Knap punt voor Helden bij koploper

s.v. Laar 1 (zon)

Jim Hendrix (afstandschot)
Stijn van Meerwijk (afstandschot)

30 oktober 2022 14:30

J.H. Kolenberg

Sportpark Laarderveld
Molenakkerdreef 101
6003BD
WEERT

Beste Supporters van Helden 1,

Met slechts 3 punten uit 4 duels moest Helden, als nummer voorlaatst,  afgelopen zondag aantreden tegen de trotse koploper Laar uit Weert.
Koploper met maar liefst een positief doelpuntensaldo van +14 uit de eerste 4 duels en de ploeg die al 1,5 jaar geen punt meer verloren had in een officiële wedstrijd. De ploeg van Rob Geenen was echter niet naar Weert afgereisd om zich te laten afslachten. Het plan dat werd bedacht pakte bijna nog beter uit dan gehoopt. Uiteindelijk hielden beide ploegen 1 punt over aan de wedstrijd. Een resultaat dat voor Helden voelde als een overwinning.

Helden liet de bal aan de thuisploeg, maar de koploper bleef zich stuk lopen op de muur van de gedisciplineerde verdedigers, waaronder debutant Rick Vervoort, die een puike 90 minuten afleverde. Gedurende de eerste helft leidde dat al tot de nodige frustratie bij de thuisploeg en het thuispubliek, dat begon te morren. Jammerlijk leidde de frustratie bij de spelers (en staf) van Laar ook tot de nodige gele kaarten. In dat opzicht won de thuis ploeg glansrijk: Maar liefst met 7-0. Waaronder 2 kaarten voor de stafleden.  Niet echt iets om trots op te zijn voor de thuisploeg.

De rust werd bereikt met een 0-0 stand en ook in de tweede helft lukte het de thuisploeg maar niet om tot scoren te komen. Tot verrassing van iedereen en compleet tegen de verhouding in lukte het Helden wel om te scoren. Het is Jim Hendrix die in de 70e minuut de ver uit zijn goal gekomen keeper verschalkt. Van zo'n 35 meter schiet hij de bal in de lege goal. Het was zo ongeveer de eerste de beste kans van Helden.

Heel lang kan Helden niet genieten van de 1-0 voorsprong. Een kleine 10 minuten na de openingstreffer van Jim,  scoort Laar de verdiende gelijkmaker. Dit luidt een spannend laatste kwartier in, waarin Helden knap stand weet te houden. De frustraties lopen nog iets verder op. En waar de ene trainer heeft heeft over over ‘anti-voetbal’, spreekt de ander over een puike prestatie.

En met dat laatste zijn wij het natuurlijk van harte eens.
Rob en team: gefeliciteerd met dit verdiende resultaat.

Op naar de volgende wedstrijd, thuis tegen IVO, dat net als Laar ook een goede start kent van de competitie.