Laatste uitwedsstrijd voor de jongens van de A3!

ST RKVB/Leveroy JO19-1

vv Helden JO19-3

Munzir Mubarak (intikker)

14 mei 2022 15:00

R. Verkoelen

Sportpark het Kerkveld
Kapittelstraat 1
6095BA
BAEXEM

Op zaterdag 14 mei stond de laatste uitwedstrijd op het programma tegen Leveroy. En zoals al vaker in het seizoen hadden we weer eens een paar leen spelers me  in de vorm van Nick Stan en jan en voor de verandering deed "Joop" ook mee. bij de opwarming merkt iedereen dat het een beetje warm was. Misschien wel iets te warm voor een team dat niet had getraind die week

De eerste helft begon langzaam weinig kansen voor beide teams. De eerste kan van de wedstrijd was voor Leveroy. Een scherpe voorzet die in de zestien beland geluk koos de speler van Leroy geen hoek en schoot recht op de keeper. Vv helden werd na dit moment wakker en begon de overhand te krijgen. En niet veel later kwam de eerste kans ui een steekbal naar Jim die makkelijk de links back uit speelde en daarna gaf Jim een scherpe voorzet die Munzir beken in de linker hoek schoot 0-1.
Vv helden kreeg nog een paar kansje maar die mochten geen naam hebben. Leveroy was niet meer echt gevaarlijk op een moment na waar een diepe bal werd gespeeld en speler een op een kon met de keeper jammer genoeg liet hij de keeper kans loos en schoot de bal in de kruising 1-1 . Daarna probeerde vv helden het nog met een paar diepe ballen maar de keeper van Leveroy was scherp en werkte de ballen weg. De beide teams konden wel leven met een 1-1

In de pauze was bijna iedereen rood aan gekleurd door de warmte en de energie was er wel een beetje uit dus kwam Brian met een nieuwe tactiek langen ballen spellen en hopen dat er eentje goed valt.

Vroeg in de eerste helft merkten we al dat Leveroy beter conditie had dan ons. Daar door kwamen we erg onder druk te staan en begonnen er een reeks aan kansen voor Leveroy. Een voorzet van Leveroy die niet goed word weg gewerkt door onze keeper komt recht in de voeten van de aanvaller in de tikt de bal er makkelijk in de goal 2-1. En niet veel later komt de bal in de zestien met een geluk je valt de bal goed voor de aanvaller van Leveroy en schiet de bal hard in het dak van het doel. 3-1. Vv helden kwam nog een keer er goed uit met een solo van "Joop"  maar het schot mis kracht om de keeper het echt moeilijk te maken. Leveroy krijg nog een paar kansen om de scoren uit te breiden en dat gebeurt ook met een voorzet van de rechter flank die bij de eerste paal binnen word gewerkt 4-1. Dat is ook meteen de uitslag.

Aankomende zaterdag spelen we onze laatste wedstrijd met de A3 van dit seizoen, voor het laatste verslag mag Tristan zijn journalistieke kunsten nog een keer gaan vertonen.