Engelse weken deel 1/4

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Deze zondagmorgen is niet alleen de aftrap van H3 tegen Maarheeze 2, maar ook de aftrap van de 2 Engelse weken voor Helden 3. Waar het voor iedere voetballer een feest is om wedstrijden te voetballen en niet of minder te trainen, zal dit voor onze vedettes nog moeten blijken. Aangezien er enkele spelers rondlopen die op de vrijdagavond nog amper bijgekomen zijn van de zondagwedstrijd, laat staan als we 2 dagen later weer aan de aftrap staan.
Op vrijdag worden de mannen toegesproken met de geruststellende woorden dat we iets korter en een lekkere rustige training voorgeschoteld krijgen. Zodat we optimaal voorbereid zijn voor de zware weken die ons te wachten staan. Lekkere training en niemand uitgevallen dus dat is al goed nieuws. Er was trouwens meer goed nieuws te melden op deze vrijdag met de geboorte van Funs. Via deze weg nogmaals gefeliciteerd Linda en Roelie P. De ziekenboeg is ook weer iets kleiner geworden met de terugkeer van Rob. Stoutjes en Sjors B. blijven nog “even” in de lappenmand.

De zondagmorgen kwam voor kersverse vader Roelie P. nog te vroeg, waardoor Tiesse toch nog enkele spelers moest hosselen. Niels en Rens vanuit de A en Tim “Pipe” Pilon vanuit pre-pensioen, zorgen voor een zeer complete selectie met maar liefst 4 wissels! Pipe mag direct starten op het middenveld waardoor Boele een linie naar achter schuift om het handje van Voorter vast te houden.

Op een moeilijk bespeelbaar veld proberen beide teams hun eigen spel te spelen. H3 via de grond en Maarheeze opportunistisch via de lange bal. Er worden over een weer enkele speldenprikjes uitgedeeld, maar de keepers worden nog niet echt getest. Hoewel het met dit hobbelige veld natuurlijk altijd uitkijken is. Na een afgeslagen corner komt de bal aan de zijlijn terecht en deze komt via een voorzet uiteindelijk bij Burb. Die ziet op zijn beurt Voorter vrij staan en deze blijft ijzig koel (net terug van een weekje wintersport) en kapt de tegenstander uit en deponeert de bal vakkundig in het netje. H3 is in deze periode ook sterker en vooral Ruben is een lastpost voor de brabo’s. Helaas voert Ruben zijn acties net te ver door waardoor hij niet tot een schot kan komen. Een keer komt hij nog voor de keeper te staan, maar daar komt de keeper als winnaar uit. We gaan rusten met een 1-0 voorsprong.

Rens komt in de ploeg voor Burb en H3 lijkt hiermee nog meer stootkracht naar voren te krijgen. Voor H3 en Maarheeze geldt trouwens dat de energie in de 2e helft rijkelijk wegvloeien dus de ruimtes worden groter. Maar hoe minder energie je hebt en meer ruimte je krijgt is het des te moeilijker om de goede keuzes te maken. Tunke en Timo mogen gaan rusten na een klein uurtje. Peute en Rob komen erin. Met name de snelheid van Rob kunnen we op dit moment goed gebruiken. Een verkeerde breedtepass zorgt voor een counter voor Maarheeze en de rechtsbuiten ramt de bal bijna vanuit de achterlijn snoeihard in de korte bovenhoek. Pis kansloos en de 1-1 is gemaakt. De mannen van Maarheeze gaan hierna gretig naar de grond met acute gewrichtsproblemen, spierscheuringen en zelf alcoholverslavingen. Wonder boven wonder was er zelfs geen verzorging nodig, maar de problemen waren wel weg. Na enig commentaar op dit tenenkrommende slechte acteerwerk waar zelfs de acteurs van GTST plaatsvervangende schaamte krijgen, geeft de trainer van de Brabanders aan dat ze echt wel naar Dörp zijn gekomen voor de 3 punten. Oke, sterk verhaal, doen we niks mee. Rob krijgt een diepe bal en deze lijkt door de verdediger afgeschermd te worden, maar ook hier weer een prima moment om een aanslag te faken. Schouderduw van Rob en de verdediger van Maarheeze vliegt direct door naar de naastgelegen golfbaan. Natuurlijk niks aan de hand en Rob ziet Ruben vrij staan en deze beloont zijn goede optreden vandaag met een goal. 2-1! We krijgen nog enkele kansen maar deze gaan er niet meer in. Maarheeze krijgt ook nog de kans op de gelijkmaker, maar deze wordt slap ingeschoten en zo kan H3 er weer 3 punten bijschrijven.

Door het puntverlies van Brevendia de afgelopen weken staat H3 op verliespunten zelfs bovenaan. As. Dinsdagavond is de eerste inhaalwedstrijd tegen Oranje-Blauw. Ook een ploeg die mee bovenin draait. Dus weer een zeer belangrijke pot voor de mannen van Dörp.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat er in de omgeving van Helden geen spiergelletjes en warmte crème meer te krijgen zijn omdat deze allemaal bij de mannen in de nieuwe tassen zitten. Gelukkig zot er ruimte genoeg in de tassen dus we kunnen zelf de foamrollers meenemen. Kortom iedereen probeert zich op te lappen om dinsdagavond om 20:00 uur weer fit aan de aftrap te staan.

Tot dinsdag!