Einde van een tijdperk in de eerste reserve klasse.

SV Budel 2 (zon)

1e klasse B

21 mei 2023 12:00

Anoniem

Sportpark Budel
Poelderstraat 4 A
6021JZ
BUDEL

In het seizoen 2018/2019 bereikte H2 het toen nog onmogelijke; promotie naar de 1e reserveklasse waar het tegen teams speelden waarvan het vaandel team verschillende klassen hoger stond dan dat van Helden. De verwachtingen voor de opvolgende jaren waren vrij laag maar Helden 2 wist ondertussen 3 seizoenen enorm nette prestaties neer te zetten. Vorig jaar werd er zelfs nacompetitie voor promotie behaald als kers op de taart. Dit seizoen liep het helaas allemaal minder soepel; veel blessures, vaak een wisselend team door het afstaan van spelers en daarbij ook gewoonweg te weinig inzet op trainingen en wedstrijden. Dit alles bij elkaar zorgde voor een laatste (!) plaats op de ranglijst bij aanvang van de laatste wedstrijd van het seizoen. Echter was deze positie nog steeds niet uitzichtloos, H2 mag zich op 21 mei nog opmaken voor de laatste finale van dit seizoen. Directe concurrent Budel 2 is de tegenstander, wie de wedstrijd verliest vliegt uit de 1e klasse. Echter heeft Budel het voordeel dat ze er ook in blijven bij een gelijkspel.

Het team ziet er maar weer eens op verschillende plekken anders uit: Eddie staat op 8 & Tunke vult centraal achterin het gat in dat Knapen heeft achter gelaten. Verder zijn het de (redelijk) gebruikelijke namen gezien Hich, Ekkel en de Witte geblesseerd zijn. In het begin van de wedstrijd zijn beide partijen aan elkaar gewaagd, niemand creëert echt kansen, maar de vechtlust is er vanuit Helden in ieder geval. In de 37e minuut haalt Eddie maar eens uit van zo’n 30 meter. Dit schot gaat echter net naast de paal waardoor de brilstand blijft staan. In de 40e minuut vervolgens een enorme klap voor H2; een hoge bal achter de verdediging wordt opgepikt door de spits die in duel met Jesper net iets voor onze verdediger lijkt te lopen. Ongelukkig raken beide mekaars been waardoor de spits ten val wordt gebracht. De scheids zit dit als een overtreding en ook een doorgebroken speler. Rode kaart dus voor Jesper en H2 moet door met 10 man. De vrije trap die uit deze overtreding volgt wordt gelukkig wel goed gepakt hierna. Vervolgens wordt er kort hierna ook nog een doelpunt van Budel (terecht) afgekeurd.

In de rust wordt aangegeven dat het tegen dit Budel zelfs met 10 man mogelijk moet zijn om te winnen, en de mannen van H2 gaan met dit gevoel dan ook de 2e helft in op deze knollentuin. Overigens een kritische noot naar de gastheer uit Budel, op dit veld laten ze normaal nog geen schapen grazen; dit zou voor te veel gebroken pootjes zorgen. Ik weet niet wie dit heeft goedgekeurd maar die moet toch nog wel volledig bezopen zijn geweest.

Kort na rust grijpt Matje in: Jacobs en Mo worden in de 54e minuut gewisseld voor Frankie B en Ruben. Een minuut later zet Lenders goed door op de toch al onzeker lijkende keeper, deze begaat dan ook een fout maar Joepie kan deze net niet omzetten tot doelpunt. Kort hierna volgen enkele kansen voor Budel, echter is heet steeds wel iemand die de situatie oplost waardoor het 0-0 blijft. Ook speelt H2 met 10 man een goede kans bij elkaar; Eddie geeft vanuit links een scherpe voorzet die Verstegen knap probeert om te zetten in een doelpunt, zijn schot gaat echter naast waardoor het 0-0 blijft. Als laatste strohalm zet Matje Ekkel nog erin voor het laatste kwartier als stormram; echter mag ook dit niet baten. Joepie en Toni pakken in het slot van de wedstrijd nog geel, en de scheids fluit na 92 minuten spelen af met een 0-0 stand. Wel lekker als de heren van Budel bij elkaar zeker 10 minuten op de grond hebben gelegen.

Enfin, we kunnen zeuren op welke 3e partij dan ook maar we hebben dit jaar gewoonweg niet genoeg laten zien en zullen volgend jaar dan ook in de 2e klasse uitkomen. Helaas, maar het is niet anders. Alle spelers van H3 hartelijk bedankt voor het uithelpen! Ik vernam ergens iets dat dit ook Eddies laatste wedstrijd op groot veld was, Eddie (de kans dat je dit leest acht ik erg klein) geniet van je voetbalpensioen!

Vorige week werd in de laatste thuiswedstrijd al afscheid genomen van 3 mannen van H2; Wim, 6 jaar leider van H2, Ola gewaardeerde en altijd vrolijke middenvelder/centrale verdediger & Knip de langstzittende speler van de selectie van Helden nemen na dig jaar afscheid. Voor Wim wordt dit een volledig afscheid, waar Ola en Knip nog minstens een jaar door gaan als leider (reden om op zondag te gaan zuipen net als Boutuh). Heren ontzettend bedankt voor alle jaren inzet voor H2, het was me een waar genoegen. Namens heel Helden 2 wensen we jullie al het geluk toe in te toekomst. In het foto verslag nog wat kiekjes van het afscheid in de laatste thuiswedstrijd.

In de derde helft was de sfeer bedrukt tot dat onze kersverse kampioenen Dames 1 bij de pool kwamen. Zij maakten er nog een feestje van, gefeliciteerd met het kampioenschap! Voor H2 was er verder niet al te veel te vieren helaas. Toch gaan we natuurlijk weer met frisse moed het nieuwe seizoen in.

Dit betekent ook direct het laatste verslag van dit seizoen, ik heb enkele onderbrekingen genomen maar vond het toch altijd weer lachen om te doen. Wie weet tot volgend jaar.