Warming-up vs wedstrijd, een verschil van Gé met of zonder pet

VV Baarlo 3 (zon)

Tijl Janssen (schot)
Assist: Yassin Tama
... (scrimmage)
Ivo Lamerichs (vrije trap)
... (intikker)

13 november 2022 10:00

F.M. Peeters

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Waar H5 vorige week een baaldagje kreeg wegens een combinatie van te weinig spelers, blessures, en alcohol op de zaterdagavond, had dat deze zondag ook wel gemogen. Een enkeling was naar Baarlo afgereisd voor een spokentocht, maar de meeste spelers waren te vinden geweest bij het uitkomen van de prins in Helden. Namens H5 dan ook felicitaties aan prins Graat en zijn adjudanten Andy en Kots! Tijdens de warming-up volgde dan ook de conclusie dat dit niveau nog wel eens dramatischer kon zijn als tegen Bree. Ik kan u wel mee nemen in het gevoel van hopeloosheid dat ik  had voor de wedstrijd, maar ik hoor u denken “Toch staat hier boven dat jullie met 3-2 hebben gewonnen, hoe is dat zo gekomen?”. Het antwoord is simpel, de inzet en energie werden gespaard tot de wedstrijd, waar ze deze bij Baarlo al vergooid hadden met verschillende positiespelletjes.

H5 trad aan zonder Boks en Glenn, maar met Stan van H3 en aerodynamische Teun. Die laatste zou eigenlijk nog niet meedoen vandaag, maar toen Fish hem rond 00:00 in een moshpit aantrof in Kerkeböske durfde hij Teun toch te vragen of hij dan niet ook gewoon kon voetballen. Dit bleek best logisch, en om 00:30 volgde een appje naar Sjers, om vervolgens om 10:00 gewoon basis te staan. Begin van de wedstrijd is H5 een stuk feller, maar na 15 minuten zakt de energie wat weg, en komt Baarlo ook tot het overspelen van 3 ballen. Uiteindelijk weet H5 toch het openingsdoelpunt te maken, de bal is bij Maen, die ziet Tijl weglopen bij zijn directe tegenstander, vanaf randje 16 weet hij de bal richting de korte hoek te schieten. Dit was volgens Tijl mede mogelijk gemaakt door de Baarlose keeper, die er deze wedstrijd vanuit leek te gaan dat je alleen maar in de verre hoek mag scoren. Hierna snel de kans op de 2-0, foutje achterin bij Baarlo maakt dat Tijl op de keeper af kan, maar deze weet zijn inzet te keren.

H5 blijft beter voetballen, en richting het einde van de 1e helft volgt dan ook de 2-0. Yassin geeft een diepe bal, Sam was hiervoor al aan het lopen, maar Munzir blijkt toch wat sneller. Keeper denkt nog steeds dat er in de korte hoek niet gescoord mag worden, maar dus toch wel.  Altijd lekker zo net voor de rust, dat had Baarlo ook door, en vanaf de aftrap kan er een afstandsschot gelost worden, twee spelers toucheren de bal, waardoor deze wat opwarmt, en via Gé gaat die erin, 2-1. Balen, zeker aangezien dit pas het eerste schot tussen de palen was van Baarlo.

Tijd voor thee en de conclusie dat we gewoon goed staan te voetballen. Verder nog wat oproepen tot medelijden, want de katers vielen zwaar, en enkele knieën waren nog niet hersteld van VOS uit. Nu we het toch over VOS hebben, hiervan zijn afgelopen twee wedstrijden geëindigd in een staking. En dit verbaast natuurlijk niemand, want zij moesten tegen twee verschrikkelijke ploegen spelen, Panningen en Bieslo, bij zo’n kleur shirts zou ik ook aan werkweigering doen, en dit dan naast de doordeweekse dagen ook lekker doortrekken in het weekend. Maar toch, aangezien de verslagen van H5 altijd zo objectief mogelijk zijn wil ik via deze weg toch Panningen en Bieslo veel succes wensen met hun return wedstrijd naar Venlo. Verder ook een gemiste kans dat de vraag “Hoe vaak wordt een wedstrijd van VOS gestaakt?” niet is meegenomen in de seizoensvoorspellingen.

In de rust werd er ook nog gewisseld, Sam en Munzir gaan eruit voor Eggy en Stan. Vroeg in de tweede helft geeft rechterwingback Eggy een goeie pass op Yassin, maar hij wordt neergehaald op de rand 16. Volgens Maen een doorgebroken speler, volgens Baarlo is Maen een matennaaier, en volgens de scheidsrechter gewoon een vrije trap. Eggy achter de bal, keeper zet muurtje van 5 man neer. Eggy schiet de vrije trap langs de muur, tussen de palen, richting de hoek van de keeper, en erin. Langzaam bekroop mij dan toch het gevoel dat deze jongen wel zijn best deed, maar helemaal geen keeper is. Volgens Glenn zag je dit al in de 1e helft, toen hij naar het schot van Tijl dook als een hond, deze dierenkennis had hij ook eerder met ons mogen delen.

H5 krijgt nog wel kansen op de 4-1, maar maakt deze niet. Met nog 25 minuten te gaan valt Maen uit, en is het middenveld hierna zoekende. Hierdoor komt Baarlo beter in hun spel, maar er volgen  geen kansen. Als er een bal op het middenveld verkeerd wordt weggewerkt, gaat die richting de Heldense goal. Het zonnetje scheen goed deze ochtend, en Gé ziet de bal niet goed aankomen, via binnenkant paal kan deze dan ook over de doellijn getikt worden, en 3-2. Laatste 15 minuten was het vooral de boel dichthouden achterin, maar Baarlo wordt niet echt gevaarlijk meer. Enkele hoogtepunten waren nog de tackle van Andy op de middenlijn, Teun die erachter komt dat het bij het herstellen van een schouderblessure niet verstandig is om in te gooien en een doelpoging van Sam die bijna het hoogtepunt van zijn carrière was geweest. Scheidsrechter fluit af, en weer 3 punten erbij voor H5. Volgende week heeft H5 prestatieverlof, maar zijn er nog wel enkele talenten actief op de liedjesavond. Wij zijn hier te bewonderen, of de week erna in het Drakendorp.

- Uw Anonieme Auteur (om boze reacties van andere RR’s/VOetbalteamS te ontlopen)