Eerste driepunter van het seizoen

ST Roggel/SVVH MO20-1

vv Helden MO20-1

2e klasse Zwaluwen Jeugd Reeks (1e fase) 10

1 oktober 2022 14:30

W. Geelen

Sportpark de Mössehook
Berkenlaan 10
6088AM
ROGGEL

Geachte lezers, lezerinnen en anderen,

Waar wij dit seizoen begonnen met het idee dat we elke week iemand zouden moeten teleurstellen dat die niet mee mocht doen omdat we toch zoveel spelers hadden. Werd al snel duidelijk dat dit zou blijven bij de gebruikelijke dispensatiespelers die af en toe een wedstrijdje moeten overslaan. Maar tot overmaat van ramp hadden we zaterdag een selectie van maar liefst 11 fitte spelers en 2 “halve”. Nu moesten we gelukkig tegen Roggel en aangezien de dames alle nummers opslaan van de jongens die ze tegen komen op de zaterdagavond, zat hier ook het gezochte nummer van de leider van Roggel MO20 bij. Na een heel lief appje van toptrainer richting de trainer van de tegenstander kreeg hij het zover om ook Isa mee te laten doen waardoor we 12 fitte spelers hadden. Nogmaals grote dank naar Roggel!

Eenmaal aangekomen in Roggel met voor de eerste keer dit seizoen een complete shirtjestas, begonnen we aan een flitsende warming-up. Trainer heeft bij de KNVB geleerd dat die intensief moest zijn, dus waren de dames al moe voordat de wedstrijd begon. Niet slim aangezien de trainer zelf had verteld dat we energie moesten verdelen over de wedstrijd door de weinige wissels.

Genoeg geluld of gekut, hoe zeg je dat bij het damesvoetbal eigenlijk? Nouja, we gaan over naar de wedstrijd. We begonnen ijzersterk met 2/3 grote kansen, echter werden deze niet benut waardoor we het onszelf lastig maakte. De tegenstander zette een gedurfde 1-3-4-3 op het veld waardoor we weinig grip op de wedstrijd kregen. Nadat we een omzetting maakte naar de Old English 1-4-4-2 kwamen we net voor rust op een 0-1 voorsprong door Rinske.

Nadat we in de rust ook nog onze Captain verloren, begonnen we de tweede helft met nog een wissel minder. Echter zat er krachtvoer in de niet zo lekkere ranja in Roggel. De ranja krijgt een score van 4 sterren. De smaak was niet te harden, maar volgens mij zat er wek wat pre-workout in als ik de meiden heb zien rennen in het tweede bedrijf.

Nadat Rinske ook de tweede voor haar rekening nam, gebeurde er iets opmerkelijks. Roggel maakte de 1-2 en toen bracht Isa de gouden amateuruitspraak ten gehoren: “Nou zien wae wir aan de beurt.” Ons spel is altijd al van kelderklasseniveau geweest, deze uitspraken horen we echter zelden omdat het vaak muisstil is in het veld. Isa zal wel eens een wedstrijdje van broerlief Jens hebben meegepikt op zondagochtend bij Helden 8. Het tweede opmerkelijke dat gebeurde was de wissel van Anne. En niet om het feit dat ze gewisseld werd, maar om de manier waarop Anne naar de zijlijn komt. Zelden iemand met zo een grote glimlach naar de bank zien komen. De hierop volgende uitspraak was ook goud waard: “Jongens, heb ge det gezeen. Ich heb gewoen twie minse oetgespeuld. Det is mich nog noeit gelukt.” Vervolgens maakte Lot en Rinske nog de 1-3 en 1-4 waardoor we de eerste 3 punten van het seizoen binnenhaalden. Hattrick voor onze Rinske dus, maar complimenten voor het hele team voor de strijdlust die geleverd is in deze wedstrijd.

Jammer genoeg bleef de strijdlust bij de wedstrijd. De leiders inclusief vlagger Teun maar exclusief bondscoach Meike moesten het alleen doen in de kantine. Hier zien we de volgende keer graag verandering in dames, ook dhr. van Breukelen was teleurgesteld toen ik hem moest mededelen dat wij alleen waren. Des avonds werd er nog enorm genoten van de Limburgse vrienden van Dotje live 2 door menig speler en trainer. Godverdomme wat is dea Limburgse muziek toch sjoen.

Ajuu de mazzel,

Uw Rustieke Reporter