Laatste stuiptrekkingen leveren 3 punten op

Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

Nadat vorige week Egchel geen zin had om nogmaals van ons te verliezen was deze week Kessel wel mans genoeg om het nog eens te proberen tegen het vijfde. Heerlijk voetbalweer en een net zo fantastisch hoofdveld lagen in Kessel op ons te wachten, waar het tweede team revanche wilde op ons. Sjers had weer enkele toekomstige talentjes opgetrommeld om ons te versterken en good-old Herm & Robbie de Sloper waren ook van de partij (DANKJEWEL!). Dat kon niet gezegd worden van Glenn en Teun. Die wel Grashoektoernooi aandeden, maar de laatste wedstrijd oversloegen. ‘Shame on you!’. Vandaag was tevens de wedstrijd waar afscheid genomen ging worden van Edwin, na jarenlang verdienstelijk optreden in Helje 6 & later 5 en ook Kris zal zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangen na bijna 300 doelpunten in het blauw.

In de eerste minuten pakte Helden vrijwil meteen het initiatief. Balbezit en prima verzorgd voetbal leverde snel een mogelijkheid op. Na enkele minuutjes stagneerde de Heldense druk echter en werd Kessel steeds vaker gevaarlijk, meestal uit slordigheden aan Heldense zijde. Gé wist ons samen met Robbie eenmaal van een achterstand af te houden, maar balverlies van Eggy op eigen helft zorgde er uiteindelijk toch voor dat Kessel op voorsprong kwam. Gelukkig rechtte Helje 5 snel de rug en leek het wakker geschud. Enkele afstandsschoten leverde nog niet het gewenste resultaat, maar via Sam kon Boks voor het eerst de doelman testten, die had de benodigde redding in huis. Uit de hoekschop die hierop volgen werd het uiteindelijk toch gelijk. De man die niet kan scoren wilde toch echt van zijn bijnaam af en kopte bij de eerste paal knap raak na een slim duwtje. Waar een beetje opjutten voor de wedstrijd toch wel niet goed voor is. Maen vierde het doelpunt koeltjes alsof hij diegene is die er al bijna 300 in had liggen. Net voor rust werd Edwin onder luid applaus naar de kant gehaald voor zijn welverdiende publiekswissel. Dank voor je inzet de laatste jaren en waarschijnlijk tot snel (want Sjers heeft nu nummer)

De tweede helft startte we met die andere afscheidnemende speler Kris, meer huppelend en hinkend in plaats van rennend legde hij enkele meters af om zichzelf bij het vijandelijke doel te begeven. Tijl was helaas in deze situatie iets te zelfzuchtig en zag Kris over het hoofd, het bleef 1-1 Even later een snelle balverovering op Kesselse helft. Met een slimmigheidje mocht Kris uithalen. De doelman verkeek zich volledig op de bal waardoor hij z’n tweehonderd en zoveelste mocht aantekenen. Een waardig afscheid dus. Kessel gaf niet op en met wat wissels werd het niveau hoger bij de thuisploeg. Gé moest enkele keren snel zijn doel uit om een dieptepass te onderscheppen. De Kesselse bank leek zich toch te verbazen over zijn snelheid. Die inschatting van Gé’s leeftijd in het vorige Kesselse verslag maakte toch wel wat los zo te zien, want ook wij hebben Gé nog nooit drie keer in een wedstrijd zo snel uit zijn doel zien komen! Toch werd hij enkele minuten later geklopt toen een voorzet binnen leek te vallen. In eerste instantie kon deze nog gekeerd worden, maar via de paal kon de spits van dichtbij binnenschieten. Maar, wij hebben nog steeds Krisje in het veld staan, al dan niet zonder de vroegere snelheid, maar zelfs geblesseerd wist hij ons wederom op voorsprong te zetten. Dit keer puur op eigen kracht, legde hij zijn directe tegenstander en doelman in de luren en schoof hij de bal voor de laatste keer in het netje. Dit werd gevolgd door zijn publiekswissel. Dank voor de vele doelpunten, 2 kampioenschappen en een hele hoop fantastische momenten op de amateurvelden!

De laatste minuten waren in een woord samen te vatten: ‘hachelijk’. Maar we hebben ze overleefd dus stapte we weer met 3 punten van het veld.
33 is ons puntentotaal uit 21 wedstrijden, een record voor deze formatie in de 5de klasse. Volgend seizoen zal het doel zijn om deze op zijn minst te evenaren, maar eerst genieten van onze feestavond en welverdiende zomerstop. Daar zijn er vele aan toe.

Tot volgend jaar en fijne vakantie!