"Ik kin beater un Red Bull drinken dan det ik heij goan snoeve"

Belfeldia 3 (zon)

19 maart 2023 10:00

J.H.P.H. Janssen

Sportpark Gemeentelijk
Sportlaan 9
5951NJ
BELFELD

Goedemiddag trouwe lezers van Helden 7,

Allereerst een welgemeend excuses richting de mannen van FCV. Mij is ter oren gekomen dat ons stuk van vorige week in ’t Ven met minder enthousiasme is ontvangen dan in Helden. Goldband, speciale excuses richting jou. In Helden zijn wij onbekend met het fenomeen van mannen met oorbellen, wij kennen alleen koeien met oormerken.

Over naar de orde van de dag. Gisteren stond het teamuitje naar Café de Viever in Roermond op de planning. Onze Agnes aanbidder Marcel was persoonlijk door zijn droomvrouw benaderd om zondag de 19e naar een optreden van de Braboturk te komen luisteren (https://www.youtube.com/watch?v=n328XTXtAg8)

Na het horen van dit nummer kwam ik persoonlijk tot de conclusie dat ik nog liever een halfuur met Jack van Gelder in bad ga liggen, dan dat ik naar de Braboturk luister. Gelukkig bleek het optreden van de Braboturk de 18e te zijn en bleef ons dit drama bespaard. (Als iemand mij met Jack van Gelder in contact kan brengen, hoor ik het graag)

15 dorstige mannen werden vakkundig in een Maasdal bus gepropt en vertrokken om half 4 richting het walhalla van de vittigheid, de Viever. Ook onze wandelende locomotief Yorbigeorge zijn hartje ging sneller kloppen bij de gedachte aan de Viever, aangezien hij zijn favoriete hobby daar nog ouderwets binnen kon uitoefenen. Hij fantaseerde er op de heenweg al lustig op los hoe hij “dea asbak tot de rank vol ging dampe”. Wellicht kon hij wel een peukie extra gebruiken nadat hij in 3 dagen tijd op 41 verschillende gelegenheden de verjaardag van zijn ‘Roosje’ had moeten vieren.

Aangekomen in de Viever werd er vakkundig een plek opgezocht om er weer een slordige 30 naar binnen te laten glijden. Na het zien van het formaat van de glazen werd dit bijgesteld naar een slordige 60. Onze vaste verslaggever RR had besloten vandaag niet de trip naar de Donderberg te maken maar om naar de betonnen UFO van Amsterdam af te reizen, waar hij ongetwijfeld spijt van heeft. In tegenstelling tot Amsterdam, werd het op de Donderberg wél steeds gezelliger. De Remunjse versie van Peter Gillis bleek in een gulle bij te zijn en besloot de opbrengst van zijn vakantiewoningen met ons te delen door ons op een rondje te trakteren. Ondertussen zat onze Max Verstappen fanboy crew bestaande uit Redmax en Noteeth weer samen te geilen op rondrijdende autootjes en elkaar af te trekken op rondetijden, ieder zijn hobby… Yorbigeorge had zich ondertussen ook weer volledig op zijn hobby gestort maar kwam tot de conclusie dat hij “dea asbak neet tot de rank vol ging dampe”. Gezamenlijk werd besloten om onze wandelende schoorsteen daarom een handje te helpen in deze strijd (zie foto’s). Nadat Luuk Wagner weer een portie moed had ingedronken werd interim-manager MetselStan (niet te verwarren met RolmeterStan) naar Johnny van de Viever gestuurd om een microfoon te regelen, waarmee onze Wagner heel de Donderberg liet genieten van zijn muzikale talent. Ondertussen begonnen de Donderbergse dames zich te mengen met de Dörper dekhengsten en toen de vraag kwam “weem er gear wil dansen” waren we onze Marcel kwijt. Na 30 pils en 650 peuken stond onze Maasdal partyexpress weer op ons te wachten en konden we nadat we Marcel gevonden hadden weer terug richting Dörp.

Oja, we hebben ook nog gevoetbald. Om 10 uur speelden we in Belfeld tegen de heren van Belfeldia 3. Wagner scoorde er als vanouds op los en maakte er 4 vandaag. Trekkerthijs wist twee keer het netje te vinden en ook Bony, MetselStan en Edje waren vandaag trefzeker. Omdat Biggy vandaag de mannen van Helden8 uit ging helpen stond Koning van de Papadagen Sjeng vandaag onder de lat.

Helaas kon hij vandaag zijn doel niet schoonhouden met dank aan Noteeth, die een potje ging handballen in de eigen 16. Grumpy Rop heeft de hele wedstrijd zuur zitten kijken omdat “wij net een stel kleine kinderen zijn”. Nou Rop, heb jij ooit een stel kleine kinderen een asbak vol zien dampen, ik niet. Gibby had zijn harem ook weer in zijn dikke slee geduwd en was ook richting Belfeld gekomen. Ook MiniLier was vandaag van de partij omdat hij had vernomen dat zijn grote voorbeeld BSD vandaag zijn debuut zou maken voor Helden7. BSD werd na zijn ijzersterke optreden uiteindelijk uitgeroepen tot Man of the Match. Geen idee welke blinde hierop heeft gestemt, maar namens BSD: hartelijk bedankt!

Volgende week spelen we tegen onze hardwerkende vrienden uit Polen Tegelen die nog volop meedoen in de titelrace. Aan Helden volgende week de taak om onze vrienden van de Donderberg een handje te helpen in hun titelrace.

PS hopelijk doet Lot Leijten dan wel eindelijk een Zoefie-pak aan.