De kiës mot nog oet ut geweer van Beeks geschrobt weare!

VV Kessel 4 (zon)

29 januari 2023 10:00

R. Dings

Sportpark De Rode Egge
Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

VV Kessel 4 - VV Helden 7
29-1-2023

Daag Menner en Vroulie, het nieuwe jaar is aangebroken! Dat betekent dat we ook weer mogen gaan voetballen (of iets wat daarop lijkt). Gister stond de beuker van het seizoen op ons te wachten, namelijk de derby tegen de mannen uit het maasdurpje. Voordat we deze super sunday met jullie gaan bespreken moeten we het nog even hebben over het afgelopen teamweekend naar Frankfurt. Na heel wat overleg en gezwoeg over waar we heen zouden gaan, is de keuze voor gevallen voor Frankfurt, een stad waar de mannen nog niet waren geweest. Helaas dus geen Sexy Starwars Sex Show in Benidorm. De inspectiecommisie Tinus, Noteeth, Black Mamba en de RR waren al een dag eerder naar het oosten gereisd om wat cultuur te snuiven en te onderzoeken waar de meeste lupse vroulie uithingen. Met Tinus en Beeks voorop was een bruine kroeg niet ver weg, en zaten we vrij snel aan de Pientemannen. Na wat sjeale wazel verkocht te hebben aan het lokale volk, antiechelijk veul pils te hebben gezopen en het neuken van precies 0 dames was het dan tijd om naar bed te gaan. De dag erna kwamen de andere mannen ook naar Frankfurt om het gezelschap compleet te maken. Daar zijn we als vanouds weer begonnen in een bruin cafeetje, waar Loek de avances van de lokale junk van zich af moest slaan (het slaan werd gedaan door de kroegbazen). Daarna was het tijd om Stuwel Peter op te zoeken voor een lekker schnitzel met friet. Na het eten gingen we dan ook gelijk verder met het zuipgeweld bij de volgende kroeg, helaas hadden we de verkeerde uitgezocht want voor ons gevoel zaten we met iedereen van de selectie die na de wedstrijd blijft hangen in die kroeg, niemand dus. Daarna zijn we maar naar een tent gegaan waar ze teminste wel Malle muziek draaien. Een biertje hier, een dansje met een zeekoe daar, Luuk heeft het zeker naar zijn zin gehad. Loek iets minder want die is al sinds 8 uur vanmorgen de bladeren aan het opruimen in Luuks tuin. Na het zuipgeweld hebben we nog een rondleiding gekregen in wat flatgebouwen met rode lichten, ik weet niet meer precies wat er te doen was daar, maar op de 4de etage zul je mij de komende tijd niet meer vinden. Om de dag af te sluiten hadden Harm en Remon nog even de lokale nachtwinkel leeggekocht, en daarna was het toch echt tijd om te gaan slapen. De details van het weekend kan ik helaas niet op dit platform delen, ik hoop dat jullie dit begrijpen. De dag erna nog de hele dag in die trein zitten te koekeloeren om vervolgens nog even te eindigen in de Hozy! Prima weekendje dus!

Om tot de orde van de dag te komen zullen we eens beginnen met de pot van gister. om 9 uur stipt stond Gibbie Gibster klaar met de huifkar bij cafe de Pool. Echte sterren zoals wij gaan natuurlijk niet met normaal vervoer. met een aantal menner die te laat waren zijn we toch maar richting de maas gereden naar de mannen uit kessel. Aankomend op the Red Eggs viel ons wel op dat het veld knookehel was, maar Wayne verzekerde ons dat de scheids zo even kwam controleren. Na een lekker bakkie pleur was het dan toch tijd om het veld op te pateren. Door de gastvrijheid en gezelligheid van de Kesselse Kevers zal ik niet te diep ingaan op de pot van gister. Je zou namelijk bijna zeggen dat de rood-zwarte een bonte avond hadden gehad. U kunt het dus vast wel raden: de Blauwwitten hebben gister even laten zien waarom ze 3de staan. met maar liefst 1-8 wisten we te winnen gister, en het voetbal zelf was ook niet eens zo slecht. Om het kort te houden zal ik de goalengetters even benoemen:
3x Luuk Wagner
1x Boney (P)
1x Creem
1x Noteeth
1x George
1x de Kale spitta van Kessel
En ik zie u denken, huh, dat is maar 1-7, ja dat klopt, want voor de laatste goal wil ik graag iemand in het zonnetje zetten. Stan Vlier heeft namelijk zijn eerste goal van het seizoen gemaakt!! Na elke week tof doen over hoe vaak hij wel niet zou scoren was gister dan eindelijk zijn moment of shine met een best wel nette goal al zeg ik het zelf. Ik hoop daarom ook dat je vandaag een extra leuke dag hebt Stan! Succes met specie draaien!

Maar waar het gister echt om ging: de 3de helft, wekenlang hebben we in de kroeg zitten oefenen hoe we deze wedstrijd gingen aanpakken, en dat kwam allemaal samen gister in de kantine op The Red Eggs Road. Het zuipgeweld druipte er van alle kanten af. Er werd gezongen, er werd gedronken, er werd gegeten (prima broodje mexicano daar in de kantine). Van een uurtje of 12 tot klokslag kwart voor 8 hebben we de kantine daar op zijn kop gezet. Dames uit alle uithoeken van Kessel waren ook aanwezig. Aan de (extra grote) fotogallerij kunt u goed zien dat we ons vermaakt hebben gister. Helaas zijn we Tinus vergeten mee naar huis te nemen, kan gebeuren. Aan de snapchats te zien gister heeft hij zich niet hoeven te vervelen. Luuk Wagner heeft weer wat nieuwe fans erbij + een nieuwe Gig, namelijk het beugeltoernooi 11 Maart in kessel! Bijzijn = meemaken. Om de zondag goed af te sluiten zijn we natuurlijk weer bij onze favoriete friettent geweest: de tram, om vervolgens weer lekker in bedje te gaan liggen.

Ik zie jullie volgende week graag weer bij onze wedstrijd tegen het gevreesde Baarlo!

- De Romige (niet zo goed voelende) Reporter

PS. een shoutout naar Beuk, omdat hij om 10 uur al op de club was om naar onze wedstrijd te kijken, respect!