Potloodventers, Goals en Sjaele Wazel

REUVER

Reuver 5 - VV Helden 7
18-9-2022, 12.00

Beste lezers en lezerinnen, vandaag heb ik de laptop weer opengeklapt om jullie wat bij te brengen over de wedstrijd tussen Reuver 5 en Helden 7. Het was een natte ochtend gister, waar sommige nog met hun gedachte bij Café de Baek zaten, waren andere wel gefocust op de wedstrijd. Een speciaal woordje voor Tinus aka de leider aka de sjmearpiep, hij vond het dusdanig gezellig tussen de oudere dames bij de Baek, dat hij de wekker helemaal was vergeten, en daarom 10 minuten te laat was. Leuk voor de boetepot, minder leuk voor Tinus. Maarja, nu door naar de serieuze zaken; namelijk het potje sjraevelen dat op de planning stond. Reuver stond maarliefst laatste en Helden stond stijf bovenaan met 2 winstpartijen. De Romige Reporter droomde al van dubbele cijfers de nacht ervoor. Met een frisse portie tegenzin gingen we dan naar Reuver, waar in het lokaal nog even de avond van tevoren werd besproken. Geruchten gaan dat Herm er een slordige 30-35 uit had die avond, En dat hij vandaag de slordige 25 ook nog wel zou aantikken. Waar dat slordige vandaan kwam weet niemand, maar het klonk geloofwaardig. Na een rustige warming up waar we voor de eerste keer kennis mochten maken met Potlood Beeks, die het begrip hoog water iets te letterlijk nam, konden we beginnen aan de eerste helft (helaas geen foto beschikbaar). We moesten Sjeng deze week weer missen, dit hakte er wel degelijk in omdat we hoorde dat hij die week op het werk de sterren van de hemel keepte. Over de rest van de tactische bespreking kan ik helaas niets loslaten ivm mogelijke spionnen van andere teams die wel eens mee zouden kunnen lezen.

(ps. Tinus vermeldde in het lokaal nog dat we vandaag niet eerst een tegengoal moesten krijgen voordat we gingen scoren.)

Precies na 20 seconde stond het al 1-0, de speech van laatkomer Tinus had blijkbaar weinig indruk gemaakt op de heren uit Helden. Maar zoals elke week bleef bij de meeste het kopje omhoog en voetbalde we op ons eigen tempo verder. Dit zorgde ervoor dat na 6 minuten de keeper van Reuver een hete bitterbal in zijn handen kreeg en Boney hem makkelijk binnen kon tikken, 1-1 hoppa. Daarna kreeg Reuver wel wat kansjes maar gelukkig stond daar Biggie, die naar zeggen van het bankpersoneel: een "biggie" deed. In de 25ste minuut kreeg Jilles de bal lekker op zijn voet en trapte hem richting het hoofd van Luuk, die hem op zijn beurt weer netjes intikte, 1-2 bam! We waren het toch niet verleerd gelukkig. In de eerste helft wist Stan de bal voor open goal nog even op de paal te maaien, maar voor de rest was het voetballend niet heel spannend.

Na het harde werken in de eerste helft moest de Reporter ook even ontbijten met een tosti, deze was erg lekker en verdiende dan ook een vermelding in het verslag. Brutus zat in (laten we zeggen) een dipje die dag, en heeft na de eerste helft plaatsgenomen op de bank.

We begonnen de 2de helft sterk met ALWEER een prachtige bal van Jilles die Luuk bereikte. Met het welbefaamde slideshot van Luuk kwamen we op een 1-3 voorsprong, lekker. De 2de helft was voetballend dan ook een stuk beter dan de eerste helft. Een paar minuten later vond Luuk het daarentegen wel nodig om de bal terug over de maas te trappen. Toen kwamen we er ook achter dat Reuver een ballencrisis had, we moesten daarom enkele minuten wachten totdat we weer een bal tot beschikking hadden. We mochten in de tussentijd wel genieten van Ramon zijn geklaag over zijn eigen spel. Tot grote verbazing van Helden (en volgensmij Reuver zelf ook) scoorde Reuver een mooie vrije trap die er via de lat inging. Onmogelijk houdbaar voor Biggie. Om de wedstrijd helemaal op slot te gooien, gaf MR7 een pass op Thijs die op zijn beurt een goede actie maakte die werd beloond met een strakke bal in de hoek, 2-4. Met een goed gevoel gingen we douchen en zijn we door naar de volgende ronde van de beker! Want zoals Tinus zei: "wea doon neet aan vrije weekenden". De winst werd gevierd met een lekker broodje bij de 4Sprong. Ik weet het niet zeker, maar volgensmij is het broodje mexicano saté erg populair onder de mannen.

Daarna kropen we lekker op een kruk in Café de Pool, waar we eerst zagen hoe PSV wist te winnen van Feyenoord (discutabel volgens menig man die geen PSV bril op heeft), en zagen we hoe Ajax niet wist te winnen van AZ (zeer onterecht ;) ). Jammer genoeg moesten we in de derde helft wel een aantal mensen missen, waaronder potloodBeeks en MR7, of ze een goede reden hadden weet niemand...
Na wat sjeamele wazel te verkopen in de Pool kwam dan weer het hoogtepunt van de avond: de Tram. De glimlach die fam. Zang op hun gezicht krijgt als we om 20.55 binnen komen rollen is niet te beschrijven met pen. Op dat moment weten ze weer dat ze een week eerder met pensioen kunnen. Helaas gebeurde er deze avond niet heel veel spannends dat het verslag waard was. Daarmee wil ik dit verslag ook afsluiten en wil ik Harm veel plezier wensen met zijn snipperdag en LereLoek met werken aan de rotonde.

Met sportieve groet,

- De Romige Reporter