren gevaarlijk uit. Een vrije trap werd door Gé op onorthodoxe wijze uiteindelijk toch tegengehouden. En ook de spits lukte het in de rebound niet om de bal in het doel te werken. Onze tegenstoten waren er wel maar hier waren we onzorgvuldig, waardoor we snel weer moesten omschakelen. De beste kans van Reuver kwam echter uit een cadeautje. De scheidsrechter gaf een indirecte vrije trap voor een terugspeelbal. Dit zorgde voor taferelen waar de kelderklasse en de Duitse Kreisliga jaloers op kunnen zijn. Manmanman, kansloos dit...... Gelukkig voor ons, werd de bal zo ontiegelijk slecht teruggelegd en liet het afdrukken even op zich wachten en stormde we uit met 10 man van de doellijn. En we zijn eerlijk; Dubbel D heeft niet het aller kleinste achterwerk van Helden 5, maar om de bal er nu twee keer achter elkaar zo op te schieten was ook niet meteen nodig geweest. Fijn voor ons, want de 0-1 bleef staan.

In de tweede helft werden er wat wissels doorgevoerd. Er kwam iets meer rust in ons spel, maar helaas grossierde we nog steeds in onnodig balverlies. Voorin waren we wederom zeer on zorgvuldig en de eindpass wat ons kansenaantal niet ten goede kwam. Toch wist Jort bijna de 0-2 binnen te tikken op aangeven van Tijl. Reuver drong aan en hun snelle voorhoede spelers maakte het ons geregeld lastig. En zoals al zo vaak dit seizoen lukte het ons niet om de voorsprong vast te houden. De centrale middenvelder pakte een afgeslagen bal rechtstreeks op de pantoffel en de bal plofte in de verre hoek. Normaal vliegen deze ballen altijd over het vangnet (door hem zelf toegegeven), maar helaas voor ons vandaag niet. We rechtten de rug en gingen meteen weer op zoek naar de voorsprong, hier door ontstond een leuke open wedstrijd waarbij het onze kant op leek te gaan vallen. Via een mooie actie op rechts ontstond er ruimte voor het doel, maar het passje van Jort op Eddie was net te kort. In de tegenstoot lag er veel ruimte en waar onze verdediging als een huis stond werd het gaatje dit keer wel gevonden en kregen we de deksel op de neus. 1-2. Eggy werd ingebracht als stormram, maar dit had niet het gewenste effect. Timon mocht het de laatste minuten ook nog voorin proberen en hij had meer succes! In de rebound lukte het hem om een schot van Tijl tot doelpunt te promoveren en zo konden we toch nog met een punt huiswaarts keren.

Had er meer ingezeten? ja,
Hadden we kunnen verliezen? Ja.
Misschien is een gelijkspel dan zo slecht nog niet.

GOD-VER-DOMME: Weer een kans op de koppositie laten liggen. En ook (nog) geen koppositie voor Reuver, maar ze hebben nog een wedstrijd in te halen.
Volgende week zijn we weer vrij want Kessel vroeg een baaldag aan. Maar over twee weken wacht ons de Greun 3 VS Blauw 5 derby in Kepel. Normaal zou ik zeggen kom gezellig kijken, maar Markie & Hugo denken daar anders over. Gelukkig voor jullie zal er op maandag ochtend weer een verslag te lezen zijn.