Helden 2 houdt een belangrijk punt over aan de ‘Kermis zondag’ wedstrijd van dit seizoen.

Boekel Sport 2 (zon)

16 april 2023 11:15

R.T.P. van Vuuren

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

De tweede seizoenshelft is vooralsnog niet waar we met zijn alle op hadden gehoopt bij Helden 2. Er worden weinig punten gepakt en we zijn een aantal keer flink afgesmeerd. Met maar 6 punten uit 6 wedstrijden in het tweede gedeelte van het seizoen begint het er steeds slechter uit te zien. Dit (en een tekort aan tijd) heeft er ook voor gezorgd dat verslaggever van dienst de touwtjes wat heeft laten vieren. Maar na een stevig gesprek met de one and only Dennis K, is er afgesproken dat er weer wekelijks een portie onzin op de site van VVHelden wordt gedeponeerd.

Gezien de stand op de ranglijst is de wedstrijd van deze week een hele belangrijke. De concurrentie begint punten te pakken, dus moeten wij dat ook maar weer eens gaan doen. Laat deze wedstrijd nu net in het beruchte ‘Kermis Durp Weekend’ vallen waar de heren van H2 zich lekker helemaal vol laten lopen. Het is dus nog maar de vraag hoe Matje zijn sterren ensemble zondag aan gaat treffen.

Op de vrijdag kwam Mat de mannen al tegemoet door een half uurtje eerder te trainen. Daarna gingen de heren na het geschravel van H1 te hebben bekeken met zn alle naar de Kermis. De geblesseerde Ekkel had zn vrouwtje in bed laten liggen en kwam zowaar met de fiets(!!!) naar de club om mee te gaan zuipen op de kermis, chapeau! Boutuuh (die er eigenlijk alleen maar bij is als er gezopen wordt) dacht diezelfde avond nog dat hij 10 jaar jonger was. Een wedstrijdje atten wint deze veteraan tegenwoordig nog niet meer van vrouwen… (no offence naar LHBTQIXYZ gemeenschap) manman Boutuh pak dig us bej ein vent! Aan de andere kant scoort Knapen weer erg goed bij de vrouwtjes, hij gaat tegenwoordig zelfs voor opties uit andere continenten! Hoe hij hier overigens mee heeft gecommuniceerd blijft me een raadsel aangezien ik hem nog nooit een woord engels heb horen spreken. Maargoed kennelijk is een geile blik genoeg vandaag de dag.

Verder moet zeggen dat ik door een vreemde blackout niet meer heel veel weet van vrijdag/zaterdag, dus we gaan maar door naar de zondag. H2 heeft weer ineens nieuwe regels verzonnen waardoor Clippers mag beslissen of iemand te laat of op tijd is, dus is de Witte helaas 1 minuut te laat op de club gekomen. Dit heeft natuurlijk een rondje pils als consequentie, en daarnaast een optreden. Echter moet Bram Ekkel eerst ook nog even optreden, daarna zal de Witte hierin ook zijn boete betalen.

Door naar de wedstrijd van vandaag; Boekel Sport 2 is de tegenstander, ze staan maar een paar plekjes boven ons, maar in de uitwedstrijd werden we toch met 5-0 van de mat geveegd. Tijd om hier dus iets meer tegenover te zetten.

De wedstrijd van vandaag wordt gefloten door Gerry, hartelijk bedankt voor het fluiten! In de 8e minuut komt Jesper direct goed weg, Gerry had geel kunnen geven maar laat dit nu nog na. Na ongeveer 20 minuten ontstaan de eerste echte kans van de wedstrijd, Jacobs zn man loopt hem uit de rug weg en komt vrij voor Addie, die de gepromoveerde Knip vervangt, maar deze redt goed. De eerste helft kent vervolgens nog wat kleine kansjes door acties van Mo waar Rowan een goede kans uit krijgt, deze mist echter waardoor we met 0-0 gaan rusten. In de rust wordt Mo gewisseld voor Jim, deze weer wat ritme op komt doen bij H2.

De tweede helft begint met een enorme kans voor Boekel Sport; de spits kan vanaf de 16 uithalen, Addie redt deze echter goed maar duwt de bal voor de inlopende buitenspeler, deze weet de kans voor open goal echter niet te benutten. In de 65e minuut een kans voor H2, Koen komt goed door via links en geeft voor, zijn voorzet kan echter net niet worden binnen getikt door Jim/Verstegen. Kort hierna wordt Rowan gewisseld voor Hicham, en de geblesseerde Koen kort hierna voor de Witte. Sponsor Leon beloofde de Witte nog een vaatje wanneer de 3 punten werden behaald. Pipe en Lenders pakte nog een kaartje in het slot van de wedstrijd, waarna Verstegen in de dying seconds nog een grote kans kreeg om de winst te pakken. Zijn schot werd helaas geblokt. 0-0 dus, maar een belangrijk punt voor de mannen in het blauw.

Na de wedstrijd werd er eerst een heerlijk teampakketje van Pipe en een rondje van de Witte genuttigd in de kantine waarna de gehele selectie (jaja ook de mannen van H1 hadden zomaar ineens dorst terwijl ze geen wedstrijd hadden) naar de Kermis waar de gehele tent op de kop is gezet. Keunes had veel sjans en stond met meerdere dames tegelijker tijd te dansen, en ook Jacobs was opzoek naar sjans. Echter was deze zoektocht af en toe niet geheel binnen de lijntjes waarna er af en toe een corrigerend tikje aan het adres van Jacobs werd afgeleverd. Voor derest van de zondag wil ik jullie doorverwijzen naar het fotoverslag.

Volgende week een uitwedstrijd tegen Volkel 2 op de planning. Naar verluid gaan we hier met een partybus heen, als dat maar goed gaat….

De uitkomst kunnen jullie volgende week maandag weer terug vinden op de gebruikelijke plek. Iedereen nog een plezierige kermis maandag!