Tandje erbij mannen!

KESSEL LB

VV Kessel 5 – VV Helden 7

7-9-2022, 20.00

Dames en Heren, het is woensdagavond 7 September 2022, een dag die in de boeken gaat als de dag van de eerste bekerwedstrijd van het nieuwe Helden 7. Tot grote teleurstelling van verschillende vrouwenliefhebbers en alcoholisten kon de wedstrijd afgelopen zondag niet doorgaan, waardoor we niet tegelijk met de dames uit Kessel konden ballen. Blijkbaar hebben ze in Kessel een veldencrisis, waardoor ze niet genoeg velden hadden om de Heren uit Helden te laten stuuven.

Achja, geeft niks en we gaan door naar woensdag. Iedereen wist zich op tijd te melden bij sponsor Café de Pool, waar tevens ook Ajax te zien was. De heren uit Amsterdam waren een masterclass voetbal aan het geven aan de Schotten, dit motiveerde de meeste ook om tegen Kessel extra hun best te doen (hoop ik). Tevens ook belangrijk om te melden: Helden 7 bestaat dit jaar uit een gemengde selectie van oud Helden 6 en oud Helden 7. De taken binnen het team zijn ook verschoven; de zware taak van sleuteldrager is bijvoorbeeld overgegaan naar Loek. Ook de oude verslaggever (big stick Dave) heeft het stokje overgedragen aan de volgende generatie (iets minder dikke stick Sep).

Met een aantal afmeldingen werd er afgereisd naar het maasdorpje. Vlagger Robert was nergens te bekennen, en ook captain Hillen moesten we missen tegen de rood-zwarten. Over de warming-up viel weinig te zeggen buiten dat Stan van Lier het begrip “in de hoek” schieten wel erg serieus nam. Na een kort maar krachtige speech van Robbie konden we dan eindelijk de wei in.

De wedstrijd begon uitermate bagger door een tegengoal in de 4de minuut (1-0). Laten we het er maar op houden dat de mannen nog niet op elkaar waren ingespeeld. Maar tegengoal of niet, Helden moest door. Gelukkig hadden we Joey die in de 24ste minuut een fantastische steekbal op Boney gaf, die hem op zijn beurt weer bij Yorbi kreeg! 1-1, een meer dan terechte uitslag, gezien het harde werken van de Heldenaren in de afgelopen minuten. Niet veel later kreeg Thijs de bal ook voor en gaf deze af aan Luuk die hem makkelijk kon intikken! 1-2, hoppa. De eerste helft was verder niet heel denderend, buiten dat onze Beeks al vrij snel na zijn entree flink getest werd op zijn fysieke gesteldheid, met een flinke beuk in zijn rug. Gelukkig stond hij snel weer op en konden we door. Boney wist in de laatste seconden van de eerste helft nog even te missen voor open goal, misschien voelde hij de druk van zijn vriendin die net was komen kijken?

Na even te pauzeren konden we verder met de 2de helft. Laten we zeggen dat ik met mijn mond vol tanden stond toen ik zag wat er met Joey gebeurde, in het begin van de 2de helft. Wat leek op een normaal duel voor de bal, veranderde in een bloedbad tussen Joey en zijn tegenstander. De eerste woorden uit de mond van Joey waren: wieveul zien deroet?? Hij had namelijk in het duel honger gekregen, en begon spontaan zijn tanden in de arm van de tegenstander te zetten. Daarna moest Joey even met de kiezen op elkaar, want ook zijn zenuw lag open en bloot in zijn mond. Gelukkig was daar onze verzorger Dave die Joey snel naar zijn vriendin heeft gebracht om dat kutstuk naar Eindhoven te rijden. Na de commotie rondom Joey Suarez ging de wedstrijd gewoon verder. Helden was stukken beter en dit was ook te merken aan de trainer van Kessel die zijn frustratie uitte tegen de dugout.

In de 62ste minuut kreeg Helden wederom een goede kans in de vorm van een vrije trap. Erik CR7 Boney ging ervoor en wist de bal met souplesse in het net te krijgen! 1-3, lekker. Eventjes later wreef Helden het er nog even in door een goede voorzet van Creem, deze kwam aan op het achterhoofd van Luuk en wist het net te bereiken. 1-4, daar mogen de heren wel mee thuiskomen.

Na nog wat gestruikel over de tanden van Joey en wat gesjravel van MR7 klonk het eindsignaal van Beuk Senior en konden we met 3 punten richting Helden.

Joey is vanaf Eindhoven direct doorgevlogen naar Istanbul en heeft bij een lokale tandenboer een nieuw gebit laten aanmeten (zie foto), eind goed al goed…

Bedankt voor het lezen en tot zondag bij de kraker VV Helden 7 vs Irene 11

• De Romige Reporter