H2 wisselt goede wedstrijden met hele slechte wedstrijden af.

Boekel Sport 2 (zon)

... (penalty)
... (schot)
... (intikker)
... (schot)
... (intikker)

20 november 2022 11:30

M.J. Lange

Sportpark De Donk
Waterval 9
5427HL
BOEKEL

Jaja dames en heren daar is dan eindelijk het verslag van afgelopen zondag, helaas is het me maandag en dinsdag door omstandigheden (u kent het wel) niet gelukt om het verslag te schrijven, maar bij deze uw stukje leesgenot voor deze week:

Na de goede wedstrijd tegen de koploper van afgelopen week ging H2 met goede moed deze week in. Echter vielen die goede bedoelingen al snel weer in het spreekwoordelijke en niet-spreekwoordelijke water: de training van vrijdag werd afgelast door het slechte weer. Hans gaf aan dat er plassen met water op het trainingsveld lagen dus werd het veld afgekeurd. Op zich niet zo’n probleem voor onze Ola, hij kan toch niet voetballen, en dan zou deze smeerpijp zich ook eens wassen.

Helaas geen training dus op vrijdag. Hierin had Pipe overigens wel een gelukje, onze wereldreiziger moest namelijk met H1 meetrainen en helaas zondag ook voetballen. Daarnaast mistten we de 2 grootste sukkels van H2 opnieuw vanwege een vakantie. ‘Hicham B, doe je nog wel eens mee?’ en Guus Jacobs, die ondertussen meer minuten heeft gemist vanwege vakantie dan dat hij gespeeld heeft, waren op vriendenweekend. En wanneer dit wordt geregeld door andere mensen heb je hier natuurlijk niet heel veel invloed op. Maar wanneer je bedenkt dat DHR Jacobs zelf in deze organisatie zit en hiermee dus 4/5 afgelopen wedstrijden heeft gemist zou je je toch nog wel eens bedenken om dit te organiseren. Enfin, dit manusje van niet zo veel boeit het allemaal niet zo.

Verder naar de wedstrijddag.  Frankie B en ‘Kalfkop?’ versterken de gelederen van H2 vanuit H3. Heren bedankt voor het meedoen en ook dank aan H3 voor het afstaan van jullie spelers. Wou dit nog even persoonlijk doen, maar rond een uurtje of 3/4 was er nog maar akelig weinig volk van H3 in de Pool te vinden. Zonde heren.

Frankie B neemt de plaats van Pipe over en de Witte komt in plaats van Hicham in de basis. De overige namen zijn hetzelfde als vorige week, al wisselen wel enkele mannen van positie. Over de eerste helft kunnen we eigenlijk kort zijn. Het is echt 3x niks. Er zit geen beleving in, geen overtuiging en er is geen scherpte. Eigenlijk een totale tegenoverstelling van de wedstrijd vorige week. Tegenstander Boekelsport overrompelt de mannen in het blauw.

Zo staat het na 20 minuten spelen ineens 3-0 voor de tegenstander, en helaas maar waar, het is nog verdiend ook. Deze 3-0 is ook direct de ruststand. De Witte blijft in de rust achter en ‘Kalfkop’ komt erin. De tweede helft gaat voor helden 2 de eerste 10 minuten redelijk goed van start. Het is beter aan de bal maar creert eigenlijk ook nagenoeg niets. Hierna valt het weer in het patroon van de eerste helft en zakt alles weer weg. 2 (op zn zachts gezegd) opmerkelijke momenten voor het doel van Knip zorgen vervolgens in het midden ban de 2e helft voor de 4&5-0. De extreem geblesseerde Mo laat zich vervolgens wisselen voor Knapen.

In de slotfase kan H2 nog wat terugdoen via Jesper, maar hij weet de bal van 2 meter afstand van het doel bijna over de zijlijn te schieten. Dit was eigenlijk alleszeggend over de wedstrijd, 5-0 afgedroogd en nog terecht ook.

De derde helft was ondanks de genadeloze afstraffing nog zeer goed bezocht. Deze verslaggever kreeg er echter niet heel veel in (zal het met de zaterdag te maken hebben gehad)? Toch werd er nog een mooie overwinning op deze avond behaald door H2. Matje pakte een klein hoopje centen van de immense grote stapel af en betaalde wat 21-lootjes voor het team. Knapen smeerde vervolgens zijn jongere, valsspelende & en bovenal overloper naar H1 af met atten en pakte een vat bier voor H2!!!! Lekker Knapen!! Zo extreem geblesseerd maar je zelf dan alsnog zo op offeren voor het team, hulde!

Tot de volgende, maandag wel weer zoals gewoonlijk een verslag van de pot tegen Volkel.