Zoë, nou kin de GangBang beginne!

Reuver 5 (zon)

13 november 2022 12:00

A. Hodzic

Sportpark Dijckerhof
Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

VV Reuver 5 - VV Helden 7
13-11-2022, 12.00

Daag Jongens en Meadjes oet Dörp en omstreken, het is weer maandag! De dag waarvan je weet dat hij kut gaat zijn, maar niet getreurd, de RR gaat proberen deze dag ietsjes leuker te maken. Gister stond de beladen wedstrijd tegen Reuver op de planning, alweer een uitwedstrijd. Uit bronnen heb ik vernomen dat je altijd uit speelt tegen Reuver, aldus Van Leeuwe. Om kwart voor 11 stonden de meeste spelers netjes voor de deur van café de Pool, helaas was onze Danny er zelf niet. Onze Daddy to Be en Keeper van gister Sjeng was ook in strijd met de tijd, of hij hiervoor een boete heeft gekregen is nog onbekend. Omdat een gedeelte van het team vriendenweekend had, was de selectie iets kleiner dan normaal. Maar niet getreurd, voor de belangrijkste taak in het team had Loek Musk een vervangster geregeld: Sharon. Netjes op tijd kwam ze aangereden in die luxe Mercedes die we allemaal kennen. Het was tijd om vaart te maken richting de Maas, maar onze MR7 had eerst honger dus die nam de omweg langs de lokale supermarkt. De rest kunt u in het fotoverslag terugzien... Max van Lier reed vooraan in de stoet, en met zijn TomTom uit 2005 kreeg hij het nog voor elkaar om ons door Ronkestein te loodsen. Na een ontstuimige heenrit kwamen we dan eindelijk aan in Ruiver. Het was voor Stan Vlier een spannende dag want hij moest scoren, anders was hij een teampakket kwijt (bedankt Thijs).  Tijdens de warming up hebben we nog even de verhalen van onze oversekste Gibbie en Harem mogen aanhoren, en kregen we ook te horen dat Black Mamba weer raak had geschoten in een duitse bakkerij op 11-11. Genoeg stomme kal gehoord, dus maakte we aanstalte om naar het lokaal te gaan. Daar wordt zoals altijd alleen maar normale kal gedaan, bijvoorbeeld of Sjeng nog in staat is om zijn handen aan het werk te zetten. De wedstrijd kon dan eindelijk beginnen toen de mensen van Ruiver cornervlaggen hadden gevonden die niet te groot waren voor de gaten (hihi).

Voordat we over gaan naar de wedstrijd zie ik u denken, uit naar ruiver 5? dat was toch laatst al? Dat klopt, maar toen was het voor de beker, en nu voor de competitie (toen werd het 2-4 voor onze mannen). De wedstrijd begon gelijk lekker, met de eerste goal al in de 9de minuut, Max van Lier gaf de bal voor en Ruiver kopte hem zelf in het net, erg aardig van die oranjese. 1-0, gaas. Het was weer volle bak trouwens langs de zijlijn. Waar sommige mensen het supporters noemen, noemen andere het een sleuvenparade. Het voetbal in de eerste helft werd wel met de minuut slechter, dit kwam deels ook doordat iedereen op elkaar zat te keffen. Dit resulteerde in de 24ste minuut ook in de 1-1 voor Reuver. Om het nog erger te maken, moesten we NoTeeth Joey ook weer missen door een blessure aan zijn schouder, maar technisch gezien kregen we geen vrije trap hiervoor: is het dan een schwalbe? Door het gemekker op elkaar en slecht voetbal kregen we in de 40ste minuut ook nog de 2-1 om de oren, man man. Dit was ook tevens de eerste helft.

Na een speech over positief zijn in de rust kwamen de mannen weer volledig tot rust naar buiten voor de 2de helft. Het was al een grimmig potje, maar de 2de helft beloofde nog meer spektakel. Het begon ook gelijk een stuk beter te gaan toen iedereen weer ging voetballen en stil was tegen elkaar. Het vertrouwen in de winst kwam helemaal terug toen Harm in de 56ste minuut een wereldgoal maakte, en de ploeg weer op 2-2 zette, hoppa! We zijn al vaker van een achterstand teruggekomen, dus tegen die kwakzalvers uit Reuver moest dat ook kunnen. En ja hoor, na 68 minuten spelen gaf Thijs een corner waarnaar Boney de bal in het net tikte, 2-3 bam. Daarna maakte een speler van Reuver de grootste fout van zijn leven door Luuk Wagner (die trouwens ook op de matinee van 4 december zal optreden, bijzijn = meemaken) vies hard na te trappen. Het lukte Luuk om zich nog semi in te houden, maar de mannen op de bank vreesde al voor de arme jongen zijn leven. Na de eerste tackle van Luuk hebben ze de man in kwestie maar zelf gewisseld. De 2-4 liet ook niet lang op zich wachten, Max van Lier gaf een lage voorzet op Boney die hem op zijn beurt weer netjes in het net werkte. Reuver probeerde de schade nog te beperken toen ze in minuut 84 nog de 3-4 maakte. Maar toen Boney nog de 3-5 erin schoot in de slotminuut was het feestje voorbij. Weer winst! Stan Vlier had niet gescoord dus dubbel feest!Richting het lokaal hielp Black Mamba nog even met de titel van dit verslag, dank daarvoor.

Na de wedstrijd zijn we nog even langs de intocht van sinterklaas gereden, om vervolgens een uur op een broodje mexicano te wachten bij de 4sprong. Daarna zijn we het teampakket gaan innen bij de kantine, waar het vaandelteam van helden wist te winnen door Tom P!  Na flink wat pils en gezever wisten we Luuk Wagner en Max Oosting nog even te strikken voor een massage aan de trommelvliezen. Om de dag af te sluiten zouden we dan gezellig naar de Tram gaan, maar tot grote frustratie en teleurstelling was ons 2de thuis al vroeg gesloten... De tranen vloeien over mijn wangen door dit te schrijven, maar we moesten dus voor de verandering naar de Sphinx. Achja, er zijn ergere dingen. Volgende week hebben we een weekje rust ivm de interlandperiode waar Beeks voor Senegal uitkomt en Luuk voor Duitsland.

We zien jullie graag bij de volgende pot!

- De Romige Reporter