gaz, gaz, przyjdź do króla piwa!

TSC '04 5 (zon)

6 november 2022 11:30

F.P.H. Hofmans

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 6
5932AH
TEGELEN

TSC'04 5 - VV Helden 7
6-11-2022, 11.30

Dzień dobry, panie i panowie! Gister stond onze eerste officiële interland op het programma, en ditmaal ook niet zomaar een! Het ging namelijk om 2 titelkandidaten, onze eigen mannen van H7, en de mannen uit Polen van TSC. Na een vittig sjabbefiëst in Kupke op de zaterdag, wisten de mannen in het blauw allemaal netjes op tijd zich te melden bij de Pool. We hadden gister het geluk dat we een volle selectie tot onze beschikking hadden, en nee ik heb het niet over het gewicht van de spelers. Ook de technische staf was compleet, dus het feestje kon beginnen! Met 25 man zijn we afgereisd naar het altijd mooie Tegelen. De spanning zat er al goed in, want men had vernomen dat onze wedstrijd live werd uitgezonden op Polsat Sport, de bekendste Poolse sportzender. In de fotogallerij kunnen jullie zien dat ook echt zo professioneel leek. Eindstand moesten we voor 32 poolse familieleden + Daan van Leeuwen, Jelle Boone en Keiren voetballen, ook leuk!
Bij aankomst op het sportpark viel er wel iets op, Helden 7 was het enige volledig Nederlandse team die zondag het veld zou betreden. Achja geen probleem, de RR is er gister achtergekomen dat veel van onze spelers 2talig zijn. De Warming-up was net zoals altijd niet heel spannend, onze Poolse tegenstander meende daarentegen wel even een sublieme warming up neer te zetten, want in hun hoofd speelden we de finale van de champions league.

Na nog wat gezever over de nieuwe kat van Geert (die trouwens 1000 euro heeft mogen kosten), konden we dan eindelijk gaan beginnen met een potje Pilka Nozna. Zoals elke week, verneuken wij het direct door een vroege tegengoal te krijgen, ditmaal gaf Max van Lier een goede bal op de lokale Jakub, die richting de goal rende. De acties van de verdediging mochten niet baten en de 1-0 lag na 4 minuten al in de goal, kut. (minuut 7.10 in het filmpje) Al snel bleek dat Tegelen erg goed was in lomp zijn, maar niet zo goed was in het houden van hun smoel. Bij het minste of geringste duwtje of tackletje gingen de heren al bijna krijsend van het veld, zelfs de WD-40 die ze mee hadden genomen mocht niet baten. Zo ook bij een onschuldige tackle van Noteeth Joey, was niks aan de hand en toch vond de tegenstander het nodig om zijn innerlijke tarzan eruit te laten, en het hele sportveld onder te krijsen. Na dit gelezen te hebben moet u vast denken: "best n grimmig potje ofnie". Dit was het zeker, het ging er hard en fel aan toe (zoals we het graag zien). Zelfs sleuteldrager Loek (lereloek mag niet meer, daar is het nu te koud voor) kon zijn temperament niet voor zich houden en liet van zich horen langs de zijlijn. Ik moet trouwens nog even benoemen dat TSC een heel mediateam bij zich had van maarliefst 6 personen, met een zelfgemaakt plateau. Achteraf bleek dat onze aanwezigheid niet gewaardeerd door het mediateam van Polonia, lees hier meer over in de fotogallerij, geit wir nurges over. Voor de rest was de eerste helft best spannend, het ging er hard op en beide teams kregen wel kans om te voetballen, helaas veranderde dit in de 2de helft.

Tijdens de rust bleek het toch best wel pittig te zijn om wat te bestellen in de kantine van TSC, het barpersoneel moest met de grootste tegenzin en moeite onze bestellingen opnemen, het leek wel alsof ze daar niks hoefde te verdienen. In de rust werd er weer een nieuwe term in de wereld geslingerd, namelijk Eilandenvoetbal. Dit klinkt eerder als een spel wat je vroeger op de basisschool deed met gym, maar Rop zal hiervoor natuurlijk wel een goede reden hebben. Aankomend op het veld, had Polonia heel Polen opgetrommeld om te komen kijken, dit was natuurlijk om ons te intimideren. Net zoals de spelers en staf van Polonia, vond het publiek het ook nodig om zelfs bij elke ademhaling van Biggie te schreeuwen om een vrije trap, erme Biggie. Polonia verdiend het eigenlijk niet om hun andere 4 goals in het verslag te krijgen, dus dat gaan we ook niet doen. Voetballend was de tweede helft niet om over naar huis te schrijven, dus laten we het maar gewoon kort houden. Er moet alleen nog 1 gebeurtenis benoemd worden. Tijdens een actie van Polonia, tacklede Helden de speler in de 16 meter, penalty zou je zeggen. Maar de scheids gaf in eerste instantie gewoon een vrije trap, want dat was het volgens Helden ook. Maar na een storm aan commentaar van Polonia gaf de scheids toch een penalty, beschamend gewoon. Toen het eindsignaal ging en de tegenstander het nodig vond om in een cirkeltje te gaan dansen was de RR er helemaal klaar mee. We gaan het die mannen tijdens hun bezoek op het beruchte Kerkeböske een stuk moeilijker maken.

De Derde helft hebben we bij staflid Sjers doorgebracht met veel bier en vertier, helaas moesten we Ajax zien verliezen van PSV (PSV'ers voelde zicht trouwens beter dan ons door in een afgeschermde omgeving te gaan zitten, jammer), maar het gezang van onze Luuk Wagner maakte weer veel goed. Mochten jullie nou Luuk Wagner willen boeken voor een feest of partij, contacteer dan direct zijn manager: Romige Reporter + 31 (0) 653403738 (ps. dit is echt mijn nummer dus aub hierop contacteren).

Volgende week mogen we op bezoek bij de mannen in Ruiver, hopelijk zien we jullie daar weer, want het beloofd een beuker te worden!

- De Romige Reporter