H2 heeft het nog steeds niet op de rit.

HVCH 3 (zon)

... (intikker)
... (schot)
Tom Peeters (intikker)
... (afstandschot)
... (intikker)

1e klasse B

6 november 2022 11:00

P.J.E. Zelen

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Het was weer een roerige week voor H2. Een aantal spelers kwamen terug van vakantie, een aantal spelers vielen weer weg door verschillende redenen. Onze pijlsnelle rechtsbuiten Verstegen heeft bijvoorbeeld al 2 weken de taak om Denzel Dumfries te spelen bij H1, duidelijke overeenkomsten tussen deze 2 spierbundels. Verder was Ekkel weer een weekendje weg (met de vrouw??) en mistte we net als vorige week Rick Vervoort. Mo was er wel weer bij maar was ziek en moest dus ook vroegtijdig de strijd staken.

De vrijdagavond was het in de kantine feest. De heren van het 7vs7 voetbal op vrijdag hadden hun eerste thuiswedstrijd en verder was er ook de aftrap van de Movember actie. Binnenkort zijn er ook bierpakketten en wafels beschikbaar. Hiervoor verwijs ik u graag door naar Koen Maessen, vroegere en toekomstige speler van H2. De zaterdag zag er voor de heren zeer afwisselend uit; Ola blies zijn modellen/acteurs carrière nieuw leven in, waar Tegel thuis op de bank blijft omdat hij bijna opnieuw papa wordt. Alvast de felicitaties aangezien zijn dochter komende woensdag wordt geboren. Een aantal gingen ook naar het jubileum van Mike Kanders bij Ultra. Eerste keer in jaren dat die tent weer eens vol stond, wel gezellig en Klippers wist nog maar net thuis te komen.

Door naar de wedstrijd, vandaag was de tegenstander HVCH 3. Deze stonden op een 4e plek voorafgaand aan de wedstrijd. Weer een flink geschuif binnen het team zoals eigenlijk al het hele jaar het geval is. Vandaag vormde Knapen & De Witte het centraal duo en kwam Hotel Jesper op linksback te staan. Tegel, Jacobs en Pipe vormde het middenveld en voorin stonden de zieke Mo, Olivier Lenders en Keunes.

De wedstrijd begon redelijk goed vanuit de kant van Helden. Er werd prima gevoetbald en verdedigend stond het goed. In de 5e minuut kwam er dan ook een mega kans, Mo speelt diep op Lenders die zijn tegenstander eruit rent en goed aflegt op Koen, echter heeft Koen niet door hoeveel tijd hij heeft en schiet vluchtig op de paal. Na het eerste kwartier verliest H2 een beetje de grip op de wedstrijd en dit resulteert ook snel in een tegendoelpunt; Jesper speet erg kort op Knapen die flink onder druk staat. Hij verliest dan ook de bal en HVCH gaat met 2 man op Knip af. De bal wordt goed voorgegeven en binnengetikt bij de 2e paal. 0-1 in de 17e minuut. 10 minuutjes later krijgt Helden weer een kans via Lenders, de keeper stopt de bal met de voeten. In de 37e minuut ligt de 0-2 in het netje, een uitbraak over links wordt bij de 2e paal gelegd en hier binnengeschoten Knip krijgt de bal op zich maar kan deze niet goed genoeg verwerken, 0-2 dus.

In de rust wisselt Matje 2x; de zieke Mo gaat eruit voor de net weer fitte Tom P die na meerdere jaren weer zijn comeback maakt, gefeliciteerd! Ook wordt de niet geheel fitte Pipe gewisseld voor Hicham B.

De tweede helft begint erg sterk. Helden neemt de overhand en voetbalt verschillende kansen bij elkaar. In de 59e minuut beloont het zichzelf ook, Lenders maakt een goede actie in de 16 en schiet op de keeper, deze komt terug en wordt van dichtbij binnen getikt door Tom P. 1-2. De vreugde is echter van korte duur als een aantal minuten later Hicham de bal verliest op het middenveld. De aanvaller besluit vervolgens van 20/25 meter de bal perfect over knip in de kruising te leggen. 1-3. In de 65e minuut komt dan mini Knapen erin voor Keunes, en kort hierna valt Ties Lenders nog in voor Hicham die ook niet fit genoeg is.

In het laatste half uur probeert Helden het wel nog maar wordt er weinig aan kansen bij elkaar gespeeld. Tot overmaat van ramp maakt in de laatste minuut HVCH zelfs nog de 1-4.

Opnieuw geen punten voor het tweede van Helden.

Na de wedstrijd werden er eerst een paar biertjes genuttigd bij de kantine waarna er bij Hozy Cozy Ajax-PSV werd gekeken. Alle psv’ers gefeliciteerd met de overwinning. De oude garde liet het opnieuw afweten in deze 3e helft. Hier mag toch wel eens iets van gezegd worden. Alleen Tegel heeft een paar heerlijke alcoholvrije pils genuttigd en Boutuh is zijn vatje bier al verloren aan de Witte. Zie je maar wat er gebeurd als je vader wordt. Pure reclame voor anticonceptie dit.

Volgende week wacht de koploper, eens kijken of H2 dan beter voor de dag kan komen. Voor nu een fijne maandag en tot volgende week.