Sjravelpotje tussen H5 en Kessel t Twitj (ofzoe)

VV Kessel 2 (zon)

Tijl Janssen (schot)
Assist: Tijl Janssen
... (afstandschot)

6 maart 2022 10:00

T.P.S. Thommassen

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Na 2 weken zonder voetbal door storm A t/m E en carnaval mocht H5 zich weer om 9:15 melden in de Heljese kantine. Sjers is alweer geld opzij aan het leggen voor de telefoonrekening van deze maand, want alle registers waren opengetrokken om aan genoeg man te komen. Teun stond ook op het corona lijstje, of was hij toch nog bezig om het gehele ouderlijk huis Nico-proof te maken? Gelukkig waren Pinda en Yassin beschikbaar om H5 uit de brand te helpen. Ook Glenn, die alweer gestopt lijkt te zijn als taxichauffeur, was er weer bij. Voor de wedstrijd was er nog 2x een proficiat te horen voor papa Eggy en verloofde Robin.

De eerste helft bleek vanuit Heldense kant weer dat wij super goed effectief kunnen voetballen. H5 was de minst slechte partij, en had meer balbezit maar wist niet echt wat hier mee te doen. Kessel wist dit ook niet, en zo gingen de eerste 25 minuten voorbij. Hoogtepunt tijdens deze minuten was showman Sam, die als voorstopper ballen niet wegkopte maar tweemaal koos voor een omhaal. Verder bleek bij Nico de remvloeistof op, na en duwtje in de rug liep hij het halve Pieterpad af om tegen een andere Kesselse speler aan te lopen. Kessel kabaal maken, wat gelukkig in Helden wel nog kan voordat er vergunningen worden ingetrokken.

H5 weet toch nog twee ballen bal op doel te krijgen in de 1e helft. De eerste kwam nadat DaddEi, die al 2x op acrobatische wijze een bal had weg gewerkt, zich op het middenveld voor een Kesselse pass gooide. De bal schoot door achter de verdediging, waarna Tijl de bal tussen de benen van de keeper door kon binnen schieten. Aan Kesselse zijde ging de vlag (veel te laat) omhoog voor buitenspel, maar de scheidsrechter had hier geen oren naar. En dus 1-0. Hierna kwam nog 2x dreiging uit een Heldense vrije trap. De eerste ging volgens de keeper naast, maar deze raakte hiervoor wel eerst de binnenkant paal en de keeper zelf. De 2e vrije trap van Helden werd voor geslingerd door Tijl, en werd vakkundig door Boks zijn linkerneusvleugel en wenkbrauw achterwaarts binnengeknikt, een Zlatanesk doelpunt. Verder had Boks zaterdagnacht nog een retourtje Meijel afgelegd op de fiets, maar waar zijn benen hem de eerste helft in de steek lieten deed zijn voorhoofd dit gelukkig niet. Kessel kwam ook nog tot een knoepert van een kans, maar deze daadwerkelijke kopbal werd door Gé, volgens sommige bronnen 78 jaren oud, er goed uitgehouden. Tijd voor de thee.

In de rust was het duidelijk, het was koud en de thee smaakte daardoor extra lekker. Verder is er volgens mij op tactisch gebied niks bijzonders vermeldt, open deuren als “heej hoove we neet van te verleeze” en “die hebben ginne kans gehad” klonken nog naast wat grapjes over en weer. Verder moesten we opletten met de zon & wind, en er werd gewisseld.

De 2e helft speelt Kessel veel beter, Helden weet eigenlijk geen ballen vast te houden en komt ook niet aan voetballen toe. Lange ballen worden er vooral gegeven, maar zijn lastig aan te nemen door het fijne weer en het zonnetje wat hierbij hoort. Het betere spel maakt dat Helden vooral veel achter de tegenstander aan kan lopen, maar echte kansen zijn er niet te noteren. Toch weet Maen nog een panna uit te delen, doneert Robin de wedstrijdbal aan een van de gelukkige bewoners op het Akkerveld en wilt Jules als extra donatie ook nog een speler van Kessel hierheen sturen met een schouderduw. Dit allemaal tot vreugde van Nico en Boks. Verder laat Glenn zien dat hij een concurrent voor Teun is op de back-positie, en liet zich daarom na 70 minuten wisselen met een blessure kramp.

Met nog 15 minuten te spelen maakt Kessel dan toch de 2-1, een afgeslagen corner komt weer terecht bij de hoekvlag. De Kesselse speler krijgt eerst de tijd om de bal 80x hoog te houden, en gaat nog even controleren of zijn fiets wel goed op slot was, voor hij de bal opnieuw de 16 in krult. Gelukkig weet geen Kesselse speler deze bal binnen te knikken, maar Helden werkt de bal ook niet weg. Waarna deze zowaar binnen ploft bij de 2e paal, 2-1. Nog 15 minuten te gaan, waarin Helden weer mag doen waar het goed in is, de “struuketechniek”. Dit scenario lijkt voor te komen bij elk punt wat er wordt behaald, en nu dus ook weer. H5 sjravelt zich hier doorheen, en zo worden er weer 3 punten bijgeschreven waardoor Helden op een totaalscore van 20 punten komt. Volgende week kunnen dit er weer meer worden tegen het 3e team van “Venlose Vereniging Vooruitgang Ons Streven”, om 12:00 wordt hier naast de heilige grasmat van de Koel op wat plastic gevoetbald. Tot dan!