Heite Bitterballen & twië haarde Eier

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Paasmaandag mochten we aantreden tegen Baarlo 4, Paasmaandag is ook Kermismaandag. Baarlo dacht ons nog even dwars te zitten om de aanvangstijd na een zwaar Kermisweekend te vervroegen naar 10:00u maar toch was iedereen op tijd bij Kerkeböske (dachten we). Teun werd nog verrast toen ineens de snellere van de Swillens 2 minuten na hem aankwam bij het vertrek. Verder waren ook Munzir, Jort, Delano & Peute opgetrommeld. En het schijnt zo te zijn dan Sam van Berlo een tijdje later op het voetbalveld stond om te zoeken naar de rest van Helden 5.

Dan naar de wedstrijd. Het lekkere lentezonnetje zorgde een lekker voetbalweer. Baarlo was de sterkere in de eerste helft waar vooral de spits en de centrale middenvelder een van de betere van deze competitie waren. Deze blonken dan ook uit wat ons vaak met de rug tegen de muur zette. Robin hield tot tweemaal toe een opgekomen middenvelder van scoren af. Even later had het zelf een mogelijkheid na zelf opgestoomd te zijn, maar zijn schot mistte kracht en richting. Eggy wist ook ver op te komen en zijn afstandsschot toucheerde de lat. Zijn poging had meer dan ook meer verdiend. Net voor rust een zeldzaam slippertje achterin. De uitblinker aan Baarlose zijde produceerde een slap rollertje wat door Gé niet kon worden gekeerd. Zijn verontschuldigende ‘”Sorry” in de rust verklapte dat deze bal zeker houdbaar was. Uit een hoekschop nog een klein kansje op de gelijkmaker, maar via een Baarlo’s been ging de bal met een rotvaart net over de deklat.

De tweede helft wat wisselingen bij Helden, we hadden voor de verandering weer eens wat aanvallers in onze gelederen. Dit zorgde gelijk voor wat dreiging. Munzir koos de verkeerde draairichting waarna Delano niet secuur genoeg afdrukte en ook een afstandsschot van deze invalkracht van Helden 4 miste doel. We hadden het initiatief over genomen maar tot echt grote kansen kwamen we nog niet. Hier had Helden 5 de hulp van de thuisploeg voor nodig. Door een miscommunicatie achterin lanceerde de Baarlose defensie Tijl, die ook na zijn blessureleed liet zien het score niet verleerd te zijn. Koeltjes prikte hij de bal langs de uitgekomen doelman, 1-1.

Het Vijfde stootte meteen door en wilde meer. Wederom een goede aanval leverde een vrije schietkans vanaf een metertje of 18 voor Tijl. Zijn schot vloog rakelings over de lat. Ook de jongste van Swillens kon het strafschop-gebied penetreren, maar werd op het laatste moment gestuit.

Net als 2 jaar geleden konden we deze periode van dominantie niet uitdrukken in doelpunten en kregen we de deksel op onze neus. Balverlies achterin leverde een schotkans op voor wederom de uitblinkende spits. Deze werd in eerste instantie gekeerd door Gé, maar dreigend voor het doel liggen. De net ingebrachte speler had nog voldoende creatine in zijn benen om in het sprintje de opkrabbelende doelman te kloppen en van dichtbij de 2-1 binnen te schieten. Even later mocht er ook nog de 3-1 binnen gekopt worden toen we 1 op 1 achterin gingen spelen.

De laatste minuten stonden vooral in het teken van de paasgedachte. In plaats van eieren zoeken werden er twee enorme eieren gecreëerd op het achterhoofd van Glenn en op de wenkbrauw van zijn opponent. Dat kopduel ging niet zoals het moest verlopen. Waar Glenn vooral (nog) meer koppijn had dan vanmorgen. Het werd zelfs nog even spannend toen bleek dat de speler van Baarlo af en toe zijn bewustzijn verloor. De wedstrijd was inmiddels afgelopen was het voor ons flink balen en voor Baarlo 3 punten met een bittere nasmaak. Gelukkig werd er het zekere voor het onzekere genomen en helemaal gecheckt te zijn na de wedstrijd door opgeroepen ambulancebroeders was een hersenschudding en oog-kast gekneusd het verdict. Beterschap en succes met het herstel. Dat geld in voetballend opzicht ook voor ons. De rug rechten en volgende week tegen Roggel zijn er weer 3 punten te verdienen.