Méél hea ut net nie tegen Helden 3

5768RR
MEIJEL

Méél 2 – Dörp 3 1-3

Deze zondag stond in het teken van het hervatten van de compitie. De mannen van Helden 3 hadden de altijd lastige uitwedstrijd tegen RKMSV 2 uit Méél op het programma. Méél heeft de twijfelachtige eer om de ploeg met de rode lantaarn te zijn in de 3e reserveklasse. Helden heeft het traditiegetrouw altijd lastig tegen deze reserve Brabo’s. Tel daarbij op dat Helden het ook altijd lastig heeft tegen ploegen die onderin spelen en we weten dus dat we de tegenstander niet moeten onderschatten.

Tiesse en Koeiekop zijn vanaf donderdag weer bezig geweest om een enigszins respectabel team op de been te krijgen. Covid (laatste keer in een verslag, want hoax) en blessures zorgen ervoor dat er her en der spelers uit de hoge hoed getoverd moeten worden. Gelukkig is Helden 2 vrij deze zondagmorgen van competitievoetbal dus geen probleem zou je zeggen. Ware het niet dat een incompleet H2 een oefenpot geregeld heeft en hier ook nog eens de nodige A junioren bij nodig heeft. Dus die vijver blijkt bevroren te zijn. Gelukkig hebben we in de persoon van Stoutjes iemand die zeer korte lijntjes heeft binnen de JO19 en na een ware slijtageslag in de kantine op zaterdag heeft hij medeleiders in laten zien dat competitievoetbal ten alle tijden voor oefenwedstrijden moet gaan. 2 A spelers geregeld dus we hebben 14 man. Tiesse zit nog met zijn hoofd in het babybubbel badje van Agnes, want er waren toch maar echt 13 man om 9:50 uur bij Café de Pool. Burb was te laat zo lijkt het, ware het niet dat hij na Oliesjeik in Dubai nu toch voor een snuffelstage gekozen heeft om de opvolger van El Chapo in Mexico te worden. Gewoon netjes doorgegeven, maar helaas had Tiesse de administratie niet helemaal op orde. Koeiekop heeft 2 weken geleden in een oefenwedstrijd zijn rentree bij H3 gemaakt, dus dan vandaag maar als 3e reserve mee. Opgelost, zo makkelijk kan het zijn.

Dan de wedstrijd. Op een werkelijk dramatisch veld mochten de 22 spelers (eigenlijk allemaal net zo dramatisch) hun (on)kunsten vertonen. De eerste helft krijgen beide teams hun kansjes. De ene iets groter dan de andere. Goed voetbal is vandaag niet mogelijk, dus het gaat om strijd leveren en hopen op een balletje dat doorschiet of net goed valt. Dit gebeurt dan ook aan beide kanten en goed keeperswerk of matige afronding zorgen ervoor dat we met de brilstand de rust ingaan.

De tweede helft komt de tweede A junior Ties in het veld voor Max die na een botsing teveel last heeft van de hersenpan. Rick de andere A speler heeft er dan al een verdienstelijke eerste helft opzitten, omdat Stoutjes toch teveel last heeft van de hamstring, of misschien van de kantinemiddag, maar dat laat ik even in het midden. Ties zou zich ook zeker laten gelden in de 45 minuten die hem vandaag gegund zijn. Na een prima voorzet van Ruben knikt de nooit koppende Ties de bal schitterend achter de Méélse goalie. Het scoutingsapparaat in Dörp moet ook maar eens onder de loep, want dit is al de 2e kopgoal van Ties in 2 wedstrijden bij H3. 0-1! Méél gaat opzoek naar de gelijkmaker en deze komt er ook. Een keurig opgezette aanval eindigt achter Pis. Ook hier een prima afwerking, dat mag gezegd worden. 1-1. Helden lijkt iets van slag maar lijkt iets meer ruimte te krijgen en begint zowaar iets te laten zien wat op voetbal lijkt. Aardige aanvallen, zwakke tot matige afronding zorgen dat het gelijkt blijft. Tot het moment dat we via een corner een kopkans krijgen maar deze op onreglementaire met de hand word weggeslagen. Penalty! Omdat onze vaste nemer Pirlo lekker onder een dekentje van plofkuikens ligt, pakt Voorter de verantwoordelijkheid en schiet beheerst de 11 meter binnen op een manier die toch echt iets wegheeft van de beroemde Panenka pingel. Dit verwacht niemand en dus ook de keeper van Méél niet. 1-2. Gelijk vanaf de aftrap levert Méél de bal in en via een snelle counter is het wederom Ties die binnen tikt. 1-3, wat een weelde zo na de winterstop. H3 kan het iets frivolere aanpakken en met enige misplaatse arrogantie zien we hakjes, panna’s en buitenkantjes. Buiten enkel OEH’s en AAH’s zet dit geen zoden aan de dijk ondanks nog een heel aantal kansen. Peute moe van zijn gekweekte sixpack op de zaterdagavond moet het strijdtoneel nog kort voor tijd verlaten. Dit betekend de officiële rentree van leider en veteraan Koeiekop. Die trouwens op geen enkele fout te betrappen was. Dan fluit de scheidsrechter van dienst de wedstrijd af en kunnen we wel stellen, Méél blieft Méél en Méél blieft letste! 3 belangrijke punten van de Dörpers die zich hierdoor mee in de top nestellen van de competitie.

Altijd lekker om weer te beginnen met 3 punten na een wederom vreemde winterstop, maar het belangrijkste is dat het balletje weer rolt en dat het in ieder geval lijkt dat we deze competitie wel af kunnen maken. Volgende week mogen we het opnemen tegen Oranje Blauw’15 2, dus komt dat zien of loop direct door naar de kantine en drink er een stuk of tien.

Tot de volgende!

Ps. Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend!