Nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse wordt behaald!

Heer 2 (zon)

29 mei 2022 10:30

B. van Gastel

Sportpark Rabobank
Laan in den Drink 2
6226HG
MAASTRICHT

Vandaag weer eens iets minder onzin in het verslag, De Witte laat namelijk maar weer eens een wedstrijdje schieten omdat hij een paar dagen zijn kop nog dikker aan het maken is in Boedapest. Hij is niet de enige speler in het buitenland, VingerG die eindelijk weer fit is verrast deze week iedereen door de vlieger naar Malle te pakken en daar aan de slag te gaan als propper. Ik vraag me af waar de teller op staat momenteel, hij kon hierdoor wel eens zijn viltje gaan halen. Ekkel staat vandaag nog strak van de variatie aan champignons die hij gisteren naar binnen heeft gewerkt. Al met al weer geweldige redenen waar Mat blijkbaar mee moet dealen. Daartegenover maken van Bierlo en Moebel het seizoen af bij H2, waardoor er toch geen A-speler in de basis hoeft te beginnen.

Om 08.30u (!) vertrekken we richting Maastricht om te spelen tegen Heer. Warempel alle spelers op tijd, maar leider Jolf is nergens te bekennen. Enkele slechte redenen worden nog gebruikt door Jolf waarom hij niet op tijd was, maar dit maakt hij goed door een vaatje bier te sponsoren. Nou Jolf, kom maar lekker vaker te laat! Dubbel D is gisteravond gaan uiteten met zijn date, wie dit is kunt u navragen bij hem zelf. Hij straalt in ieder geval wel helemaal, dus dat belooft wat voor vandaag. Vlugge Knapie (lelijke van Knapen) start vandaag als linksbuiten, volgens mij heeft hij nu iedere positie gehad behalve keeper en spits. Vanaf het beginsignaal regent het kansen voor H2, echter staat het vizier vandaag verre van scherp. Nadat we al 5 goede kansen verprutst hebben, is de eerste counter van Heer direct raak. Balverlies vanuit Helden, één steekbal en aanvaller van Heer kan Knip omspelen en raak schieten. Kort hierna gaat Hicham voor de 2de keer door zijn knie en wordt vervangen door de Knappe van Knapen. Hij gaat linksbuiten spelen en zijn broer verhuist naar het middenveld. In de 35ste minuut gelijkmaker, schot van Lenders wordt niet goed verwerkt door de keeper en Moebel maakt de rebound. Direct hierna komen we ook op voorsprong, Mini Knapen passeert zijn tegenstander en legt goed terug waarna Lenders de 1-2 maakt!

In de rust is de boodschap heel simpel, verzilver de kansen en absoluut geen tegengoal meer krijgen tegen deze tegenstander. Dat laatste mislukt al na 7 minuten in de 2de helft, al had deze niet mogen tellen. Vlagger Clippers wordt genegeerd door de scheids en de bal wordt in de verre hoek achter Knip geschoten, 2-2! Daarna gaat het snel en wordt de stand binnen 10 minuten uitgebreid naar 5-2. De 3-2 is een Knapen goal, de lelijke legt af op de knappe en die maakt hem. 4-2 is een pingel van Verstegen, hij werd in eerste instantie zelf gevloerd. De 5-2 wordt wederom gemaakt door de knappe van Knapen, al had Jesper ook wel zelf mogen schieten in plaats van balletje breed leggen. Wedstrijd hobbelt verder voort en Helden mist nog maar eens een legio aan kansen. 2 dingen zijn nog wel het vermelden waard; in de 80ste minuut een keeperswissel, Beertank Jelle komt erin voor Knip (normaal gesproken hebben we geen reservekeeper bij maar Knip had wat pijntjes). Jelle Beertank is hiermee de 36ste verschillende speler die dit seizoen in H2 zijn opwachting maakt! Het slotakkoord is voor Jesper, hij neemt randje 16 een hoge bal direct op de volley. Met de techniek van Jesper zou u nu verwachten dat ik ga zeggen dat deze over het vangnet ging, maar niets is minder waar. Geweldig genomen en zijn poging spat uiteen op de kruising. Helaas voor hem, beter voor ons dat we dit gespreek niet aan hoeven te horen.

Eindstand 5-2 en hiermee is Helden II verzekerd van de nacompetitie voor promotie richting de hoofdklasse! Opzich een vrij aardige prestatie voor een team dat ook heel erg van d’n drank houdt! Snel terug richting Helden waar de seizoensafsluiting is en H3 kampioen is geworden (nogmaals proficiat van ons!). Verslaggever vandaag deelt nog een flinke sneer uit naar zichzelf, hij moet dit feestje helaas overslaan wegens een dubbele agenda, foei! Ik heb nog weinig verhalen gehoord van het feestje, maar als ik alle foto’s en filmpjes zie was dit erg goed! Mat zelfs nog springend op een gammele staantafel, chapeau trainer! Volgende week maandag nog een thuiswedstrijd tegen Schaesberg, waarbij de 3de plaats veilig gesteld kan worden en dan op naar de nacompetitie.