Engelse weken deel 4/4

Breetse Peelweg 1 B
5993NC
MAASBREE

Dinsdagavond 22 maart was het super Tuesday in de 3e reserve klasse. De nummer 1 tegen de nummer 2. Kortom Helden 3 tegen MVC’19 2.
En langzaam groeiende groep stapt in de auto naar Bree. Roelie P. heeft zijn vaderschapsverlof erop zitten, Pipe komt weer uit zijn pre-pensioen en De Witte en Joepie gaan als backup vanuit H2 mee. De Engelse weken gaan natuurlijk ook in de beentjes zitten, dus er lopen enkele spelers op hun tenen. Vandaar de 4 man sterke bank.

Voor de wedstrijd blijkt al snel dat de Britse de wedstrijd zeer serieus nemen. Warmlopen op veld 6, even wachten met de warming up want de lampen gaan zo aan op het hoofdveld. MVC’19 begint dan toch aan de warming up op veld 6 waarna H3 ook maar begint (want de lampen gaan pas aan als we klaar zijn met de warming up). Dan plots gaan de lampen weer uit op het moment dat H3 aan de passingsoefening wil beginnen. Tot grote verbazing hebben de Britse leiders hun pionnetjes al klaar staan op het half verlichte hoofdveld. H3 laat zich niet uit het veld slaan en eist gewoon z’n plekkie in het licht op. Na een prima warming up zoeken we dan het kleedlokaal op.

De wedstrijd begint eigenlijk precies zoals we gedacht hadden. Een opbouwend Bree welke via veel beweging op het middenveld de vrije man probeert te vinden, maar daarbij ook veel ruimte in de rug weggeeft. Laat daar nu juist een sterk punt van Helden liggen. Steekbal achter de verdediging en Kees mag zijn eerste kans noteren. Te snel geschoten, helaas. Enkele minuten later is het dan toch raak. Via een steekbal Tunke komt Kees vrij voor de keeper en via een been van de verdediger valt de bal in de verre hoek binnen. De 1-0 voorsprong is een feit. Hierna pakt MVC de regie over en komt via de opbouw vaak via de zijkant door, zonder echt gevaarlijk te worden. Dan is het via de linkerkant dan toch raak. Een onoplettendheid straft MVC af door de 1-1 tegen de touwen te jagen. De Maasbreese ploeg blijft de overhand houden en H3 lijkt wat van slag. Als het uiteindelijk weer iets beter staat en de rust is weder gekeerd, gaat het alsnog mis. Peute vergeet de bal weg te werken en Voorter trekt aan de noodrem. Pingel tegen. De 2-1 net voor rust lijkt in de maak ware het niet de keeper Pis daar anders over dacht. Hebbus, lekker! 1-1 is dan ook de ruststand.

In de rust in eerste instantie een ietwat neergeslagen Dörp. We zitten er niet lekker in em de Nicknack zal in de kleedkamer achterblijven. Maar goed na de woorden van Tiesse is de conclusie dat het gewoon 1-1 staat en dat er nog 45 minuten te spelen is. De Witte vervangt onze kale aanjager en we gaan weer vol goede moed naar buiten.

Helden zoekt vanaf de aftrap veelvuldig de zijkanten en ontregeld het spel van Bree aardig. Beide teams komen via de snelle zijkanten wel door, maar worden nauwelijks gevaarlijk. Na een mispeer achterin bij Bree kan Kees vrij op de keeper doorlopen, deze dwingt Kees om een keuze te maken en helaas voor Dörp blijft hij dit keer besluiteloos. Daarna krijgt Bree een makkelijk gegeven corner welke een achterbal moet zijn. Onze puntenpakker in de goal Pis beoordeeld deze corner verkeerd en in plaats van het over te tikken, raakt hij de bal te zwak oen zo valt deze zomaar binnen bij de tweede paal. Kak! 2-1 voor MVC’19. De mannen uit Dörp gaan niet bij de pakken neer zitten en stropen de mouwen nog maar eens extra op, strijdend voor elke bal komt Kees weer via de linkerkant door, zijn voorzet wordt vervolgens vakkundig geblokt via arm. Niks aam het handje. We voetballen allemaal al lang genoeg in de kelderklasse om te weten dat hier natuurlijk niet gefloten gaat worden voor een penalty. Helden schuift Boele ook nog naar voren om een extra man voorin te hebben, maar helaas valt het balletje net niet goed om hier een kans uit te krijgen. Via een leep balletje van Frankie over de verdediging staat De Witte plots vrij voor de keeper. Maar vlaggertje aan Britse zijde meent ook nog ff mee te moeten doen en gooit de vlag omhoog. Tuurlijk, ook dit hoort bij de kelderklasse. Dan fluit de scheids af en is de fantastische reeks van gewonnen wedstrijden afgebroken. Ook neemt Bree de koppositie over en H3 maakt even een pas op de plaats.

Laten we het maar als een compliment zien dat Bree er alles aan gedaan heeft om de punten op een niet zo sportieve manier binnen te halen. Wat overigens niet persé nodig is, want het spel van MVC’19 is verder dik in orde en de spelers maakten er een sportieve pot van, zonder geschop en gescheld. Dat mag ook gezegd worden. De gebeurtenissen op en langs het veld zijn trouwens door een blauwe bril bekeken, dus vanuit de kant van Maasbree zal hier wel anders over gedacht worden. Prima.

Voor H3 staat er vrijdag weer een training op het programma, daar zal Bobby weer zijn uiterste best doen om de mannen klaar te stomen voor de volgende pot. Aanstaande zondag is RKSVN 2 de tegenstander in het thuisduel. Het 1e duel tussen beide teams werd door H3 met 4-7 gewonnen, maar deze uitslag had er ook heel anders uit kunnen zien, want bij een 4-1 achterstand waren we rijp voor de sloop. We zijn dus gewaarschuwd! Na de wedstrijd sluiten we het 2e verjaardagsvaatje aan en maken we er een gezellig feestje van. Hopelijk met 3 punten in de tas.

Tot zondag