Helden MO20 verliest van Sparta nummer 14

5975VW
SEVENUM

Geachte lezers en lezerinnen,

Aangezien wij afgelopen zaterdag maar 8 speelsters op de been kregen, dienden wij het verzoek in om de wedstrijd te verplaatsen. Gelukkig waren de “Saerumse Eazels” niet de lastigste en werkten wij op dinsdag onze wedstrijd af. Nadat we goed aankwamen en werden ontvangen op sportpark ’t Spansel, konden we juichend naar ons veld toe lopen. Waar we allemaal bang waren voor het plasticveld in Sevenum, mochten we op een strak natuurgrasveldje spelen.

Het veld hadden ze in Sevenum dus goed in orde. Echter gaat het mis wanneer we zien wie dat de vlag mag hanteren bij de rood-wit gestreepte. Moeders met een modieuze jas en nog net geen handtas vast mocht met de vlag wapperen vandaag. En ik weet niet of dit bij het vrouwenvoetbal hoort, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Mevrouw vertelde trots dat dit haar eerste keer ooit was, MAAR ZE WIST DE REGELS WEL. Echter liep mevrouw onnodig veel meter en bestreek ze de gehele flank. Menig back zou trots zijn geweest op het aantal meters dat zij heeft gemaakt aan de zijlijn. Hier bleef het echter niet bij, wanneer de bal uit ging werd er gewezen met de vlag naar het team dat de bal zou moeten krijgen en de vlag ging ook eenmaal omhoog voor buitenspel nadat de bal in het spel werd gebracht met een ingooi. Wij waren op de bank al na twee minuten tot de conclusie gekomen dat het goed was dat Glenn niet aanwezig was. Hij zou naar alle waarschijnlijkheid mevrouw de vlag hebben afgenomen. Mevrouw heeft na de wedstrijd wel netjes een hand gekregen, maar is ook in Amsterdam nog nabesproken.
vlagger.jpg

Verder hebben we de wedstrijd gespeeld tegen Sparta nummer 14 en niet tegen Sparta ’18. Nondeju wat was deze meid goed. Zij schoot er 4 in en wij maar 2. Tevens kregen ze nog een cadeautje volgens Anne waardoor ook iemand anders van Sparta nog mocht scoren vanaf 11-meter. Maar wij had Imke “Tim Krul” Bos in het doel staan die de terugspeelbal vanaf 11-meter tegenhield. De rebound ging er wel in waardoor ze toch hun 5de doelpunt maken.

Na de wedstrijd mocht de trainer nog wat avonturen aangaan op de voetbalclub. De sleutel was al bij familie van Breukelen maar er was niemand meer op het voetbalveld. Dus ging de route alsvolgt: ’t Spansel à Kerkeböske à huize Hendrix à huize van Breukelen à huize Janssen à Kerkeböske. De Razende had duidelijk verteld dat er geen alarm af zou gaan wanneer je alleen bij de kleedlokalen en de kelder zou komen. Dus trainer alleen op pad richting de kelder. Op de terugweg hoorde hij van alles, eenmaal buiten drong het door. Toch het alarm op de club af laten gaan. Mijn excuses als er nog iemand is komen kijken. Ik heb nog een kwartier op de club gewacht maar er kwam niemand.

Komende zaterdag is de Rustieke afwezig dus hoopt hij dat er een nieuwe reporter opstaat in het team of daarbuiten.

0 punten, 0 pinten

Ajuu de mazzel,