Jo15-3jm herpakt zich!

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Vandaag was Zeilberg/Deurne de tegenstander. Of moeten we tegenstandster zeggen! Wout, Fedde en eigenlijk Ries waren er niet maar daarentegen hadden we Cas Buis erbij. De 2de wedstrijd in 4 dagen, zouden de benen dit aankunnen en waren we mentaal al hersteld van de klap tegen Belfeld? Nee en ja is het meest passende antwoord. Misschien waren we onder de indruk van de hoeveelheid dames op veld, wie zal het zeggen maar we begonnen in ieder geval nogal slap en gezapig aan de wedstrijd. Maaaaaar we kwam wel op 1-0 door een goal van Mika! Dat was toch wel lekker en de ban was gebroken. Althans dat zou je verwachten, toch? Het publiek was ondertussen in grote getalen toegestroomd en meteen hadden we een berg coaches erbij 😊 …we zagen wel wat combi’s tussen Mees, Nick en Mika maar veel soeps was het eigenlijk niet. Ondertussen was het sprintkanon van ZSV in stelling gebracht en hij stoomde van achter uit naar voor om de 1-1 voor z’n rekening te nemen. Freek was ondertussen in het veld gekomen en dat bracht meer garen op de klos maar echt indruk maken konden we met z’n allen nog niet. Kyllian loste nog wel een schot maar de tweede loopactie van het sprintkanon betekende ook meteen de 1-2. Even later miste Mees een dot van een kans en Saar mikte vakkundig op de paal waarna Melle de bal nog eens royaal over schoot. Zou het zo’n middag worden?

In de rust was het middenveld anders vormgegeven. Een ruit om precies te zijn, of om in Van Gaal bewoording te spreken gingen we over naar een 1-3-1-2-1-3 systeem. Simpel toch!

Het kwartje leek echter nog steeds niet gevallen te zijn bij de blauwe en we hobbelde als een stelletje meuge pony’s over het veld. Deze betiteling komt trouwens voor rekening van het publiek…Ries was ondertussen voor 75% aangeschoven en langzaam leek de kentering toch in gezet te zijn. De druk werd opgevoerd en het was Mees die de aansluitende treffer maakte, 2-2. Het spel werd wat fysieker en het sprintkanon werd in toom gehouden door met name Kyllian die hem professioneel op z’n Kyllians onschadelijk maakte. Nick ving een bal achterin bij ZSV goed op en profiteerde hier meteen van en nam de 3-2 voor rekening. Helemaal gerust waren we echter nog niet. Sil had naar eigen zeggen energie gespaart in de eerste helft en dat kwam goed uit in de tweede helft want geregeld zat zijn voet en soms zijn hoofd voor de tegenstander in de weg. Van Cas was niet te merken dat hij normaal niet bij ons voetbalde. Hij balde erop het middenveld lekker op los en loste veel voetballend op. Dirk was coachend duidelijk aanwezig wat gewoon goed was en als het niet met de mond ging liet hij zijn benen spreken. Buiten de 2 ballen uit de goal halen had Gino niet veel te doen gehad maar als het nodig was stond hij er. Zo ook toen de aansluitende treffer van ZSV dreigde te komen. Gelukkig was daar toch de verlossende treffer van wederom Nick en zaten we wat relaxter in de wedstrijd. Mees probeerde tegen beter weten in het sprintkanon bij te houden maar dat was toch echt een kansloze missie. Zelfs voor Freek, die vandaag opviel door op veel plekken goed werk te verrichten, zou dit een onmogelijke opgave zijn. Saar had de voor haar niet zo favoriete linkerkant vandaag maar kwam toch goed uit de verf en wist vaak het middenveld te bedienen. Jorn stond voor de afwisseling op het middenveld en wist uit een hele mooie combinatie een schot te lossen maar helaas zonder resultaat. Het was toch weer Nick die scoorde en met 5-2 bleek de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld te zijn. Nog even een sliding van Nick en een de-rem-erop-actie van Kyllian en de punten waren binnen. Na wat luidruchtige “feedback” van met name de coach van ZSV konden we toch terugkijken op een leuke wedstrijd met een voor ons positieve afloop!