Helden A3 pakt helaas geen punten!

FCV-Venlo JO19-3

vv Helden JO19-3

Timo Lijssen (vrije trap)

16 april 2022 15:00

C. de Haan

Sportpark Herungerberg
Louisenburgweg 9
5916NA
VENLO

Zaterdag 16 april werd de wedstrijd fcv Venlo a3 tegen VV Helden a3 gespeeld.

Door de afwezigheid van een aantal spelers en veel gebleseerde had Helden de selectie weer goed aangevuld. Tren, Koen, Timo, Joey, Daan en Juup Bedankt hier voor!!!

Helden verzamelde zich om 13:45 op de parkeerplaats. Daar werd al snel duidelijk dat de kermis in Helden niet veel goeds deed aan de fysieke en mentale gesteldheid van onze topspelers. Jim die al direct een boete kreeg voor een duidelijke kater en ook Delano mocht geld storten in de boete pot door zijn katertje.

Met een hele hoop tegenzin vertrok Helden naar Venlo toe. Alle ogen vielen toch wel op Jens die voor de eerste keer zelf mocht rijden naar een voetbalwedstrijd. Jens die voor de wedstrijd was begonnen al de morele winst binnen had door geen schade te rijden.

Aankomt in Venlo was de verbazing groot bij Helden toen ze erachter kwamen dat hun kleedkamer een bouwkeet was. Er moet wel eerlijk gezegd worden dat deze bouwkeet een beter lokaal was dan veele echte kleedlokale die ons topteam eerder had mogen gebruiken.

Bij de warming up smeekte jim bij delano of hij wissel mocht staan omdat hij een heftige kater had maar Delano luisterde hier niet naar en zette Jim links back.

De wedstrijd begon om 3 uur en Helden begon belaberd. verrasend genoeg kregen ze geen goalen tegen de eerste 10 minuten

Maar na 15 min moest helden er toch aan geloven na dat een speler van Venlo na een klungelactie de bal er in schoot. 1-0 voor Venlo. Een paar minuten later kreeg Helden er nog een om de oren na een prachtige volley van Venlo. De stand is nu 2-0 en Helden heeft er nu al geen zin meer in. Even voor rust scoort Venlo de 3-0 en blijkt dit een helft om snel te vergeten.

Terug in de bouwkeet krijgt Helden na een veel te warme kop thee goed advies van interim trainer en vlagger Mathieu. En Helden gaat ook een beetje beter voetballen, maar de scheidsrechter werkt niet echt mee want die blijkt zijn fluitje alleen te willen gebruiken in het voordeel van Venlo. Na een hoop kansen aan beiden kanten krijgt Helden de 4-0 tegen. Door een absurd slecht veld stuiterd de bal ineens omhoog als onze keeper de bal wilt aannemen en de spits van venlo kan de bal zo intikken. Helden die op dit moment veel aan het klagen was op het veld op de scheids en op de nummer 13 van venlo die uitflipte tegen joop. Rond de 75e minuut krijgt Helden een vrije trap op een mooie plek en timo weet deze er fraai in te schieten. De stand is nu 4-1 en Helden geloofd er weer in. Er worden veel kansen gecrieerd door helden. Lars weet de bal bij een zo goed als open goal op de lat te werken. Dit tot de verbazing van de rest van de spelers die al zowat aan het juichen waren. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd maakt jens nog een prachtige redding maar helaas is jens niet onze keeper en krijgt Helden hier voor een penalty tegen. Deze word goed ingeschoten en het staat 5-1.

Dit blijft ook de eindstand en helden kan zich gaan douchen in de bouwkeet. Niemand leek er echt mee te zitten dat ze net verloren hadden en Helden maakte haast om zo snel mogelijk weer naar de kermis te gaan.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week waar het kampioensteam Helden A3 het weer mag opnemen tegen VV Hebes A1.

Deze week mag Yannic pen en papier meenemen.