Brocante trainingspakken, Mierenvoetbal en Stalen Thijs

HELDEN

VV Helden 7 - VV Baarlo 6
25-9-2022, 11.30

Goedemorgen iedereen, of laat dat goede maar weg, het is weer maandag, dus zal de RR jullie weer wat leesvoer aanbieden.
Gister stond de eerste competitiewedstrijd voor het alsnog ongeslagen Helden 7 op de planning (nooit gedacht dit over Helden 7 te kunnen zeggen) tegen de buren uit Baarlo. We begonnen de dag met een vergadering in de bestuurskamer om enkele zaken te bespreken voor het komende seizoen. Gelukkig voor Herm stond er een bak met koekjes die hij heeft gebruikt als ontbijt. De Romige Reporter had de nacht van te voren de wekker niet gezet, dus ik was 2 minuten te laat, jammer. Tijdens deze intense vergadering werden de ins en outs voor het komende jaar besproken en doelstellingen gesteld. Daaruit kwam toch wel dat we dit jaar gewoon met de bovenste 2 moeten kunnen meedraaien, dus dat gaan we dan ook gewoon doen. Deze week moesten we verzorger Big Stick Dave weer missen zonder afmelding, leuk voor de boetepot! Na de vergadering gingen we dan weer eens de wei in voor de warming up, oja niet vergeten: eerst mochten we nog even een teamfoto maken, mochten er dames geïnteresseerd zijn in deze foto op poster formaat, laat dan even een berichtje achter! De warming up was wederom niet heel spannend, wel mochten we Sjeng weer eens in het echt meemaken.

Tot onze grote verbazing mochten we deze week op het hoofdveld aantreden! Dat was erg aardig van Hans, die natuurlijk ook inzag dat zo'n team als ons het meeste publiek trekt. Achja, we gaan door, het eerste fluitsignaal klonk en de Heldenaren waren direct uit op goals, en deze viel ook bijna, welgeteld 10 seconde na de aftrap trapte de verdediger van Baarlo langs de bal waarnaar MR7 de bal 1 op 1 in het net mocht schieten. Helaas had MR7 er denk ik een slordige 30 uit de dag ervoor, dus de bal tussen het net krijgen was dan ook teveel gevraagd. Ook deze week kwam weer de opmerking in het lokaal dat we een tegengoal in de beginfase moesten vermijden. Zo gezegd, zo gedaan, na 10 minuten stond Baarlo met 0-1 voor door een schot van de spits die helemaal vrij stond. We moesten dus weer aan de bak, want zoals iedereen weet, wil je de eerste wedstrijd van het seizoen niet verliezen. Voetballend was het de eerste helft zeker niet slecht, alleen de problemen zaten in het afmaken van de kansen. Ik denk dat menig speler nog eerder de clitoris van zijn vriendin kon vinden dan de goal van Baarlo gister, beschamend eigenlijk. Maar we moesten door. Helaas pakte dat niet zo goed uit want na 38 minuten kreeg Baarlo voor de 2de keer de bal bij onze goal, en natuurlijk maakte ze deze kans af waarnaar het 0-2 stond, met pijn in mijn hart moest ik de score op het scorebord weer veranderen in ons nadeel. Dit was dan ook de eerste helft.

Ik ben niet in het lokaal geweest in de rust, maar tijdens de eerste helft en in de rust is er wel meerdere malen verteld dat we geen mierenvoetbal moesten gaan spelen, waar LereLoek deze uitspraak vanaf heeft weet niemand. Wat er voor de rest in de rust is verteld heeft blijkbaar wel gewerkt, want wat er in de 2de helft gebeurde gaat de geschiedenisboeken in.

De 2de helft begon pijnlijk, Luuk kwam in een duel met de verdediger van Baarlo, alleen deze verdediger vergat hoe je moest lopen, en stapte mis. Dit resulteerde in een voet die haaks op het been stond, auw. Gelukkig hield Loek zich in langs de lijn, want hij wou al bijna voor een schwalbe gaan klagen bij de scheids. De wedstrijd heeft door dit ongeval ongeveer 10 minuten stil gelegen, genoeg tijd voor de Blauw-witten om even de koppen bij elkaar te steken en de avond van gister te bespreken. Na enige tijd gingen we dan toch verder met het potje bal waar we voor waren gekomen. Na een saaie eerste minuten waar zelf Robert aan het slapen was kwam dan het moment. De technische staf van Helden voerde een tactische wijziging door waarmee het spel helemaal zou veranderen (ik kan deze tactische info natuurlijk niet in dit verslag delen ivm spionnen van andere teams). Deze wijzigingen wierpen vrij snel hun vruchten af, want in minuut 75 kreeg ijzeren Thijs de bal, en wist het net te vinden, 1-2 hoppa! De hoop kwam terug in het spel en we gingen verder met aanvallen, Baarlo had in de 2de helft trouwens niks te vertellen. 10 minuten later kreeg ijzeren Thijs het weer voor elkaar om de bal voor het doel te krijgen, en WEER scoorde hij een goal! 2-2, alles kan nog dachten we toen. Door het ongeval met de speler van Baarlo wisten we niet hoelang het nog zou zijn, dus we moesten gewoon doorgaan met waar we mee bezig waren! Zo gezegd, zo gedaan, want diep in de blessuretijd kreeg Helden waar ze voor gekomen waren, want Stalen Thijs maakte zijn eerste hattrick van het seizoen!!!!! 3-2 voor de mannen uit Helden!
Vrij snel hierna vond de scheids het ook goed geweest en floot hij af, toch nog de eerste 3 punten van het seizoen kunnen pakken! Ik wil wel nog een kleine shoutout geven naar het Brocante trainingspak van Creem, die nog meer oorlogen heeft meegemaakt dan Black Mamba Beeks.

Hierna volgde de 3de helft met het eerste vat bier van het seizoen, deze hebben we kunnen nuttigen bij Sjers (Hozy Cozy). De Romige Reporter had het hier wel nog erg zwaar, maar na een aantal paracetamols van thuis en van Linda (MR7) kon ook ik gas gaan geven. Al met al was het weer een prima zondag die natuurlijk werd afgesloten bij onze vrienden en vriendinnen van de Tram. Volgende week spelen we de kraker tegen EMS, die gister al met 8-0 hadden gewonnen van Belfeldia, kom dus zeker kijken voor deze kraker!

- De Romige Reporter (niet afgeleid van de Razende Reporter ;) )