De speklappe zitten nog tusse de teng!

Bieslo 3 (zon)

23 april 2023 10:45

P. Heijnen

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

VV Helden 7 - Bieslo 3
23-04-2023, 10.45

Hello people of the good life, het is weer maandag! dat betekent veel klagen, slecht voelen en weer een slap lulverhaal van de Romige Reporter tijdens de lunch. Gister stond de pot tegen Bieslo 3 op het programma, de nummer 9 tegen de nummer 3. Op papier een makkie zou je zeggen. Vorige keer werd het in het drakenrijk 4-1 voor de Heldenaren, dus het vertrouwen was groot. Natuurlijk beginnen we eerst met het bespreken van de randzaken. Tot de grote verbazing van de RR stond er om 9.45 een grote partybus op de parkeerplaats. De heren van Helden 2 gingen namelijk op zakenreisje naar Volkel. Wij vinden het alleen wel een beetje raar dat een ploeg die helemaal onderaan staat in de competitie wel een partybus gesponsord krijgt van de club, maar bij het team dat 3de staat en wekelijks een spannende pot op het veld zet kan er nog niet eens een vatje bier vanaf. Ik wacht daarom ook de reactie van Ola af, voordat ik hier dieper op inga. We waren gister met een matige opkomst van maar 20 man, terwijl dat er normaal een stuk of 26 zijn. Tinus ging touren, Loekie moest eerst golven (daarna wel netjes de 3de helft bijgewoond) en BSD moest met de elite mee naar Volkel. Ook waren er een aantal die eerder moesten afhaken omdat er in Eindhoven ook blijkbaar gevoetbald werd, helaas (lees: gelukkig) kan ik me die wedstrijd niet meer herinneren. Gelukkig was onze rots in de branding Herman Peters er wel weer, na zijn avontuur in Polen, waarbij er naar verluid 120 flessen wodka zijn opgegaan in 1 dag met 130 volwassenen, Japier Dolle! Ik wil trouwens nog even vermelden aan degene die geklaagd had over het verslag van vorige week dat de "marokkaan" in kwestie gewoon Beeks was en dat er geen achterliggende grap achter zat. We waren het veld nog niet op en de problemen begonnen zich al op te stapelen, dit keer was het slot van het lokaal kapot. CreaCreem greep direct in en ging aan de slag om het slot te fixen. Maar helaas was het kwaad al geschiet, @hans, er moet een nieuw slot in. In de warming up hoorde ik nog wat verhalen dat de lichten erg fel waren bij de Hozy volgens Hille. Tijdens de warming up kwamen Beeks en Sjeng ook aangewandeld, die waren natuurlijk te laat en hebben de boetepot weer even gespekt.

Door naar de wedstrijd, Helden begon prima aan de eerste helft en dat leverde direct ook een aantal kansen op. De keeper van Bieslo had volgensmij ook een poolse bruiloft gehad die dag ervoor, want in de 6de minuut begon het achterin te wankelen bij de keeper en verdediger, waarna Luuk voor open goal kon scoren, 1-0 hoppaa.Het hele seizoen kampte ik al met het probleem dat ik voor Jilles geen bijnaam had, gelukkig was MR7 daar gister en heeft een nieuwe bijnaam in het leven geroepen: de Haelense Slager aka the Butcher. Na de eerste goal regende het de eerste helft goals, daarom hier een kleine opsomming:
- 2-0 Luuk - "16
- 3-0 Thijs - "25
- 4-0 Vlier (mit de kop!!) - "30
- 5-0 Boney - "35
- 6-0 Luuk (alweer keepersfout) - "38
- 7-0 Luuk (alweer keepersfout) - "40
Dit was dan ook de stand waarmee we richting het kleedlokaal gingen.

Je zou zeggen dat met 7 goals in de eerste helft, de 2de helft wel voor nog meer goals zou zorgen, maar niets is minder waar bij Helden 7. In de 2de helft besloot Bieslo het op een andere manier te spelen, en kregen in een keer 7 spelers van het 2de (die ook aan het voetballen waren) bij het team, waardoor de bank van Bieslo in een keer 8 spelers had. Dit zorgde wel voor een verandering in het spel, Bieslo kreeg wat kansjes maar met de powerhouzen van onze verdediging bleef een tegengoal wel uit. Tot minuut 70 was het dan ook niet heel spannend, totdat vlagger snorbert erin kwam om de wedstrijd op slot te zetten. 2 minuten na zijn invalbeurt wist Snorbert namelijk een slot op de wedstrijd te gooien door er 8-0 van te maken!! Nu is de buit binnen dachten we, maar Bieslo kwam nog met een slotoffensief. Na het wisselen van ongeveer het hele team wisten de draken nog 2 keer te scoren om de stand 8-2 te maken. Niet best maar hé, we stonden met 8-2 voor dus wat guft ut. In de 82ste minuut kwam nog wel het mooiste moment van de wedstrijd, Ramona maakte een (domme) overtreding, waarna de Bieslonaren een penalty kregen. Gelukkig was Biggie in topvorm en stopte hij deze penalty!!!! The crowd went wild! Dit was een mooie afsluiter voor de wedstrijd. We hebben onze voorsprong in de zoefiecup hiermee ook weer groter gemaakt.

Na de wedstrijd zijn we snoepjes gaan eten en bier gaan drinken in de kantine. FriemelF kwam namelijk om de 5 minuten met een nieuwe voorraad snoepjes, waarop Loekie dan zei: zien der nog ballen?? Na een paar uurtjes drinken was Opa Beeks dan ook al goed in de olie, en kwamen de discussies alweer op tafel. De inhoud van de discussies zal ik niet in het verslag zetten, maar Beeks had gelijk. Ondertussen won PSV ook nog Ajax, hierover verder geen commentaar. Nadat de kantine dichtging, zijn we nog even naar de Hozy gegaan, om vervolgens af te sluiten bij ons 2de thuis: de tram. Zoals jullie lezen, het was gewoon een normale zondag: wat gesjupt, wat gegeate, wat gedronken en wat sjeale wazel verteld. Hopelijk volgende week weer wat gekke verhalen als we onze interland tegen Polen moeten spelen.

Hopelijk zien we jullie vrijdag tegen TSC!

- De Romige Reporter