Helden pakt alsnog de volle mep in de laatste minuut

IVO 1 (zon)

... (e.d.)
... (schot)
Freek Kessels (kopbal)

3e klasse C

18 april 2022 14:30

J.M.J. Regterschot

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Beste supporters van Helden 1.

Kermis of geen kermis, er moest nog wel ff gevoetbald worden op paasmaandag en wel tegen 'angstgegner' IVO uit Velden. De laatste thuiswedstrijd ging (lange tijd voor Corona) met 0-4 verloren en eerder deze competitie werd Helden met een eclatante 5-0 naar huis gestuurd.
Hoe zou het er vandaag aan toe gaan? En in hoeverre zou de kermis in de benen zitten bij de heren?

Feit is dat de ziekenboeg nog altijd goed vol zit. Stan van Berlo is daar helaas ook weer aan toegevoegd. Ondertussen haalde Helden wel mooi 6 belangrijke punten in de afgelopen 2 thuis wedstrijden. En 3 puntjes erbij zou wel erg fijn zijn. En dus ging Helden fel van start en was zij de bovenliggende partij in het eerste half uur zonder overigens echt grote kansen te creëren.

Even voor het half uur verstreken is, gaat Freek Kessels er vandoor met de bal maar hij wordt van achter neergehaald. Jammer dat de scheids geen voordeel geeft, want Koen Maessen kan door met de bal richting keeper… Een vrije trap is wat rest, maar die leidt tot niets.

Een paar minuten later is het wel raak. En net als vorige week is het geen man in het blauw die scoort, maar eentje in het rood-zwart. Het is een aanval over links. Bas Wijnands wordt de diepte in gestuurd. Die haalt de achterlijn en speelt de bal hard de 16 in. Het is een prachtige goal van een van de verdedigers van IVO zelf in de eigen goal. Gezien het spelbeeld staat Helden dan verdiend op voorsprong. Toch lijkt de goal niet echt te bevrijden. IVO is tot op dat moment nog nauwelijks aan het 16 metergebied geweest, maar het doelpunt van Helden lijkt iets in hen wakker gemaakt te hebben en luttele minuten later krijgt IVO dan haar eerste megagrote kans. Bij de tweede paal wordt de spits gevonden maar die weet voor een lege hoek de bal te missen tot opluchting van de supporters langs de lijn.

Een paar minuten later is het toch raak. Een hoge bal wordt door diezelfde spits van IVO onder controle gebracht. Er staat voldoende blauw om hem heen, maar die kunnen niet voorkomen dat de aanvaller zich vrij speelt en Nick in de verre hoek weet te verschalken. En zo staat het weer 1-1, kunnen we gaan rusten en baalt alles wat Helden ademt..

In de tweede helft zien we nog steeds een Helden met de goede intenties, maar het is IVO dat nu de bal makkelijker in het elftal laat rondgaan. De grootste kans is dan ook voor hen. Een vrije trap belandt op de buitenkant van de paal. Even later is het Nick Bouten die redding moet brengen op een schot van een van de aanvallers van IVO. Verder gebeurt er niet heel veel meer. Veel duels op het middenveld worden er uitgevochten. Inmiddels zijn de 90 minuten verstreken en net wanneer beide ploegen misschien het puntje wel koesteren gaat Helden er nog één keer voor. En het is uitgerekend één van de kleinste mannen op het veld die op aangeven van Nick Verstegen de bal met het hoofd verlengt in de lange hoek achter de keeper. Ieder kopduel verloor Freek Kessels vandaag, (logisch ook wel), maar hier stond hij dan vogeltje vrij en met een fijne ‘touch’ weet hij de bal precies de goede curve mee te geven.

IVO_Thuis1.jpg
Helden viert samen een feestje na de 2-1 voorsprong van Freek Kessels.

Euforie ten top uiteraard. Maar, nog geen tijd om te blijven juichen, er wordt nog afgetrapt. Direct van de aftrap wordt de bal terug gekopt. Sef Arts pikt de bal op en de net wel of niet niet uit buitenspel komende Nick pikt de bal op. De grensrechter vlagt (alweer), maar nu vindt de scheidsrechter het welletjes en laat doorspelen. Sef arts heeft de bal inmiddels terug van Nick. Hij dolt de verdediger van IVO en schiet de bal……. net voorlangs. Dat had de beslissing kunnen zijn.

Een hectisch moment volgt dan nog in de 16 van Helden. Uiteindelijk wordt die over de zijlijn gerost werkelijk. Voor de scheidsrechter reden om af te fluiten, zodat Frans de bal rustig kan gaan halen.

Misschien een beetje gestolen die overwinning, maar daardoor smaakt ie  niet minder zoet. Nu viel het kwartje een keer de goede kant op voor Helden.

Dat betekent 9 punten uit de laatste 3 wedstrijden en zo sta je ineens weer in het linker rijtje.
Wedstrijd niet gezien? Treur niet, door op deze link te klikken ziet u alle belangrijke momenten nog eens terug.

Zondag staat de uitwedstrijd bij FCV op het programma. Een kijken of deze goede lijn voortgezet kan worden.

Succes mannen.