Helje V: Return of the Paulus

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Goeiemiddag allen, uit solidariteit met Jasper Cillessen had H5 vorige week ook een mediastilte, of we hoefde gewoon niet te voetballen, maar we zijn er weer! Deze week was het H5 gelukt om maar liefst 12 fitte spelers op te trommelen, ofja fit, gedurende de warming-up worden de nachtelijke escapades weer besproken. Waar de ene speler ‘s nachts in slaap valt op de bank in Roermond, doet de ander dit op zaterdagavond om half 9 al. Hiervoor wel eerst even de maaginhoud geleegd na een klein borreltje in de kantine, om na dit dutje om half 11  wakker te worden en richting een feest te gaan waar een 0,2L consumptie €2,90 kost, wat een gekkigheid. Vandaag misten we zieke Andy, en Teun die zijn schouder uit de kom heeft gehaald bij een potje rugby, en tot de winterstop niet meer kan meedoen. Gelukkig was het ritje naar het ziekenhuis voor Teun wel gratis, aangezien er al een ambulance moest komen voor een teamgenoot met een gebroken been.

De wedstrijd werd vandaag afgespeeld op het hoofdveld, waar Kuypers even tijdelijk wat zand had opgeslagen. Tegenstander stond voor de wedstrijd nog laatste, maar waren wel al meerdere keren gewaarschuwd dat dit een vertekend beeld gaf. Dat dit aan dovemansoren was gericht bleek de eerste 20 minuten wel, want Bree wist ons soms aardig weg te tikken. Echte kansen kwamen er niet, maar alle 2e ballen werden wel door hun gewonnen. Het is dan ook geen toeval dat de eerste kans direct een goal oplevert, na wat draaiwerk op de rand 16, en een pass die eigenlijk nooit gegeven mag worden, weet de spits de bal in de goal te werken. Hierna lijkt H5 wakkerder, maar de voorzetten en steekballen zijn niet scherp genoeg. Die van Maasbree overigens ook niet, rechtsvoor geeft een matige voorzet, vervloekt zichzelf al, Gé wilt de lauwe bal vangen, maar krijgt zand in de ogen, en bal gaat er toch in. Buiten halve kansjes die resulteren in twee schoten tussen de palen gebeurt en weinig vanuit H5 kant, en is het tijd voor thee.

In de rust eigenlijk dezelfde woorden als in de rust tegen Kessel, zonder hard werken en scherpte, blijft er weinig van ons voetballend vermogen over. Verder vaker de slimme overtreding maken in de omschakeling, want Bree kon aardig goed counteren. En corners mochten ook wel eens goed genomen worden, waardoor Jules wel eens een poging wilde wagen. Tweede helft begint iets beter, en na 15 minuten gaat Munzir op de keeper af, gaat deze voorbij, leeg doel, maar wordt toch onderuit gehaald. De gehele situatie, wat iedereen hier van vond, is mij teveel werk om op te schrijven, waar meer mensen last van lijken te hebben. Keeper krijgt de gele prent, en een veldspeler moet gaan keepen voor 10 minuten. Mooi! Nu doorpakken en van deze situatie gebruik maken om de aansluitingsgoal te maken, maar deze vervangende keeper blijkt tot 2 jaar terug de reservekeeper van het eerste van Bree geweest te zijn, een portie pech waar B100 nog jaloers op zou zijn. Eggy schiet de vrije trap tussen de palen, maar deze is alleen maar voor de statistieken, want de keeper houdt de bal tegen.

Kort hierna wordt er gescoord, maar wel door Bree, zelfs met een man minder wordt er goed gecounterd, de slimme overtreding maken we niet, en zo staat het 3-0. Hierna wilt Eggy nog verder werken aan zijn statistieken, en claimt hij dat de spits over zijn eigen benen struikelt als deze richting de goal kan gaan. Menige hoorden/zagen dit anders, maarja ook een gele prent, en 10 tegen 10. Beide spelers zitten hun tijdstrafje uit, en hierna weet MVC’19 op prachtige kelderklassachtige wijze weer te scoren. En gelukkig voor ons betreft het een e.d., bal proberen weg schieten, in de kluts, keeper schiet tegen verdediger, en bal gaat er in. We verzaken hierna nog de aansluitingstreffer te maken, omdat er een kapbeweging teveel wordt gemaakt, en krijgen in een slecht gepositioneerde situatie, ook nog de 4-1 om de oren. Hierna kopt Fish op de lat, maar wel onze eigen, schiet Jules zijn beloofde corner even over de zijlijn, en komen Ramon en Stan vanuit H7 ons nog uithelpen omdat Maen ziek werd, en Glenn auw kreeg.

Al met al verloren van een tegenstander die op individueel niveau beter was, waar wij als team te weinig energie en scherpte tegenover zetten. Dit resulteert dan  in onnodige tegendoelpunten, en bijna 100% kansen die wij zelf niet afmaken om terug te komen in de wedstrijd. Na de wedstrijd was de opkomt zo matig dat ik maar liefst 3 beschuit met muisjes heb gekregen van Daddei. Concluderend, hopelijk was dit de laatste keer dit seizoen dat de zondag mij zo tegenviel als vandaag.

- Uw Rossige Reporter