"Off day" (of beter "off-evening) Helden in Velden

5941CZ
VELDEN

Beste supporters van Helden 1,

Na het jammerlijke en toch ook wel onnodige verlies bij hekkensluiter HBSV, stond afgelopen donderdag weer een (avond) wedstrijd te wachten. Wederom een uitwedstrijd, ditmaal bij IVO te Velden. Het werd een avond om snel te vergeten.

Na 3 minuten is het al raak voor de thuisploeg. Een afzwaaier van een corner wordt vanaf ruim 30 meter in één keer op de pantoffel genomen door de centrale verdediger van IVO. Nick duikt nog naar de hoek, maar is net te laat. de 1-0 is een feit. Niets aan de hand natuurlijk, nog 87 minuten te gaan. Helden voetbalt op dat moment makkelijker en dit leidt tot een ideale kans voor A junior Sef Arts, die na een mooie pass van Mike van Lier één op éen komt met de keeper. Die laatste wint helaas het duel. Niet veel later een kans voor Freek, die hij zelf creeert na een prachtige individuele actie. Weer staat de keeper in de weg. Zo lijken we te gaan rusten met een 1-0 voor de thuisploeg. Maar dan is daar die counter, die volgens het boekje uitgevoerd wordt en gaan we toch met een 2-0 achterstand de kleedkamer in.

Over de 2e helft kunnen we heel kort zijn. Helden komt de klap van de 2-0 niet meer te boven. Halverwege de 2e helft vallen ook de 3-0 en de 4-0 en tot overmaat van ramp wordt er een kwartier voor tijd uit een corner zelfs de 5-0 binnen gekopt.  Een wedstrijd om snel te vergeten.

Op naar de Peel en Maas derby waar onze Blauwe weer een uitwedstrijd (de 3e op rij) te wachten staat in en tegen Baarlo.